fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבת גבעת אולגה: "18 שנים אני גרה כאן עם סמרטוטים"

טובה ליפרמן צילום נטע פלג
טובה ליפרמן צילום נטע פלג

טובה (שושנה) ליפרמן נעמדת בפתח ביתה, כפופה כלכך ומתקשה ללכת, עד שעולה חשש שתיפול. היא נכה בשיעור של מאה אחוז, לבושה בכותונת, פניה מביעות מצוקה אותנטית ועינה דומעות מדי פעם.
ליפרמן טוענת לסבל ממושך שנים שנגרם לה בגלל הצורך הדחוף לשפץ את ביתה הקטן, ברחוב ה' באייר בגבעת אולגה, דירת חדר בה המטבח, הסלון והחדר שניה במתחם אחד.

מדובר בדירת קרקע ישנה שנבנתה לפי ההערכה בשנות ה-50 וליפרמן קיבלה אותה מעמידר.

בחמישי שעבר, כשסופת החורף חזרה למספר ימים אבדה תקוותה לעזרה.
"18 שנים אני גרה כאן עם סמרטוטים, צריך לעשות פה טיח, הגבהה בכניסה ו'שליכט. בתים אחרים כבר לפני שנים שופצו על ידי התושבים וגם אני החלפתי קרמיקה כשהצלחתי לקחת הלוואה מהשוק האפור. כל חורף אני סובלת מהצפות, דלת הכניסה שלי תקועה, הדוד ממוקם בחדר האמבט ויש שם רטיבויות, צריך לעשות טיח בחלקים נרחבים של הבית, השכנים מחוברים לביוב שלי, בגלל שיש חורים וסדקים בקירות כל לילה נכנסים לכאן עכברים, ג'וקים וחולדות. אין לי כבר כוח".

טובה ליפרמן צילום נטע פלג
טובה ליפרמן (צילום: נטע פלג)

ליפרמן, עבדה בעברה בעיריית חדרה בניקיונות, אך מצבה הרפואי לא איפשר את המשך העסקתה. ,אין לה פנסיה כי היא 'דור ב" כהגדרתה והיא חיה מקצבת ביטוח לאומי על סך 2,800 שקלים. ליפרמן מעולם לא נישאה והיא אם לבת אחת שלה חמישה ילדים אבל אין לה זמן לאמה, לדבריה, כי היא מטפלת בבעלה הנכה.

"אני כבר לא יודעת למי לפנות. עמידר מתעלמים ממני, אף פעם לא עשו שיפוצים למרות שהבטיחו לי עוד השנה. באו לכאן, בדקו וראו, למה הם לא עושים? גם המנהל ההראשון (של עמידר) וגם האחרים מתעללים בי", היא אומרת, “בקושי אני מסתדרת עם מה שיש לי המ הם רוצים שאני אשלם על פיצויים מקצבת הנכות שיש לי?

מעמידר נמסר בתגובה: “אנו מכירים את הפונה, ולצורך מענה ביקרו מנהל מרכז השירות ומנהלת הקהילה בדירתה, זאת לצד מספר מפגישות נוספות שנערכו איתה במרכז השירות בעיר חדרה.
נבהיר כי בקשתה של הפונה לביצוע עבודות הנגשה לבעלי מוגבלויות לא אושרו ע"י הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות, שכן הדבר מצריך אישור רפואי מתאים.
עוד נציין, כי הפונה ביצעה באופן עצמאי וללא כל תיאום, עבודות לא מקצועיות בדירתה, ובמסגרת זו בוטלו שלא לצורך פתחי הניקוז של מי הגשמים.
בפגישה איתה, הוסבר לה כי עליה לדווח למוקד החברה על הנושא והוא יטופל באופן מהיר –אולם טרם עשתה זאת.
כדי לקדם את הטיפול, ישלח במהלך שבוע זה איש מקצוע לדירתה ולאחר סיום העבודה יבוצעו תיקוני הצבע הנדרשים. באשר לשיפוץ כולל- דירתה מצויה ברשימת הדירות הממתינות לביצוע על פי תכנית העבודה”.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות