fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי עיר ימים מתנגדים למתחם המלונאות בחוף פולג

מתחם המלונות צילום רותי ברמן
מתחם המלונות צילום רותי ברמן

מאות אנשים חתמו השבוע על התנגדות לתכנית מתחם מלונאות  בחוף פולג.

הפעילים החברתיים טלי מולנר ודודו סלמה מעיר ימים נפגשו עם עורכי דין, אדריכלים ותושבים מעיר ימים ורמת פולג ודנו בתכנית בינוי ופיתוח (תוכנית ב/20/104/א/11, ר"ב)  ובה מתחם מלונאות ובו שישה בתי המלון. יחד עם הגשת התנגדויות החליטו מולנר וסלמה להחתים תושבים גם על עצומה בדרישה מהעירייה להקפיא את אישור התכנית עד אשר ימולאו דרישותיהם.

מתחם מלונאות עיר ימים פולג צילום עצמי
מתחם מלונאות עיר ימים פולג צילום עצמי
בוורוד מתחם המלונות צילום עצמי
בוורוד מתחם המלונות צילום עצמי

מדובר בתכנית בניין עיר מאושרת משנת 2012 עם  שישה בתי מלון שיבנו במתחם בין הכביש המוביל אל החוף, רחובות שוש עטרי, אהוד מנור ועד עוזי חיטמן עד לחוף עצמו.

המתחם נמצא  בין עיר ימים לחוף הרחצה על אדמה  השייכת לקרן הקיימת לישראל. שני מגרשים נמכרו ליזמים שעם אישור תכנית הבינוי יוכלו להגיש בקשות להיתרי בניה. בהתנגדות שהוגשה בשנת 2010 אושרו לא יותר משמונה קומות לבתי המלון.

סלמה: "הפחד הגדול שלנו הוא בעיות תחבורה רציניות שגם היום אין לעירייה מענה, כמו כן החשש הוא שיבנו מלונות בשילוב דירות יוקרה ואנחנו בכלל בספק אם לנתניה יש עכשיו צורך בעוד שישה בתי מלון".

בהתנגדותם דורשים תושבי התושבים להקפיא כל ההליכים לרבות מתן היתרי הבניה לקבלנים עד שלא תמצא תכנית תחבורה הולמת שתיתן מענה לתוספת כלי הרכב הצפויה בשכונה כתוצאה מהקמת המלונות. כמו כן מתנגדים התושבים לאפשר לקבלנים למכור חלק מהחדרים כדירות מגורים. בנוסף דרישה לבניה בגובה גובה קו האפס.

מתחם המלונות צילום רותי ברמן
מתחם המלונות צילום רותי ברמן

מתול העצומה: "אנו תושבי נתניה מתנגדים לתכנית הבינוי ב/401/20/א/11 ע"פי נת/מק/40/20/א/11 עיר ימים מלונאות בשל פגיעה מהותית בחוף הים ובמרקם החיים של תושבי העיר נתניה.

"שטחי בתי המלון אינם במרחק 300 מטר מהחוף, אין בה מענה לחניה נגישה בקרבת החוף ובמחיר סביר של 5 ש"ח כפי שקיימת כיום. התכנית המוצעת תחסל למעשה את צביונו המיוחד של החוף ותסלק ממנו את כל פעילות הספורט הימי.קו האפס של המלונות אינו מפורט, ישנה פגיעה מהותית בשבילי הולכי הרגל ובציר הכחול, שהוא ציר עיקרי בפרט. המרחק בין בתי המלון יוצר "חומה" והופך את החוף לחוף שמשרת בעיקר את בתי המלון".

מולנר: "תושבי השכונה לא רוצים את המלונות האלו כאן . תשאירו לנו את פיסת האדמה האחרונה שנותרה . תעזבו את החוף כמו שהוא. אל תקחו אותו מהציבור . העמסתם על השכונה הזאת מכל כבר מגדלים , די! קצת תרפו. איך אפשר אפילו להתחיל לדמיין את פולג עם שישה בתי מלון בשכונה?

אנחנו נמשיך להיאבק בכל הכח כולל הפגנות בכל שבוע אם יהיה צורך, עד שמישהו שם למעלה יתעשת ויעצור את הגיזרה הנוראית הזאת".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "בתי המלון מהווים חלק בלתי נפרד מתכנית עיר ימים שהתב"ע שלה, לאחר שנים של דיונים בוועדות השונות, אושרה עוד בשנת 1997, בתקופת כהונתו של ראש העיר דאז, צביקה פולג. עם בחירתה של ראש העיר וכבר בקדנציה הראשונה שלה, יחד עם מהנדס העיר דאז צומצמה התכנית הן בשטח והן במס' היחידות שלה, תוך כדי ביטול מתחם "המקבילית" הצמוד לבתי המלון שכלל מעל 420 יחידות דיור. כל זאת במטרה להרחיב את השטחים הפתוחים. במסגרת שינויים אלו הורחבה שמורת האירוסים בעוד כ- 100 דונם לרווחת התושבים.

יש לציין כי מגרשי המלונאות באזור זה כוללים שלושה מתחמים למלונאות בלבד, בהתאם  לתב"ע שאינה מאפשרת, כאמור, אכסון מלונאי או כל וריאציה אחרת מאשר בית מלון רגיל קונבנציונאלי. בתוך כך, פרסמה רמ"י (רשות מינהל מקרקעי ישראל), שהינה בעלת הקרקע, מכרזים להקמת בתי מלון בלבד. יודגש, כי העירייה תקפיד על כך שהבניה תהיה בהתאם לתב"ע ותתנגד לביצוע שינויים במתחם. יש לזכור כי בתי המלון הקונבנציונאליים אינם מכבידים על צירי התנועה, בשל אופיים המיוחד ותפקודם כנותני שירות לתיירים, אשר אינם יוצאים לעבודה בשעות השיא בבוקר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות