fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוכנית "בית הספר של החגים" לא תצא לפועל

צילה רשף (צילום: מיה חסון)
צילה רשף (צילום: מיה חסון)

בתאריך 8.1.18 הודיע משרד החינוך כי הוא מוציא לדרך את תוכנית "בית הספר של החגים", שבמסגרתה ייפתחו בתי ספר ברחבי המדינה לכיתות א'-ג' במשך חמישה ימים בחופשת פסח ובחופשת חנוכה עד השעה 13:00, בדומה לתכנית "בית הספר של הקיץ" המופעלת בחופש הגדול בשנים האחרונות. כך יתקצרו למעשה חופשות בית הספר עבור הילדים בכיתות אלה.

ביום פרסום ההודעה, כתב ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, בהודעה לציבור, כי המועצה מברכת על התכנית: "זו בשורה חשובה לכם, הורים וילדים יקרים, ואנו מברכים עליה ונבחן את כלל המשמעויות הנגזרות ממנה. מניסיון מתוכניות בעלות מגמות דומות נבחן את פרטי התוכנית, תכולתה, הפעילות, מספר אנשי הצוות, מספר המשתתפים בכל קבוצה פעילה, האם נדרשת הפעלת צוותי חינוך של מוסדות החינוך או גיוס צוות חיצוני / מפעיל ועוד. נעדכן בהמשך".

בשבוע שעבר התברר כי מספר רשויות בודדות בארץ אינן מצטרפות לתוכנית בחופשת פסח הקרובה – וביניהן מועצת זכרון יעקב. תושבים רבים התפלאו והתרעמו על כך שבעוד שרוב הרשויות בארץ מצטרפות לתכנית ומספקות לתושביהן מענה מסובסד לחופשת פסח, זכרון יעקב לא עושה זאת.

מועצת זכרון יעקב פרסמה הודעה מפורטת לציבור בה היא מנמקת את החלטתה בנושא, והנימוק – מצוקת כוח אדם: "המתווה המוצע על ידי משרד החינוך מערים קשיים מהותיים וטכניים ומשרד החינוך מבקש מהמערכת להיערך להם בזמן כה קצר. בהתייחסנו להיבטי כוח אדם בלבד, הרי שהתוכנית בבסיסה מניחה כי צוותי החינוך של בתי הספר יהיו מעוניינים לפעול במסגרת זו, בבדיקה שערכנו ההפך הוא הנכון, לא ניתן לגייס את צוותי ההוראה הקיימים ואף הסתדרות המורים פנתה לצוותי החינוך שלא ייקחו בתוכנית חלק. כמו כן, לא ניתן לגייס בזמן קצר כל כך צוות חינוכי אחר שיפעיל את התוכנית. לפיכך, בשל חוסר בכוח אדם מיומן והולם, החליטה המועצה המקומית לא להפעיל את מתווה "בתי הספר של החגים" בפסח. עם זאת המועצה המקומית תיערך לקראת הפעלת "בתי הספר של החגים" במהלך חופשת חנוכה תשע"ט. המועצה תלמד מניסיונן של רשויות אחרות, תפעיל מערך של גיוס כוח אדם , הערכות פדגוגית נכונה ואף תמצא ותיישם פתרון מבעוד מועד. במטרה למנוע בלבול וחוסר וודאות מצד ההורים, מחלקת החינוך של המועצה המקומית בחרה לבחון בצורה עמוקה ויסודית את התוכנית בהתאם לתנאים הקיימים במושבה זכרון יעקב. המענה בחופשת הפסח יישאר בדגם של הצהרונים הפועלים בגנים ובבתי הספר, הורים המעוניינים במסגרת צהרון לימים אילה יוכלו לפנות לבתי הספר ולהירשם על בסיס מקום פנוי להצטרף למסגרת הקיימת".

צילה רשף (צילום: מיה חסון)
צילה רשף (צילום: מיה חסון)

עם זאת, הורים הביעו פליאה על כך שרשויות אחרות בארץ, שגם להן בוודאי יש מגבלות דומות של כוח אדם בתחום החינוך, כן מצליחות לבצע את התכנית ולהצטרף כבר בפסח הקרוב. חברת האופוזיציה צילה רשף ביקרה את ההחלטה ופנתה למועצה ולציבור בנושא ברשת: "המדינה נותנת להורים מתנה ואנחנו אומרים לא לבית הספר של החגים, עוד צעד לקראת הורים עובדים. רוב הרשויות הצטרפו, ובזכרון יעקב מוותרים! הפעלת בתי הספר בחלק מחופשות החגים הארוכות במימון משרד החינוך, ללא כל קשר לצהרונים .שורה תחתונה, שוב ההורים משלמים את המחיר!"

רשף אמרה השבוע: "לגבי נימוק המחסור בכוח אדם, אפשר היה להביא סטודנטים וחיילים משוחררים, למשל, ולתת להם להחזיק כיתה. בית הספר של החגים הרי לא צריך לפעול במתכונת של בית ספר מלא. כמו בתכניות קודמות, המועצה הודיעה שהיא נכנסת לעניין וחזרה בה. המועצה לא מובילה, היא תוצאתית, ואין להורים פתרון ל-5 ימי תחילת חופשת הפסח. הרבה הורים פנו אלי בנושא, וגם ועדי הורים של בתי ספר. כואב לי מאוד שזה המצב. כרגע, רק הציבור יכול ללחוץ בנושא עכשיו ולהביע את רצונו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות