fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלושתנו יחד על ספינה אחת

עומר טוויטו, אור ג'יבלי ובר קוג'ארו, שלושתם בני 21 מקרית אתא, סיימו יחדיו את קורס החובלים היוקרתי והם רק מחכים לרגע להגיע לסטי"ל
עומר טוויטו, אור ג'יבלי, בר קוג'ארו. צילום: דו"צ
הטובים לים. עומר טוויטו, אור ג'יבלי ובר קוג'ארו (צילום: דובר צה"ל)

בשבועש עבר הגיע לסיומו קורס חובלים נוסף של חיל הים, אחד הקורסים הארוכים והקשים ביותר בצה"ל. אל קו הסיום של הקורס הנוכחי הגיעו, בין שאר הבוגרים, שלושה חברים מקרית אתא, שיחלו עכשיו את שירותם המבצעי.

קורס החובלים מכשיר את קציני הים של העתיד, אורך יותר משנתיים וכולל סדרת אימונים ארוכה ולימודים רבים, על מנת להבטיח את מקצועיות החובלים. על גב קצינים אלו מוטלות המשימות להגן על הגבול הימי של ישראל, לבצע פעולות אסטרטגיות מיוחדות ולשמור על משאבי הטבע בים.

עומר טוויטו, 21, סיים קורס חובלים במגמת שיט ושובץ לספינת הטילים אח"י כידון. טוויטו תמיד רצה להיות חובל, גם בשל העובדה שדוד שלו היה חובל וגם כי הוא אוהב את הים ותמיד שאף לשירות משמעותי. הוא התגייס לקורס טיס שם החזיק במשך חודשיים וחצי. "ידעתי שאם הכיוון הזה לא יצליח, קורס חובלים הוא האפשרות הבאה", הוא אומר.

עומר טוויטו, אור ג'יבלי, בר קוג'ארו. צילום: דו"צ
הטובים לים. עומר טוויטו, אור ג'יבלי ובר קוג'ארו (צילום: דובר צה"ל)

עם טוויטו הגיעו לקורס חובלים שני חברים מבית הספר: אור ג'יבלי ובר קוג'קארו. ג'יבלי, 21, סיים את קורס החובלים ושובץ באח"י חנית, שנושאת עימה את אחד הזיכרונות הכואבים של חיל הים. אח"י חנית נפגעה במהלך מלחמת לבנון השנייה מטיל נגד ספינות וארבעה מאנשי צוותה נהרגו. סבו של ג'יבלי היה לוחם בשייטת ספינות הטילים, ואחיו הצעיר מתגייס אף הוא בעקבות הסב לשירות קרבי בסטי"לים. טרם הגיוס היה חניך, מדריך ומרכז בתנועת הנוער הצופים, שיחק טניס באופן תחרותי ברמה האזורית, שפט בטניס ובכדורגל ואף התאמן בגלישת גלים ובסקי מים. "אני כבר מחכה לרגע להגיע לספינה", אומר ג'יבלי, "אני ממליץ לכל מי שמתלבט לבוא ולנסות את קורס החובלים, הוא רק ירוויח מזה".

קוג'ארו, 21, סיים במגמת מכונה ושובץ הספינת הטילים אח"י רומח. הוא למד ברוגוזין, הרחיב ל-10 יחידות מחשבים וחמש יחידות פיזיקה. היה חניך ומדריך בתנועת הצופים והיה בקבוצת הכדורעף בתיכון.

קורס חובלים הוא קורס קצינים התנדבותי, שבסיומו מקבל הבוגר דרגות קצונה (סגן) ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה. בוגרי הקורס מתחייבים לחתום על 61 חודשי שירות. הקורס נחשב לאחד הקורסים הקשים, התובעניים, המאתגרים והיוקרתיים בצה"ל. בין אלפי המועמדים בשנה נבחרים בקפידה מועמדים למסלול שבסופו יסיימו ויזכו לענוד את סיכת הקצין הימי רק כשליש מהמועמדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות