fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלושה חיילים מחדרה נבחרו למצטייני הנשיא

יקיר שגן צילום דו"צ
יקיר שגן צילום דו"צ

 

זה הולך להיות יום עצמאות מרגש, גם מבחינה אישית עבור סג"מ יובל טל, רב"ט איתי צאיג מחדרה וסג"ם יקיר שגן , כולם נבחרו כמצטיינים בתחום שירותם.

"אני צריך להיות חייל טוב ולחוות את השטח"

טל, בן 21  קצין תקשוב בבא"ח העורף, קיבל מצטיין מטעם קצין הקשר והתקשוב הראשי, תא"ל נתי כהן. טל, בוגר תיכון חדרה, הרחיב מגמות ביולוגיה, פיזיולוגיה ואנטומיה. אביו שירת כצנחן ואמו כמדריכת כלואים במ"צ. נוסף ללימודים בביה"ס, הוא למד במכללה של בזק, שם הבין שיש לו את היכולת לנהל.  טל התגייס למסלול הקשר"גים הייעודי לקצונה במרץ 2015, התחיל בטירונות 03 ולאחריה קורס קשר"גים בבה"ד 7, שם למד במשך 4 חודשים.
"זו הייתה תקופה ממש מלמדת", הוא מספר על תקופת המסלול. לאחר מכן, יצא לקורס מ"כים שלאחריו התחיל מסלול הכנה לבה"ד 1, אך הרגיש שהוא רוצה לחזור לשטח. "אני צריך להיות חייל טוב ולחוות את השטח, בעיני כל מפקד טוב צריך את זה כדי להיות מפקד טוב". ואכן,טל ביקש לחזור לשטח, כטכנאי תקשוב מבצעי באוגדת עזה. לאחר 4 וחצי חודשים, שהיו תקופה חוויתית ומלמדת לדבריו, יצא טל לקצונה במסלול המבצעי. לאחר קורס הקצינים וההשלמה החילית הוא שובץ בתפקיד קצין תקשוב בפיקוד העורף, בו הוא משרת כבר כשנה.
על התפקיד טל מספר כי "המהות היא לתת מעטפת תקשובית להכשרה בעורף. אני מפקד על 2 צוותים, הכוללים 8 חיילים ונגד. התפקיד מאתגר מאוד. כולנו חשים תחושת סיפוק ענקית. אני מרגיש כל הזמן שמעריכים אותי מאוד והאנשים כאן הם טובים ואיכותיים מאוד".

טל משחק כדורסל, אך הפסיק לשחק באופן מקצועי לקראת הגיוס. "אם יש משהו שלמדתי זה קודם כל להגיד כן ולנסות הכל, וזה משהו שילווה אותי לכל אורך השירות והחיים, להיות חיובי. זה דבר שחוזר אלייך, ואנשים באים גם לקראתך. הוא מספר ומוסיף "דאגה לפרט זה חשוב, להיות אכפתי לאנשים מתחתיי, להיות שם בשבילם, לדאוג להם. זה מה שהופך אותך למפקד טוב".

יקיר שגן צילום דו"צ
יקיר שגן צילום דו"צ

 

איתי צאיג צילום: דו"צ
איתי צאיג צילום: דו"צ

 

אחראי על הפן הלוגיסטי והרפואיר
ב"ט איתי צאיג מחדרה המשרת כסמל מחלקה בפלוגת לוחמי מעברים, נבחר להיות מצטיין קצין משטרה צבאית ראשי. תפקידו של צאיג  הוא לדאוג לסדר ולמשמעת של המחלקה שלו, ואף להיות אחראי על הפן הלוגיסטי והרפואי של כל הפלוגה. צאיג  התגייס במרץ 2017 ועבר מסלול של לוחמי מעברים. בהמשך יצא לקורס מפקדים וחזר כמ"כ בפלוגה. לאחר שני מחזורים כמפקד, במרץ האחרון צאיג התחיל את תפקידו החדש בתור סמל מחלקה. "אני מאוד מרוצה מהתפקיד, למרות שהוא מאוד מאתגר ובא עם המון אחריות אבל מפה השמיים הם הגבול, אם אין ספר שאני רוצה להתקדם", הוא אומר. על ביצוע תפקידו בצורה הטובה ביותר צאיג  קיבל את תעודת ההצטיינות היוקרתית.

יובל טל צילום: דו"צ
יובל טל צילום: דו"צ

סוגר מעגל

סג"ם יקיר שגן מחדרה, המשרת כמ"מ בפלוגת הליווים בכלא 4, נבחר להיות מצטיין קצין משטרה צבאית ראשי, גם כן לכבוד יום העצמאות.
פלוגת הליווים אחראית על ניוד כלואי צה"ל מבסיסי הכליאה, ליעדים שונים ברחבי הארץ. כמ"מ בפלוגה שגן אחראי על ביצוע משימות הליווי היום יומיות מבחינה מקצועית ופיקודית כאחד. הוא יוצא למשימות ליווי רגישות או משימות הכוללות מספר רב של כלואים. "מבחינתי המשימה הגדולה ביותר שלי היא השמירה על בטיחות החיילים, בעקבות ריבוי הנסיעות מדובר במשימה לא פשוטה שמצריכה ליווי מקצועי ונכון", הוא מספר.

שגן התגייס באוגוסט 2016 לחיל המשטרה הצבאית. עם סיום הטירונות הוא שובץ כמפקד ליווים בכלא 6. הוא הצטיין בתפקידו אך נתוניו לא היו מתאימים לקצונה. הוא לא ויתר ולאחר תהליך ארוך הצליח להגיע לבה"ד 1 על תקן חריג. לאחר סיום ההשלמה החילית שובץ בתפקידו הנוכחי. "אני מאוד מרוצה מתפקידי, יש סיפוק גדול בלסגור מעגל ולפקד במקום ממנו באת", הוא אומר. שגן הגיע ממשפחה עם הסטוריה מכובדת בחיל המשטרה הצבאית: אמו הייתה בוגרת קורס סמלים ושימשה כסמלת שיטור בבסיס משטרה צבאית שרון.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות