fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי סלמה: "המועצה מזניחה עסקים מקומיים"

עסקים סגורים באזור תעשייה בנימינה (צילום: שלומי סלמה)
עסקים סגורים באזור תעשייה בנימינה (צילום: שלומי סלמה)

הארנונה לעסקים בבנימינה גבעת עדה הועלתה שוב, וחבר המועצה, שלומי סלמה, יוצא נגד מה שהוא מגדיר כמדיניות של דיכוי עסקים מקומיים, ומצביע על מספר רב של עסקים שנסגרו לאחרונה באזור התעשייה הצמוד לרכבת ובקניון.

סלמה: "אנו עדים לתופעה שאמורה להדליק נורה אדומה לראש המועצה, שבא עסקים בישוב נסגרים כל יום ובאחוזים גבוהים מאוד. בנימינה נמצאת במקום אסטרטגי חיובי במיוחד עם רכבת בתוך הישוב שאמורה לסייע ולעודד עסקים הן במסחר והן בתעשייה, אך אנו נתקלים בחנויות רבות אשר נסגרות יום וליל. למען הגילוי הנאות, אני החזקתי בשלוש חנויות בבנימינה וסגרתי את כולן בדצמבר 2017, ועל כן אני נטול אינטרס אישי. כל מה שחשוב לי זה לסייע לעסקים מקומיים, וכמובן, לסייע לכלל התושבים ולמועצה המקומית. עסקים שווים ארנונה עסקית גבוהה, אך לצערי, מי שידו על הכפתור הראשי זה רק ראש המועצה, שלא מוכן לחשוב מחוץ לקופסא ולא מסייע לעסקים הקיימים, וכתוצאה מחשיבה קלוקלת לא מגיעים עסקים חדשים ואנו מוצאים את עצמנו מול שוקת שבורה ופילים לבנים חסרי תועלת. במבט קל לשכנותינו אנו עדים לאזורי תעשיה ומסחר שוקקי חיים, יפים ומעוררי קינאה .אז מה הסיבה לכישלון העסקים בבנימינה ?חוסר מנהיגות, חוסר ידע וחובבנות ,חשיבה יהירה ומתנשאת של 'זאת בנימינה'.

"לכן הארנונה העסקית שנגבית היא הגבוה ביותר מכל שכנותינו, מס שילוט גבוה מאוד, ועל כל שלט ומדבקה גובים סכום מטורף ולא צודק. אין ניקיון וטיפוח בצמוד לעסקים, לקוחות ובעלי עסקים מקבלים דוחות חניה מיותרים לחלוטין. אדם מבחוץ מחנה את רכבו כדי לקנות לחם ומקבל דו"ח של 500 שקלים, למה שיחזור לכאן? אין דרבון ופרגון מצד המועצה ,ולכן בעל עסק קיים לא רואה סיבה להמשיך במצב נורא זה ופשוט עוזב, ועסקים חדשים שחושבים להכניס רגלם ליישוב מבינים מהר מאוד לאחר בדיקה כי אסור להם להכניס ראש בריא למיטה חולה".

שלומי סלמה (צילום: מיכל אסולין)
שלומי סלמה (צילום: מיכל אסולין)

לדברי סלמה, בעלי עסקים רבים פנו אליו בתלונות על המדיניות הזאת. הסיבה לכך שהוא מעלה את הנושא עכשיו היא, לדבריו, ההעלאה האחרונה של הארנונה העסקית ביישוב, שהתקבלה במועצה ומחכה כעת לאישור משרד הפנים. "ראש המועצה מעלה שוב ארנונה עסקית. זו ההעלאה השלישית בקדנציה הנוכחית. אני מתנגד לעלייה זו ומקווה שגם חברי הקואליציה ישכילו לבין שלא תמיד צריך להיות מריונטות של ראש המועצה. כסגנו של פינקי זוארץ ז"ל הצבעתי נגד הדבר".

אז מה לעשות?

"אני מתכוון לקחת נושא זה לתשומת ליבי ולפעול להורדת הארנונה העסקית לפחות משכנותינו, לביטול מס שילוט, להטבות לבעל עסק שגם מתגורר בישוב ,לטיפוח אזורי התעשייה ובניה באופן נכון ואחראי ולעידוד עסקים ומשרדים חדשים שיבינו שכדאי להם להגיע למקום הטוב ביותר. כל זאת אעשה כחבר מועצה. כמו שהתחלתי לקדם את הנושא כסגן ראש המועצה בזמנו, כך אני ממשיך היום לקדם אותו כחבר מועצה".

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: "המועצה הציבה כאחד מיעדיה המרכזיים להביא לפיתוח מנופי צמיחה, יוזמות ותשתיות מעודדות עסקים, יעד זה מגובה במדיניות סדורה ומובנית. המועצה מקיימת דיאלוג מתמשך ומשמעותי עם בעלי העסקים המקומיים ומקדמת שיתופי פעולה המעודדים כלכלה מקומית מקיימת. תעריפי הארנונה לעסקים נקבעים ע"י משרד הפנים בלבד. שינוי התעריף בשנת 2018 נובע אך ורק מעדכון התעריף כפי שקבע משרד הפנים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות