fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: מרכיבים מועצה דתית חדשה

הנציגה של הרב משה אלחרר בהרכב: עו"ד דפנה איתן. הנציגה של נעמן: אחותו טלי צרפתי
"מינוי ראוי בכל קנה מידה". עו"ד דפנה איתן (צילום: עצמי)
"מינוי ראוי בכל קנה מידה". עו"ד דפנה איתן (צילום: עצמי)

רב היישוב שלומי, משה אלחרר הטיל פצצה כשהודיע כי הנציגה שלו בהקמת הרכב במועצה הדתית שלומי היא עו"ד דפנה איתן, חילונית. מינויה של איתן אושר השבוע בהצבעה טלפונית בקרב חברי המועצה. ראש המועצה גבי נעמן נמנע.

מליאת המועצה המקומית שלומי אישרה עוד ארבעה נציגים להקמת הרכב לבניית מועצה דתית חדשה. כל הנציגים יובאו לאישור ועדת שרים מיוחדת בראשות שר הדתות דוד אזולאי, ומתוך הנציגים ייבחר יו"ר המועצה הדתית. הנציגים שנבחרו על פי מפתח סיעתי: נתן שלי (אחיו של חבר המועצה מנו שלי), משה מגירה מועמד מטעם שלוש סיעות, טלי צרפתי אחותו של נעמן ועוד נציג מטעם המועצה המקומית.

לפני כשבועיים קיבל הרב אלחרר הודעה שעליו למנות נציג מטעמו והציע את  עו"ד איתן, לוחמת צדק ופעילה בכירה בתנועת אומ"ץ. יצוין כי לרב יש זכות וטו על נציגו בהרכב. כמו כן הרב אלחרר מתנגד לבחירתו של מגירה כיו"ר המועצה הדתית. אלחרר סירב לחתום על חוות דעת הדדית והוזמן לוועדת השרים.

 "מינוי ראוי בכל קנה מידה". עו"ד דפנה איתן (צילום: עצמי)

"מינוי ראוי בכל קנה מידה". עו"ד דפנה איתן
(צילום: עצמי)

בפרוטוקול מליאת טלפונית בשלומי, אמר נעמן על בחירת הרב בעו"ד איתן: "הרב בחר בנציגה שאינה מייצגת את הרבנות במובנים רבים מאוד, שאין כאן המקום לפרטם. בחירתו של הרב היא בחירה אומללה ומצערת המייצגת את תפקודו של הרב המקומי במשך 19 שנים ברציפות. מאחר שישנה חשיבות לקידום הרכב מועצה דתית אני נאלץ להימנע ולא להתנגד".  יצוין כי גם חברי המועצה מנו שלי  ושמואל אנקרי נמנעו.

המועצה הדתית בשלומי לא הוקמה עד היום בעקבות סכסוכים ומאבקים פנימיים. המועצה הייתה צריכה לקום שנה מיום הבחירות האחרונות שהתקיימו לפני שנתיים וחצי. לפני שנתיים קמה ועדת שרים כדי להכריע במחלוקת, אך אז הממשלה נפלה והליך מינוי ההרכב החל מחדש.

נעמן: "אני מקווה שסיימנו ותקום מועצה דתית. השר צריך לאשר את ההרכב ויש הסכמה הדדית. שר הדתות יבדוק את הנציגים אם הם ראויים, יפרסם ברשומות ויכנס את הפורום ומתוך הפורום ייבחר יו"ר המועצה".

עו"ד איתן: "אם זו דעתו של נעמן, הוא היה צריך להתנגד. מאידך, מינוי אחותו לנציגה מטעם המועצה של שלומי, יוצרת ניגוד עניינים".

הרב אלחחר: "דפנה איתן היא מינוי ראוי בכל קנה מידה. במושגים של שלומי, היא יותר דתייה מהרבה יותר אנשים שנקראים ונראים כלפי חוץ דתיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות