fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שכחו אותו ביציע

פרופ' אוסקר אמבון, האיש שהגה, יזם ודחף להקמת מכון ההקרנות במרכז הרפואי זיו, נעדר כמעט מכל אזכור בטקס חנוכת המקום 
פרופ אוסקר אמבון
שכחו אותו - צילום אלכס הובר

ביום שני השבוע הגיעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן לחנוך רשמית את מכון ההקרנות החדש של הצפון לטיפול בחולי סרטן, שנפתח ממש לאחרונה במרכז הרפואי זיו. במהלך האירוע החגיגי אמר ראש הממשלה כי הוא רוצה לחולל כאן שינוי, להביא הנה צעירים, צעירות, רופאים מצוינים, חוקרים מצוינים וסטארט-אפים.

שר הבריאות בירך על פתיחת המכון והבטיח תקצוב למאיץ נוסף על זה הקיים וכן מכשור ברכיתרפיה בעלות כוללת של 3 מיליון דולר: "היום הזה הוא יום חג למרכז הרפואי זיו בצפת ולצפון כולו".

 אחד האחראים העיקריים לא היה על הבמה. פרופ' אוסקר אמבון צילום: אלכס הובר
אחד האחראים העיקריים לא היה על הבמה. פרופ' אוסקר אמבון צילום: אלכס הוב

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, שיבח את ראש הממשלה ושר הבריאות על פועלם לחיזוק ושיפור הרפואה בפריפריה וציין כי זהו האירוע הרפואי החשוב ביותר שהתחולל בעשור האחרון בצפון. ד"ר זרקא גם הודה לקודמו, לפרופ' אוסקר אמבון על תרומתו. בהמשך דבריו אמר: "נמשיך לקדם את הבריאות, להתפתח ולהוביל למצוינות ברפואה למען תושבי הצפון".

מי שישב בשורה השנייה וצפה בכל ההתרחשות מרחוק היה פרופ' אוסקר אמבון, המנהל הקודם של המרכז הרפואי זיו, האיש שניהל מלחמות של ממש בדרך להקמת המכון. פרופ' אמבון הוא האיש שיזם, הגה ודחף את הקמת המקום, אלא שלפני שנתיים הוא סיים את תפקידו כמנהל המרכז הרפואי, בדיוק לקראת היישורת האחרונה.

לאחר אינסוף פגישות, השתתפות בכנסים ונסיעות לגיוס תרומות, פרופ' אמבון הוא יותר משותף בכיר בחגיגה, ומקומו היה על הבמה ולא ביציע. חומר למחשבה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות