fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחייה: אנסטסטיה גורבנקו על גג העולם

השחיינית המדהימה ממכבי קרית ביאליק, זכתה אמש במדליית זהב באולימפיאדת הנוער שמתקיימת בארגנטינה. גורבנקו (15), שחיינית השנה של 'הד הקריות' בשנתיים האחרונות, עשתה היסטוריה במשחה 200 מעורב אישי עם שיא ישראלי לבוגרות: 2:12.88
צילום: דורון גולן
צילום: דורון גולן

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית מכבי קרית ביאליק ממשיכה להדהים. אחרי שקבעה בקיץ תוצאות מעולות באליפות אירופה לנוער ובאליפות אירופה לנשים, זכתה אתמול השחיינית המחוננת במדליית זהב באולימפיאדת העולמית לנוער, שמתקיימת בימים אלה בבואנוס איירס – ארגנטינה.

[one_half]

כבר במשחה הראשון שלה בתחרות – 200 מעורב אישי, הותירה גורבנקו את יריבותיה מאחור. היא עלתה לגמר המשחה מהמוקדמות, כשהיא מדורגת במקום הראשון. גם במשחה הגמר הוכיחה גורבנקו שהיא שחיינית על ברמה עולמית גבוהה, כשסיימה ראשונה בתוצאה מדהימה 2:12.88. בכך קבעה גורבנקו שיא ישראלי חדש, שהיה שייך עד אז לשחיינית הגדולה עמית עברי. חשוב להדגיש, אנסטיה גורנבקו חגגה את יום הולדתה ה-15 לפני פחות מחודשיים. אולימפיאדת הנוער מיועדת לספורטאים מגיל 14 עד 18. מולה השתתפו בתחרות שחייניות מבוגרות יותר, רובן בנות קרוב ל-18. גם השיא הישראלי שאותו מחקה, הוא שיא בוגרות. בנוסף עשתה גורבנקו היסטוריה כשהייתה לספורטאית הראשונה – גם בנים וגם בנות, שזכתה במדליית זהב בשחייה באולימפיאדה העולמית לנוער. יצוין כי אולימפיאדת הנוער החלה לראשונה בשנת 2010 ומתקיימת אחת לארבע שנים.

כולם בארץ המומים מהישגיה של גורבנקו. נזכיר כי כבר לפני שלוש שנים היא הוכתרה כספורטאית צעירה מצטיינת בטקס ספורטאי השנה של 'הד הקריות'. כבר אז סימנו אותה. אחר כך הוכתרה בתואר שחיינית השנה של 'הד הקריות' משך שנתיים ברציפות.

כבוד גדול למועדון השחייה הוותיק – מכבי קרית ביאליק, כבוד עצום למאמנת האישית שלה בביאליק לודמילה זליצ'ונוק.

[/one_half][one_half_last]צילום: דורון גולן[/one_half_last]

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות