fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזרחים צעירים למופת

ילדי כיתה ד' נפגשו עם ראש מועצת פרדס חנה כרכור ולמדו איך מתנגדים לתכנית בניה
מהפגישה (צילום: מועצה מקומית פרדס חנה כרכור)

לביא סיסו, אלה שורר, יהונתן גרוס, מאיה האובן, בר כוכבי, עומר יבין ושחר זילבר הם בני 9-10, ונראה שכבר יכולים לתת דוגמא לתרבות אזרחית של תושבים ואזרחים למופת בפרדס חנה כרכור. הילדים, תלמידי כיתות ד' בבית הספר שדות בכרכור, הבינו שהולכים לבנות ליד גן אתרוג בדרך הבנים, קרוב למרכז המושבה, אחרי ששמעו את המבוגרים מדברים על תכנית הבנייה במרכז המושבה. כחלק מהתוכנית אמורים לבנות גם בשטח הקרוב לגני הילדים הסמוכים למרכז היישוב, היו להם השגות על החלק הזה של התכנית, והם החליטו מיוזמתם להשפיע כמידת יכולתם על עתיד היישוב. יש להם חבורה שהם קוראים לה 'ילדי החורשות', כי הם אוהבי טבע, ועל רקע זה החליטו לנסות לדבר עם ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי יגור, ולעצור את הבניה.

הילדים השיגו בעצמם ומיוזמתם את הטלפון הנייד של פרי יגור והתקשרו אליה. היא הפנתה אותם ללשכתה, והם תיאמו איתה דרך הלשכה פגישה. לקראת הפגישה, שהתקימה ביום שלישי שעבר, דפקו 'ילדי החורשות' על דלתות ביישוב, אספו 500 חתימות של אנשים וילדים והגיעו איתן לפגישה. בפגישה שבו לשולחן הישיבות, דיברו עם ראש המועצה והציגו לה את בקשותיהם: שלא יבנו בניינים ליד גני הילדים, כי זה יוצר עומס תחבורה וילדים משחקים בשטח הזה, שהוא אזור משחק. הייתה פגישה מאוד מעניינת, שבהמשכה פרי יגור ניגשה איתם למחשב, פתחה את התוכניות של פרדס חנה, מצאה את המגרש המדובר ונתנה להם הסבר על תכנון ובניה, על מה שאפשר לעשות בתחום ומה אי אפשר לעשות, ועל כך שזה אומר להגיע לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובניה. היא אמרה להם שהוועדה תקבל החלטה לגבי הפרויקטים האלה, ושהם יוכלו גם לערער לוועדה המחוזית.

"ראש המועצה נתנה לילדים שיעור יפה בתכנון ובניה, שיעור בדמוקרטיה, ונתנה להם הסברים באוזן נטויה ובלב רחב", מציין אביו של אחד הילדים, שליווה אותם לפגישה. פרי יגור הוסיפה ועדכנה את הילדים על כך שמתוכננת ישיבה של הוועדה לתכנון ובנייה במהלך השבועיים הקרובים, שהם יוכלו לעקוב אחרי התוצאות דרך אתר הוועדה, ושבעוד שבועיים יוכלו להתקשר אליה בטלפון ולשאול אותה מה התוצאות. והילדים? הם כבר ביקשו פגישת המשך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות