fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"שוק הנדל"ן צפוי לעבור טלטלה של ממש"

במסגרת התוכנית שמקדמת הממשלה וכבר יצאה לדרך בקרית מוצקין, ייצאו לשיווק עד סוף 2016 כ-70 אלף דירות מוזלות. ויטלי דובוב~דותן, חוקר שכונות במחלקת המחקר של אתר מדלן, צופה כי זוגות צעירים יעדיפו לקנות דירות חדשות מאשר דירות יד שנייה ממשפרי דיור
קרית מוצקין. צילום באדיבות העירייה

בסקר שערך אתר מדלן, המספק כלים ומידע לרוכשי הדירות, עולה כי תוכנית "מחיר למשתכן" שיצאה לדרך בקרית מוצקין הולכת לטרוף את הקלפים. התוכנית, שמקודמת על ידי הממשלה בנחישות, מתוכננת להזרים לשוק עשרות אלפי דירות מוזלות בהנחה של מאות אלפי שקלים, ועל כן עשויה להשפיע על רמת המחירים הכללית.

ויטלי דובוב-דותן, חוקר שכונות במחלקת המחקר של אתר מדלן, מתאר את המציאות שעשויה להיווצר כבר בעוד חודשים ספורים, שתשפיע גם על זוגות צעירים באזור הקריות: "מחיר דירת חמישה חדרים חדשה בקריות נע כיום בין כ-1.2 מיליון שקלים בקרית אתא ועד לכ-1.6 מיליון שקלים בקרית מוצקין וקרית ביאליק. עם זאת, חשוב להבין כי תוכנית 'מחיר למשתכן', שמתממשת בימים אלו, עשויה לטרוף את הקלפים. 

"הצעד הראשון ליישום התוכנית נעשה באזור הצפון, כשבקרית מוצקין ובעפולה יצאו לשיווק כ-1400 דירות מוזלות, בהנחה של כ-30 אחוז ממחיר השוק. הנחה כה משמעותית צפויה להביא לשינוי משמעותי במפת המחירים בסביבה. כך לדוגמה, אותו זוג צעיר מאזור הקריות או חיפה עם תקציב של כ-1.1 מיליון שקלים שיכול לקנות היום דירת ארבעה חדרים יד שנייה בשכונות נווה שאנן ויזרעאליה בחיפה, יוכל לרכוש במסגרת 'מחיר למשתכן' דירת חמישה חדרים חדשה בשכונת משכנות האמנים היוקרתית בקרית מוצקין".

 

עברו למגזין הנדל"ן בית + של הד הקריות

מה עם משפרי הדיור?

ויטלי דובוב-דותן (צילום: באדיבות מדלן)
ויטלי דובוב-דותן (צילום: באדיבות מדלן)

וכמו בכל תוכנית, גם ב"מחיר למשתכן" יש יתרונות וחסרונות. "מחיר למשתכן" אולי מציבה את הזוגות הצעירים על סדר היום, אבל שוכחת את משפרי הדיור, שמעוניינים להתקדם לדירה גדולה יותר אך עשויים להיתקל בקשיים כאשר ירצו למכור את דירתם, היות שזוגות צעירים יעדיפו לרכוש דירות חדשות למגורים באותו המחיר.

דובוב-דותן: "1400 הדירות המוזלות שמשווקות בעפולה וקרית מוצקין כחלק מהתוכנית הן רק הסנונית הראשונה. משרד הבינוי והשיכון מתכנן לשווק כ-70 אלף דירות בהנחה של כ-30 אלף שקלים במסגרת התוכנית עד סוף 2016. אם הממשלה אכן תצליח ליישם את היעד השאפתני עליו הצהירה, שוק הנדל"ן צפוי לעבור טלטלה של ממש, שתשפיע לא רק על מחוסרי הדיור שזכאים לרכוש דירות מוזלות אלא על כלל השחקנים בשוק. משפרי דיור, שמעוניינים לעבור לדירה גדולה יותר, עשויים להיתקל בקשיים למכור את דירתם הנוכחית מכיוון שמחוסרי הדיור יתמקדו כעת ברכישת דירות חדשות במסגרת 'מחיר למשתכן'".

דובוב-דותן מדגיש את הרלוונטיות של התוכנית לאזור הצפון בכלל והקריות בפרט. "חלק ניכר מהדירות המוזלות שיוצעו לחסרי הדיור במסגרת 'מחיר למשתכן' צפויות לצאת בצפון הארץ, ביניהן אלפי דירות בקרית ביאליק, בה נחתם הסכם גג בין המדינה לרשות המקומית לבנייה מואצת של כ-7500 דירות".

דובוב-דותן: "בקרית מוצקין ובעפולה יצאו לשיווק כ-1400 דירות מוזלות, בהנחה של כ-30 אחוז ממחיר השוק. הנחה כה משמעותית צפויה להביא לשינוי משמעותי במפת המחירים בסביבה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות