fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוק הנדל"ן מתעורר בקרית ים א'

לאחרונה זיהו קבלנים מוכרים באזור הקריות את הפוטנציאל בנייני מגורים חדשים בקרית ים א'. אחד מהם הוא אורן חסקי הבונה  בניין מגורים חדש ברחוב ברדיצ'בסקי 29
ברדיצ'בסקי 29 קרית ים (הדמיה: באדיבות חסקי)
ברדיצ'בסקי 29 קרית ים

קרית ים מחולקת לארבעה רובעים מדרום לצפון,  העיר התרחבה משמעותי בהיקף של אלפי יח"ד דיור בעשור אחרון עם בניית שכונת סביוני ים מצפון ושכונת אזורים. מרכז העיר לעומת זאת נותר תקוע במקום.  המסחר לא השתנה, מרכז העיר עדיין נמצא בעיר הוותיקה. לאחרונה צעירים מקרית ים מגלים התעניינות גדולה ברחובות אלו, שגדלו בהם ולהמשיך את רצף החיים.

לעומת מרכז הארץ בהן מרכזי הערים הוותיקות נשארו יוקרתיות ביחס לקהילות גדולות של שכונות מגורים, בקריות חל סוג של מהפך.   שכונות סביוני ים, נווה גנים, גבעת הרקפות עלו את הביקוש, ההיצע והיוקרה על פני מרכזי הערים בהם הן יושבות.  רק לאחרונה  עם התפתחות תוכניות של התחדשות עירונית,  ניתן לראות שמגמה הזו חוזרת אחורה ומרכזי הערים הוותיקות מקבלות את הכבוד הראוי להן.

בקרית ים א' זיהה חסקי את הבשורה. החברה רכשה קרקע פרטית בטאבו עם זכויות  מחברת גב ים ומתכננת פרויקט של  10 יח"ד, בניין בן 6 קומות , דירות של 5 חדרים ודופלקס אחד בקומה העליונה.   המחיר לקומה ראשונה 1.250 מיליון שקלים.  כל קומה נוספות מעלה את המחיר בעשרת אלפים שקלים. צפי אכלוס; פברואר 2017

הקבלן אורן חסקי: "מעל חצי מהבניין מכור על הנייר, עוד לפני שהתחלנו לבנות. זה משהו שבאמת לא היה צפוי לנו, כמו בערים  השכנות קריתמוצקין וקרית חיים שהן יוקרתיות יותר בשוק הנדל"ן ואכן כך מתנהלים. חשבנו שהשיווק יהיה יותר ארוך, וזיהינו את  הביקוש הרב  לדירות במרכז קרית ים.

ברדיצ'בסקי 29 קרית ים (הדמיה: באדיבות חסקי)
ברדיצ'בסקי 29 קרית ים

בפרויקט ייבנו דירות  5 חדרים עם מרפסת, חנייה פרטית, מחסן ומעלית. כל הבנייה תהיה מצופה באבן.  בתוך חודש ימים תחל את הבנייה, לאחר שהתקבלו כל האישורים להיתר בנייה.  הרוכשים רובם  זוגות צעירים, שגדלו בקריה הוותיקה ורוצים להישאר".

לדברי חזקי מתחילה התעוררות בקרית  ים א'. הבעיה היא בהיצע נמוך מאד  של קרקעות שמאתרים היזמים בפינצטה. גם בתוכנית המתאר  העירונית של קרית ים מתארים את הבעיה ומציעים פרויקטים  של התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38 ופינוי בינוי שתגדיל את האכולוסייה ביותר מ-5000 יח"ד.

חסקי: "אין הרבה מגרשים קטנים, כמו בקריות אחרות,  הפרויקט ברחוב ברדיצ'בסקי,  הוא בין המגרשים הבודדים שקיימים. ההבדל  במיקום הוא באיכות החיים. בקרית  ים א'הכל נגיש, לתחבורה ציבורית, מרכז מסחרי, בתי ספר ועוד. אזור ללא צפיפות גדולה של דיירים. הבניין מתוכנן בצורה שמתאימה למרקם החיים באזור.  ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור  מקדם באופן ניכר את השכונה ומעודד בנייה חדשה והתחדשות עירונית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות