fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוב אתכם: הפועל עזריאלי עכו חזרה לליגת העל

טוב, זה לא היה בסטייל, כמו שכולם רצו, אבל הפועל עזריאלי עכו, עשתה את שלה, עמדה במשימה והבטיחה את מקומה בעונה הבאה בליגת העל אחרי תיקו ביתי נגד הפועל פ"ת, 1:1. עידו אקסברד הקפיץ את היציעים כשהפציץ מ-17 מ' כדור מדויק לפינה והעלה את קבוצתו ליתרון, 0:1. האורחים מפ"ת השוו בדקה ה-41.

מחזור אחד לסיום העונה, כשהיא במקום השני בטבלה ועם יתרון של 7 נקודות מהשלישית, סיפור העלייה של עכו נסגר ונחתם.

זו היתה עונה קשה ומתישה, עם עליות וירידות חדות ביכולת וללא אף ניצחון על קבוצת צמרת. אבל בשורה התחתונה: עכו ידעה להתעלות ברגעי האמת ולקחת את הנקודות שזיכו אותה בכרטיס העלייה.

DC3A5959
צילום: אדריאן הרבשטיין

כמה סמלי שמי שהצעיד את עכו לליגת העל, הוא אותו מאמן שלפני שנתיים הוזעק להציל אותה מירידה לליגה הלאומית ועשה את זה בגדול. דורה לא נבהל אז ממצבה הכמעט אבוד של הקבוצה ורשם עמה מסע הישרדות הרואי. מחלוקת כספית מנעה מדורה להמשיך ודווקא באותה עונה, נשרה עכו ללאומית. אגב, במשחק האחרון של אותה עונה, אירחה עכו את קריית שמונה שהיתה בהדרכתו המאמן דורה. עכו היתה חייבת לנצח כדי להישאר, אבל המשחק הסתיים בתיקו (1:1), ועכו ירדה.

שלומי דורה: "כשהיו"ר דודי רוזנפלד התקשר אליי בקיץ והציע לי לאמן בעכו, לא היססתי לרגע, למרות שידעתי שמדובר במשימה לא פשוטה. הרבה אנשים היו סקפטיים, אבל עבורי זה היה אתגר. לא קל לקחת קבוצה שבורה שירדה ליגה, לבנות הכל מחדש, ולחזור תוך עונה לליגת העל. פתחנו את העונה לא הכי טוב, אבל בהמשך היתה לנו ריצה מטורפת. נכון שהיתה גם ירידה. אי אפשר לשמור על אותה רמה ואותה יכולת כל הזמן. המקטרגים אמרו שעלינו בגלל שקבוצות אחרות לא רצו לעלות, וזה פשוט לא נכון. גם הפועל רמת גן וגם בית"ר ת"א/רמלה רצו לעלות, ואם מודדים קבוצה לאורך העונה כולה, אז מגיע לנו לעלות ועשינו את זה בזכות. מתברר, שלא טעינו בבחירת סגל השחקנים והימרנו על השחקנים הנכונים. עובדה, בינואר עשינו רק שינוי אחד כשהבאנו את עידו אקסברד במקום אליאור סיידר, שהתעקש לעזוב. מגיע לשחקנים כל הכבוד על מה שהם עשו העונה. מבחינתי, להחזיר את הפועל עכו לליגת העל, זו סגירת מעגל".

דורה גם התייחס לשמועות לגבי עתידו עם רכישת הקבוצה על ידי בעלים פרטיים, ואמר: "אין ספק שהדיבורים מסביב חלחלו. עברנו ימים לא נעימים, אבל אני שמח שהשחקנים ידעו להתנתק מהכל ולהתרכז בלסיים את המשימה ולעלות ליגה. יש לי חוזה בעכו גם לעונה הבאה, אבל לא אכפה את עצמי על אף אחד. אם ירצו אותי, מאוד אשמח להמשיך, ואם לא ירצו, לא קרה כלום. כרגע, אני מעדיף שלא להתייחס לשמועות וספקולציות אלא לשמוח ביחד עם השחקנים, ההנהלה, האוהדים וכמובן המשפחה היקרה שלי".

DC3A5936
צילום: אדריאן הרבשטיין

עוזר המאמן איציק טוויזר: "מהרגע שירדנו, היה לי ברור שהפועל עכו חייבת לעשות את הכל כדי לחזור תוך שנה לליגת העל. שם מקומנו. אני שמח שהצלחנו לעמוד במשימה. ברמה האישית, מאחר והיה לי חלק בירידת הקבוצה, חשתי מחויבות מקצועית ומוסרית להוביל את הקבוצה בחזרה לליגת העל. זו היתה עלייה של קבוצה נחושה וחדורת מטרה".

מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן: "עברנו עונה קשה מאוד ומאוד לחוצה, ואני שמח שבסופו של דבר עשינו את זה והחזרנו את הפועל עכו לליגת העל. הטלפון הראשון שקיבלתי בסיום המשחק היה מראש העירייה שמעון לנקרי, שהתקשר לברך. כל העלייה הזאת חתומה על שמו. הוא הבטיח להחזיר את הפועל עכו לליגת העל ונתן לנו את כל התמיכה והעזרה כדי שזה יקרה. זה הזמן לומר תודה רבה לחבריי בהנהלה, לצוות המקצועי, לשחקנים ולאוהדים".

עבור קפטן הקבוצה מושיקו מישאלוף, זו היתה עונה ראשונה בקריירה בליגה הלאומית: "עברנו עונה קשה ומתישה שנגמרה בשמחה גדולה. היתה לנו התמודדות מול קבוצות טובות ושום הפסד לא יגמד את מה שעשינו. הפועל עכו ראויה לליגת העל".

השוער ירדן קרישטול: "כשירדנו בעונה שעברה, לא התלבטתי לרגע אם להמשיך ואני שמח בבחירה שלי. אני מתרגש ברמות על. היתה לנו עונה קשה, עם ירידות, אבל ברוך השם סיימנו את זה ועמדנו במשימה שהוצבה בפנינו. עבורי, זו היתה עונה מאתגרת והשאיפה שלי היא להמשיך עם הקבוצה גם בליגת העל. אני אוהב את המועדון הזה והלב אומר לי להמשיך פה גם העונה הבאה. אני מקווה להוכיח שאפשר יהיה לסמוך עליי גם בליגת העל".

ציון צמח: "בדיוק היום, לפני שנה, צילמתם אותי יושב פה על הספסל וממרר בבכי אחרי הירידה. גם עשכיו אני עם דמעות, אבל של שמחה ואושר. עשיתי הכל כדי להישאר בעכו ולהחזיר את הקבוצה לליגת העל. אין לי מילים לתאר את השמחה שיש לי בלב. הפועל עכו זה כמו בית בשבילי וארצה להישאר לעונה רביעית".

DC3A5973
צילום: אדריאן הרבשטיין

אדריאן רוצ'ט: "לא היה לי פשוט להתרגל לליגה הלאומית, כי זה מאוד שונה מליגה העל: הימים, השעות, המגרשים, הקבוצות היריבות, אבל הביאו אותי במטרה אחת, לעלות ליגה ואני שמח שעזרתי לקבוצה לעשות את זה. עברנו עונה קשה, במהלכה היתה גם תקופה שפחות הלך לנו שבה כמה שחקני מפתח מובילים, ואני ביניהם, לא היינו בכושר. זה השפיע על הקבוצה ועל התוצאות, אבל התגברנו עליה ולא משנה עכשיו הדרך, אלא התוצאה שהושגה. עבורי, זו היתה שנה משמעותית ברמה האישית. מצאתי בעכו בית חם ואם זה תלוי בי, אשמח להישאר גם בעונה הבאה".

החלוץ עידו אקסברד: "עשינו עונה גדולה וכיף גדול לחגוג עלייה. אני שמח שידענו להתנקות מכל מה שהיה מסביב, הלחץ, הדיבורים על מה יהיה בעונה הבאה ועל ההפסד שבוע קודם לבית"ר ת"א/רמלה, והתמקדנו במטרה אחת והיא לגמור את סיפור העלייה".

קווין ריינשטיין, שגדל במחלקת הנוער של עכו ומאז העפלתה לליגת העל, הושאל מדי שנה לקבוצות אחרות במטרה לצבור ניסיון, הוחזר בקיץ האחרון לקבוצת האם שלו ורשם עמה עלייה רביעית בקריירה.

ריינשטיין: "לא האמנתי שאחזור לעכו ואעלה אתה ליגה, אבל מהרגע הראשון שחזרתי הרגשתי שסומכים עליי. אני גם מרגיש שחזרתי שחקן טוב יותר. עליתי ליגה עם כפר כנא, עפולה ונשר, אבל לעלות עם הפועל עכו זה משהו מיוחד. סגירת מעגל ואושר אדיר. עברנו העונה משברים, אבל מה ששמר אותנו, זה הביחד".

אחמד קסום: "עבורי, הפועל עכו זו לא עוד קבוצה, אלא בית, שראוי להיות בליגת העל. למרות שהיו לי הצעות מקבוצות מליגת העל, הרגשתי מחויבות להישאר בעכו ולעזור לה לחזור לליגת העל. עשינו סוויץ' מהר מאוד אחרי הירידה והתרכזנו במטרה להחזיר לא רק את עכו לליגת העל אלא גם לשקם את הקריירה שלנו, השחקנים. נהניתי העונה מכל רגע ואני שמח שבעונה הבאה הפועל עכו שוב תשחק בליגה של הגדולות".

IMG_0908
צילום: אדריאן הרבשטיין

קבוצה בהמתנה

בהפועל עזריאלי עכו ממתינים לישיבת מועצת העיר הקרובה, שצפויה להתקיים ביום רביעי הבא (24.5), על מנת לאשר את הסכם העברת זכויות ניהול הקבוצה לידי רוכשים פרטיים: דן לובינסקי ועדי קריספין.

גורמים מתוך הקבוצה מתחו בימים האחרונים ביקורת על עיתוי פרסום העברת זכויות הניהול לידי קבוצת רוכשים פרטית ועל התוכניות העתידיות, עוד לפני שהעונה נגמרה.

"העובדה שהשניים מתראיינים וכבר מספרים כי הצוות המקצועי ורוב השחקנים יוחלפו, בוודאי לא הוסיפה שקט בקבוצה", התייחס גורם במועדון, "לא יכלו להמתין קצת שהעונה תיגמר ואז לצאת בהצהרות?".

adikrispin
צילום: אדריאן הרבשטיין

מי שעוד ממתינים לאישור ההסכם הם השחקנים, שמשכורתם מעוכבת מזה חודשיים. על פי המתווה, הרוכשים אמורים להעביר לקופת העמותה סכום של 400 אלף שקלים עד ה-20 במאי וסכום נוסף, על סך 600 אלף שקלים, בחודש יוני.

מיליון השקלים הללו אמורים לכסות את תשלום שכרם של השחקנים וכן מענקי עלייה. למאמן, שלומי דורה, מענק עלייה בגובה 100 אלף שקלים.

במידה והשניים לא יעבירו את הכסף עד למועד המוסכם, החוזה בין הצדדים עשוי להתפוצץ.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות