fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שדרת הפיקוסים עוברת דירה

במסגרת העבודות לשדרוג רחוב הרצל והפיכתו לסטריט מול חדשני בעלות של 30 מיליון שקלים, יועתקו העצים הוותיקים לשלולית החורף ובמקומם יינטעו ברחוב עצי דולב. לא כולם אוהבים את זה
יוחלפו בעצי דולב. שדרת הפיקוסים צילום: רותי ברמן
יוחלפו בעצי דולב. שדרת הפיקוסים צילום: רותי ברמן

בקרוב ייעלם מרחוב הרצל השריד האחרון שאפיין אותו מאז הקמתו – שורת עצי הפיקוסים שניטעה לפני עשרות שנים כדי לאפשר נקודות צל לאורך הרחוב. השבוע החלו העבודות לשדרוג הרחוב והפיכתו לסטריט מול, ובמסגרתן ייעקרו הפיקוסים ויועתקו לשלולית החורף ובמקומם יינטעו עצי דולב שיתאימו לאופיו החדש של הרחוב.

העבודות מבוצעות על ידי החברה לפיתוח ותיירות נתניה בהשקעה של 30 מיליון שקלים, ויתמקדו במספר מקטעים – מתחילת המדרחוב ברחוב דיזנגוף ועד צומת שדרות ויצמן-שדרות בנימין. הרחוב יישאר פתוח לתנועה דו סטרית.

במסגרת העבודות יונחו תשתיות תת קרקעיות, תוקם תאורת רחוב חדשה, ייסללו כבישים חדשים ויורחבו המדרכות. העבודות יארכו כשנה וחצי. לדברי ראש מינהלת מרכז העיר, עלוית פרוינד, בשלב הבא ישוקמו חזיתות העסקים ברחוב ויותקנו גגונים לחנויות בכל קטע הרחוב המשודרג: "התקנת הגגונים תתבצע בשיתוף בעלי העסקים ברחוב וחברת החשמל ובסופו תתקבל שדרת חנויות עם גגונים ושילוט אחיד, אשר יהפכו אותו למרכז קניות אטרקטיבי".

יוחלפו בעצי דולב. שדרת הפיקוסים צילום: רותי ברמן
יוחלפו בעצי דולב. שדרת הפיקוסים
צילום: רותי ברמן

אנשים רבים רואים בשדרת הפיקוסים שריד לתפארתו של רחוב הרצל שבימים אחרים היה עמוס בתיירים וקונים. השבוע הדעות ברשת היו חלוקות לכאן ולכאן.

אורה קצף: "עצי הפיקוס הם עצים 'רעים'. השורשים שלהם עבים ופורצים מהמדרכה וכתוצאה מכך המדרכה אינה חלקה, וכבר היו פניות רבות לפיצויים מהולכי רגל שנפלו… לפיקוס שורשי אוויר שיורדים לקרקע ומפריעים לתנועה מתחת לעץ, והעיקר – פרי הפיקוס מזהם את כל הסביבה מסביב…".

שחר כהן: "לא היו צריכים לגעת בעציץ אחד ממה שהיה פעם. זה בסדר להתחדש, אבל כמה אפשר להרוס כל אבן פינה שמתארת את העיר. זו כבר לא נתניה. לא חושבים פה בכלל על התושבים, חושבים רק על התיירים".

אילנית ברוידא מלול: "חשוב שיהיה צל. מתעלמים מהעובדה שאנחנו מדינה עם שמש ברוב חודשי השנה".

עלוית פרוינד מסכמת: "הפיקוסים יועברו בעדינות ובמקצועיות לשלולית החורף, שם כבר הוכן עבורם מתחם שייקרא יער הרצל. זה יהיה הרבה יותר טוב לפיקוסים וזה יהיה מצוין למבקרים בפארק שחסר בו הרבה צל. נושא העתקת העצים מעולם לא הוסתר ונאמר בכל ראיון. נעשתה חשיבה מרובה על הנושא. התעכבנו כשנה רק על מנת שיימצא אתר הולם לקליטת הפיקוסים. במקום הפיקוסים יינטעו עצי דולב בוגרים ויפים. תהיה שדרה מקסימה ומצלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות