fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשות מקרקעי ישראל נגד העסקים בחוף דור-נחשולים

פלישה בחוף דור נחשולים? צילום: רשות מקרקעי ישראל
פלישה בחוף דור נחשולים? צילום: רשות מקרקעי ישראל

החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פנתה במכתבי התראה לראש המועצה האזורית חוף הכרמל, ליישובים דור ונחשולים ולבעלי העסקים הפועלים בחוף דור נחשולים. רמ"י דורשת להפסיק את הפעילות של בעלי העסקים המפעילים עסקים באופן בלתי חוקי בחוף ולהשיב את הקרקע לקדמותה.

במכתב ההתראה לראש המועצה האזורית חוף הכרמל נאמר: "על פי בדיקה שביצענו עולה כי מתבצע שימוש מסחרי שאינו כדין וללא הסכמה ואישור של רשות מקרקעי ישראל. במקרקעי ישראל הידועים כחוף דור-נחשולים על ידי הקמת תשתיות לאירועים פרטיים וביצוע פעילות מסחרית. בתשלום בחוף הים. מאחר שלמועצה אין חוזה הרשאה בתוקף נבקש לפעול להסדרת ההרשאה. מאחר שלטענת חלק מהגורמים הם זכיינים של המועצה להפעלת החוף (על אף שאין הרשאה בתוקף), נבקשך לפעול להפסקת השימוש שאינו כדין לאלתר".

לבעלי העסקים הובהר כי עליהם להפסיק כל שימוש שאינו כדין, להרוס את כל מה שהם בנו בניגוד לחוק, ולפנות את הקרקע ולהשיב את המצב לקדמותו. כמו כן נדרשו בהתראה "להפסיק לאלתר קיומם של אירועים פרטיים ופעילות מסחרית בתשלום על החוף. כמו כן, נדרשו קיבוץ נחשולים ומושב דור לפרק לאלתר את המחוברים והתשתיות לטובת האירועים הפרטיים, תשתיות שהוקמו בניגוד לחוק, ולפנות את החוף הציבורי.

פלישה בחוף דור נחשולים? צילום: רשות מקרקעי ישראל
פלישה בחוף דור נחשולים? צילום: רשות מקרקעי ישראל

"מדובר בחוף ים ציבורי המיועד לשימוש ורווחת הציבור", נמסר ממנהל מקרקעי ישראל. "בחלק מהמקרים, המפעילים בחוף דרשו תשלום מאנשים פרטיים שביקשו לערוך אירועים בחוף הציבורי, במקרים אחרים המפעילים קיימו אירועים, חסמו ותפסו חלק ניכר משטחי החוף לטובת האירועים הללו ובכך מנעו מהציבור גישה לאותם אזורים וגרמו לטרדה לשאר הנופשים בחוף, כאשר הפעילויות הללו בוצעו ללא היתרים ובניגוד לחוק. כמו כן, גרפו לכיסם רווח כספי ניכר על חשבון הציבור".

ראש החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, ישראל סקופ, אמר: "מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל פועלים בשמירה והגנה על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו. במקרה זה נמצא כי ישנו שימוש בלתי חוקי על אדמת המדינה בחוף הים הציבורי דור-נחשולים, ישנם מפעילים המקיימים מגוון עסקים במקום ללא היתרים ולכל אלה מצטרפת העובדה שהמועצה טרם הסדירה את חוזה ההרשאה שלה בחוף ולכן כל פעילות במקום אינה חוקית כרגע. בכוונתנו לפעול באופן מיידי לפינוי המטרדים שהוקמו על חשבון השטח הציבורי ונמשיך לפעול בהגנה על חופי הציבור לטובת הציבור כולו".

ממועצת חוף הכרמל נמסר: "פניית המנהל התקבלה במועצה ונבחנת. המועצה פועלת ותפעל בהתאם להוראות החוק".

מקיבוץ נחשולים נמסר: "אין לנחשולים שימושים לא מוסדרים על חוף הים. נחשולים פועלת מכוח הסכם עם מועצה אזורית חוף הכרמל".

ממושב דור נמסר כי אין מה להוסיף על תגובתה של מועצת חוף הכרמל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות