fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"רציתי להרגיש את אדמת ארץ ישראל"

ארבעה וחצי חודשים בשירות לאומי הספיקו לסמלת שרי מיכאל, בת 21 מנתניה, כדי להבין שמקומה בצה"ל. גבות הורמו, הסביבה לחצה, אבל היא לא ויתרה והגשימה חלום כשהתקבלה לגדוד קרקל כלוחמת מן המניין
לוחמת. שרי מיכאל (צילום: דובר צה"ל)
לוחמת. שרי מיכאל (צילום: דובר צה"ל)

התקרית בשבוע שעבר, שבה חיסלה החיילת ליחי מלכה מפיקוד העורף מחבל שדקר את חברתה דיקלה גרידיש ופצע אותה קשה בעת שהשתיים היו בתפקיד בכיכר אדם, העלתה שוב לסדר היום את נושא גיוסן של בנות כלוחמות בצה"ל.

סמלת שרי מיכאל, בת 21 מנתניה, לוחמת בגדוד קרקל, אומרת שהייתה נוהגת בדיוק כמו מלכה. "אני חושבת שהיא התנהלה לפי ערכי צה״ל. אני לא מכירה את פרטי המקרה לעומק, אבל ללא ספק הייתי יורה במחבל שהיה מתקרב עם סכין במטרה להרוג את אחיותיי או את אחיי לנשק. במקרה כזה יש לו כוונה, יכולת ואמצעי".

לנוכח גל הטרור, שמעמיד את הלוחמות בסכנת חיים, צה"ל צריך להמשיך לגייס חיילות כלוחמות?

"מגמת הבנות הלוחמות רק הולכת ומתפתחת, אחרת לא היו מוקמים עוד שלושה גדודי חי״ר מעורבים בנוסף לקרקל. לוחמות משתלבות גם בתחום הכלבנות, בחילוץ והצלה, במשטרה, אך יש עדיין יחידות מסוימות שלבנות יותר קשה להגיע אליהן, כגון סיירות מסוימות.

"את ההחלטה של מה לעשות, כמובן, אני משאירה לדרגים הגבוהים. בשורה התחתונה, אם פעם חשבו שבנות לא מסוגלות לדברים כאלו, הלוחמות של היום מוכיחות שזו הייתה טעות. ההיסטוריה מוכיחה שנשים לא נופלות מגברים – לא נשכח את בנות הפלמ״ח ואת הפרטיזניות שלחמו באומץ".

החלטתה של מיכאל, בת למשפחה דתית ובוגרת אולפנית בר אילן, להתגייס לקרקל גררה הרמת גבות מצד הסביבה הקרובה והרחוקה. אמנם שירות של בנות בתפקידים קרביים כבר מזמן מושרש בתודעה הלאומית, אך בכל הנוגע לבנות דתיות, שמשלבות את אורח החיים הדתי עם השירות המאומץ, עוד ארוכה הדרך וצה״ל עושה בשנים האחרונות מאמצים גדולים לשילובן של בנות בכלל ובנות דתיות בפרט.

מיכאל מספרת כי המסר שהיא קיבלה היה כי מקומה הוא בשירות לאומי. היא הלכה בעקבות שתי אחיותיה הבוגרות, החלה את השירות הלאומי אך עזבה באמצע. ״רציתי שירות קרבי משמעותי, לא פחות״, היא אומרת ומוסיפה שמאז עברו עליה שלוש שנים עמוסות בחוויות. "תמיד רציתי להתגייס אבל באולפנה אמרו לי שדתייה הולכת לשירות לאומי. התייצבתי לצו ראשון אבל הלכתי לשירות לאומי. ארבעה חודשים הספיקו לי והחלטתי להתגייס למרות הלחץ של הסביבה – החשש הגדול הוא שבת דתייה בצבא תיכשל מבחינה דתית".

גם התגייסת וגם הפכת ללוחמת.

"כשהתגייסתי רציתי להיות לוחמת, אבל שלחו אותי לחיל האוויר. אחרי שנה חזרתי לבקו"ם ואמרתי שאני רוצה לשרת בקרקל. רציתי להיות בשטח ולהרגיש את אדמת ארץ ישראל. לא היה   קל להתחיל את השירות מחדש, אבל עכשיו אחרי שנה וחצי בגדוד ממש טוב לי".

מה עושה היחידה שלך?

"שומרת על גבול מצרים. אנחנו עושים סיורים ומארבים על הגבול כמו צנחנים, גולני וגבעתי".

יצא לך להיות בהיתקלות?

"היו מקרים קרובים לזה, אבל לא קריטיים, לא ירו עליי ואני שמחה שכך, אבל זה לא סוד שכל לוחם מחכה לאקשן".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "חדשות נתניה".

לוחמת. שרי מיכאל (צילום: דובר צה"ל)
לוחמת. שרי מיכאל (צילום: דובר צה"ל)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות