fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רמזור חדש הוצב על גשר נחל אלכסנדר

רמזור חדשעל נחל אלכסנדר. צילום רותי ברמן
רמזור חדשעל נחל אלכסנדר. צילום רותי ברמן

השבוע החלה חברת נתיבי ישראל להתקין רמזור בכביש 5720 על גשר נחל אלכסנדר. התקנת הרמזור נעשית ארבעה חודשים לאחר שתלמידי כיתות יב' מרמות ים החתימו את תושבי עמק חפר על עצומה בה הם מבקשים התקנת רמזור על הגשר.

רמזור חדשעל נחל אלכסנדר. צילום רותי ברמן
רמזור חדשעל נחל אלכסנדר. צילום רותי ברמן

התלמידים חקרו את הנושא במסגרת עבודה לציון בבגרות באזרחות. לדבריהם: "משמעות היותו של הכביש חד סיטרי יוצרת מצב שבכל רגע נתון יכול לעבור על הגשר רכב מכיוון אחד בלבד, ועל הצד השני לתת לו זכות קדימה, מה שכמובן מעכב רבות את התנועה בשעות העומס. על הגשר עוברים בממוצע מעל 1,300 רכבים בשעה מה שיוצר פקקים גדולים בקטע כביש מאוד קצר. בנוסף, גשר זה מהווה סכנה תחבורתית מכיוון שקורה רבות שאנשים לא נותנים זכות קדימה וקורות תאונות רבות על הגשר". כתבו התלמידים שחלקם עוברים על הגשר באוטובוס הצהוב בכל בוקר לבית הספר ברמות ים שבמכמורת. " הגענו למסקנה כי הפתרון הטוב ביותר לבעיית הגשר, שגם יקל על עומס התנועה וגם יגרום לגשר להיות הרבה יותר בטיחותי, הוא לשים רמזור על הגשר משני צדדיו. הרמזור יווסת את התנועה ויפחית את הפקק וגם יהפוך את הגשר להרבה יותר בטוח".

ממועצת עמק חפר נמסר: "ההתקנה נעשית בעקבות הדרישה הבלתי מתפשרת, והחוזרת ונשנית, של מועצת עמק חפר מחברת נתיבי ישראל".

"יש תוצאות למאבק של בני הנוער הנפלאים מעמק חפר שיצאו בקמפיין  להתקנת רמזור על הגשר של הנחל כחלק מלימודי האזרחות שלהם. יש לנו נוער נפלא ועדיף שנזכור את זה" אומר שגיא גלאור פעיל חברתי מכפר ויתקין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות