fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוק חודרני

ישראל כסיף וחברו רובי קפלן יצאו פגועים מהמלחמה ושניהם עשו תיקון פנימי עצום דרך האמנות שלהם, אם תרצו - ריפוי דרך מוזיקה. רוצו לראות אותם
אופרת רוק. "ילד תוף" (צילום: דפני עופר-כסיף)

 

אופרות רוק, מן הסתם, הן קטע לצעירים או לצעירים ברוחם. אופרת רוק שכולה עיסוק קשה ואובססיבי בהלם קרב, זה כבר סיפור אחר לגמרי.

חמישי בלילה במועדון וונדר בר בעיר התחתית בחיפה. על הבמה עומדים ישראל כסיף מקיבוץ משמרות ורוקרים נוספים, ומבצעים את האופרה "ילד תוף" שנכתבה על ידי שני הלומי קרב ממלחמת לבנון השנייה. כסיף וחברו רובי קפלן יצאו פגועים מהמלחמה ושניהם עשו תיקון פנימי עצום דרך האמנות שלהם, אם תרצו – ריפוי דרך מוזיקה. העוצמות של הטקסטים מצמררות, המוזיקה והביצוע ברמה ובדיוק של הטובים ביותר שמנגנים היום בארץ, ומי שלקח את הלהקה תחת חסותו הוא השדרן הבלתי נגמר דורי בן זאב.

אופרת רוק. "ילד תוף" (צילום: דפני עופר-כסיף)
אופרת רוק. "ילד תוף" (צילום: דפני עופר-כסיף)

זהו ערב שכולו אמירה וזעקה. כסיף מתגלה כפרפורמר מעולה שמבטא כאב למסלול הייסורים של טיפולים ותרופות, לחברים שננטשו מאחור, לחברה שנסעה להודו כי לא הייתה יכולה לשאת בנטל. זהו סיפור ישראלי כואב, אבל לצערנו אמיתי.

בדרך כלל אנשים שיוצאים לבלות לילה במועדון על אלכוהול ומוזיקה, רוצים חומרים קלילים, ופה מי שמגיע הולך להתנגש בקרחון ענק, שכולו יצירה וביקורת על הצעירים שלנו, שנקרעים לחתיכות פנימיות וצריכים לאסוף את עצמם מחדש. לישראל ורובי היה מזל, להרבה אחרים עדיין אין תקווה ונחמה, לצערנו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות