fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רועה בשדות זרים

מנהל מקרקעי ישראל פינה רועה שגידר לשימושו 100 דונם בבעלות המדינה באזור נהריה וידרוש שלילת המענקים הכספיים אותם הוא מקבל מרשות המרעה
שטח הפלישה (צילום: מנהל מקרקעי ישראל)
שטח הפלישה (צילום: מינהל מקרקעי ישראל)

ניסיון להשתלטות על אדמות מדינה בהיקף של 100 דונם, באזור קיבוץ יחיעם, פונה השבוע במסגרת פעולת אכיפה של מפקחי מנהל מקרקעי ישראל. מסיג הגבול, בעל עדר בקר מהכפר אבו סנאן, פלש אל השטח המיועד לחקלאות, גידר אותו בגדר חשמלית ורעה בתוכו את עדר הבקר שלו – למרות שברשותו שטח מרעה סמוך שהוקצה לו על ידי המנהל.

שטח הפלישה סמוך לקיבוץ יחיעם (צילום: מינהל מקרקעי ישראל)

מסיג הגבול, בעל עדר בקר תושב הכפר אבו סנאן, החל לאחרונה להשתמש בשטח למרעה עדרי הבקר שלו, ואף גידר את השטח בגדר חשמלית, כל זאת ללא אישור ובניגוד לחוק הקובע עונש של עד שנת מאסר בפועל למסיגי גבול על אדמות המדינה. פאעור פלש לשטח למרות שברשותו שטח מרעה בשכירות הנמצא בסמוך, שהוקצה לו כחוק על ידי המנהל.

מפקחי מנהל מקרקעי ישראל, האמונים על השמירה על אדמות המדינה, פינו השבוע את הגדר החשמלית והחזירו את השטח לקדמותו ולמאגר הקרקעות הציבורי. המפקחים הגישו נגד פאעור תלונה במשטרת מעלות, בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שעונשה עד שנה מאסר בפועל. המנהל הודיע למשטרה ולמסיג הגבול כי עם הסרת הגדר הוא מסיר מעצמו את האחריות לפרות ששהו במיתחם.

זוהי הפעם השנייה בה מפנים מפקחי המנהל את פאעור, לאחר שזה פלש לאדמות מדינה. במנהל מקרקעי ישראל מתכננים כעת לשקול מחדש את חידוש חוזה המרעה  לאור פלישתו לאדמות המדינה. בנוסף תיבדק במנהל האפשרות לפנות לרשות המרעה על מנת שישללו  המענקים הכספיים להם הוא זכאי כבעל חוזה מרעה בתוקף.

"תופעת הפלישות לאדמות מדינה היא בלתי נסבלת", אומר ישראל סקופ, ראש חטיבת השמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. "מפקחי המנהל ערוכים ומוכנים לפעול בנחישות כנגד עברייני קרקע המנסים לחמוס לעצמם את קרקעות הציבור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות