fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש בראש: מזוז נבחר ליו"ר הבית היהודי, ברח"ד יתמודד ברשימה עצמאית

בומה ברח"ד (צילום: פרטי)
בומה ברח"ד (צילום: פרטי)

הפיכה בסניף הבית היהודי בקרית מוצקין. חבר מועצת העיר, נחום מזוז נבחר ליושב ראש הסניף והוא אמור להוביל אותו לבחירות המקומיות שיהיו בחודש אוקטובר הקרוב. חבר מועצת העיר וסגן ראש העירייה, בומה ברח"ד, פרש מהסניף ומתפקיד היו"ר והוא יתמודד לבחירות במסגרת סיעת "לב".

הבחירות ליו"ר הסניף הביאו לסיומן סאגה שנמשכה יותר ממאה ימים סביב הבחירות למועצת הבית היהודי בעיר. ברח"ד עירער על תוצאות הבחירות, שהראו כי אנשיו של מזוז זכו במרבית המקומות ברשימה של 33 שמות, אך בית הדין העליון של התנועה החליט שלא להתערב והשאיר את התוצאות על כנן. בעקבות החלטת בית הדין העליון של התנועה התכנס סניף הבית היהודי בעיר ביום חמישי שעבר לבחירת יושב ראש לסניף.

בומה ברח"ד (צילום: פרטי)
בומה ברח"ד (צילום: פרטי)

באותו היום עוד טרם הבחירות שלח ברח"ד הודעה לוועדה המוניציפאלית של המפלגה ולחברי הסיעה ולפיה הוא מתמודד בבחירות המקומיות באופן עצמאי וללא קשר לסניף הבית היהודי. תנועת סרוגי מוצקין, שבראשה עומד דורון גרינברג, הצטרפה לברח"ד מה שהותיר את הזירה למזוז שכאמור נבחר ליו"ר הסניף. "החברים החליטו כי תומכי הציונות הדתית והבית היהודי בעיר יתמודדו למועצת העיר ברשימת "תנועת לב" אשר מתמודדת למועצת העיר מזה כעשר שנים ובתוכה חברי הבית היהודי" כתב ברח"ד בהודעתו לוועדה המוניציפאלית "הרשימה תתמודד למועצת העיר ברשימה עצמאית או תחת סיעת אם שאינה הבית היהודי וללא קשר להחלטות שתתקבלנה ב"סניף הבית היהודי בעיר".

בשיחה עם "הד הקריות" אמר ברח"ד "אנחנו קבוצה גדולה של פעילים של הבית היהודי האמיתי, הגענו למסקנה שההליך האחרון אינו תקין" הוא אמר "זה מהלך אנטי דמוקרטי וההחלטה של בית הדין היא לא סבירה בעיני". לדברי ברח"ד "זהו צעד מחאה כלפי המפלגה. רשימת לב תרוץ לבחירות ומי שפרש ממנה זה הבית היהודי. הערך המוסף שלנו באופן כללי ושלי באופן אישי זה התרומה לחברה בתחומי חינוך, רווחה, מסורת, מורשת ושירות לציבור כולו. אנחנו תנועה חברתית יחידה בקרית מוצקין ומזוז מוזמן להצטרף".

נחום מזוז. צילום: גבי אדוני
נחום מזוז. צילום: גבי אדוני

על אף שרשימת המועמדים של תנועת לב טרם נקבעה, ככל הנראה מי שיהיה מספר שתיים ברשימה אחרי ברח"ד, הוא גרינברג, שחבר אליו עם תנועת סרוגי מוצקין. "אנחנו רואים בברח"ד את הנציג שלנו והוא נותן לנו להשפיע יותר על מה שקורה" אמר גרינברג והסביר כי מקום במועצת העיר יעניק לתנועה יכולת השםעה גדולה יותר על תהליכים בעיר "כדי למנף את מה שאנחנו עושים לטובת הקהילה הדתית והכללית בקרית מוצקין. אנחנו באים רק בשביל הציבור ולא מחפשים תפקיד בעירייה".

"אני קורא לכולם לחזור לבית היהודי" אומר מזוז כולנו צריכים לעבוד ביחד. הבית היהודי זו מפלגה דמוקרטית והבוחר אמר את דברו. אני מופתע מברח"ד שעזב את הבית היהודי אך לא מופתע מסרוגי מוצקין שגם בבחירות הקודמות עזבו לטובת מוצקין נטו. בבית היהודי יש מקום לכולם ומבחינתי כולם מוזמנים להתאחד ולהביא ביחד קהל חדש של דתיים ושאינם דתיים. צריך למצוא את הדרך לאחר את כל המפלגות הדתיות לגוש אחד חזק". בשבוע הבא יכנס מזוז את הסניף, בפעם הראשונה כיושב ראש, לקביעת יעדים ותוכניות לקראת הבחירות המקומיות הקרובות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות