fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים: די לאלימות נגד נשים

עושים לזה סוף. מחאה בקרית חיים (צילום: הילה מלמד)

בשעה זו התקבצו עשרות אנשים בסמוך לכיכר ברחוב אח"י אילת פינת הגדוד העברי בקרית חיים והביעו הזדהו נגד רצח הנשים והאלימות שחייבת להפסיק. את המחאה יצרו ועד קרית חיים, בשיתוף השומר הצעיר בקריה.

למקום הגיעו עשרות נשים וגברים, בידיהם שלטים הקוראים להפסקת האלימות נגד נשים. במקום חולקו מדבקות, המדמות את המדבקות ביום הזיכרון ובנוסף מדבקות אדומות גדולות, עליהן הכיתוב: "אני אישה אני שובתת".

"אנחנו פה היום ובכל הארץ כדי לזעוק בקול גדול: 'די לאלימות נגד נשים'", אמר מנכ"ל ועד קרית חיים חיים סגלץ "24 נשים נרצחות בשנה את, עד כמה זועק לשמים העוול, אוזלת היד, הזלזול וחוסר המוסריות שיש לקובעי המדיניות לממשלה. מה זה אומר עלינו, האם עשינו די? כבן לאישה, אח, בן זוג ואב, אינני יכול עוד להישאר אדיש לעוולות, לפשעים ובעיקר לזלזול שמפגינים מי שאמונים להיות אלה שיבטיחו את ביטחונן של הנשים בחיי ושל נשים וגברים בכלל. זוהי אג'נדה חברתית מוסרים של נשים וגברים כאחד, ככל שיתרחבו השורות של המשתפים פעולה במאבק הזה, כך נוכל להפחית את האלימות, הניצול, העוני והתלות מהם סובלות נערות ונשים כה רבות בחברה שלנו".

די לאלימות. מחאה נגד אלימות נשים בקרית חיים (צילום: הילה מלמד)
די לאלימות. מחאה נגד אלימות נשים בקרית חיים (צילום: הילה מלמד)

דוברת הועד קרן בשן נאמה וקראה למקבלי ההחלטות לא להקל ראש בתופעה ולקדם פתרונות מעשיים. "ועד קרית חיים תומך במאבק חשוב זה ורואה באוזלת היד של הממשלה בטיפול באלימות, כמצב חירום".

בני השומר הצעיר הקריאו את שמות 24 הנשים שנרצחו בשנה האחרונה וסיפרו את סיפורן. מיד לאחר מכן קראו בני השומר הצעיר קריאות וביקשו מהקהל לחזור עליהן. מכוניות שעברו בסמוך למקום האירוע צפצפו באהדה ואנשים שעברו מסרו את תמיכתם לנושא.

גם ברמב"ם מחו

עשרות מעובדי הקריה הרפואית רמב"ם קיימו באותה שעה מחאה בחזית בית החולים נגד תופעת האלימות המופנית כלפי נשים. את המחאה הובילו עובדות המערך לעבודה סוציאלית ברמב"ם, בראשות רוני גאגין. עוד לקחו חלק במחאה ד"ר אבי וייסמן, סגן מנהל בית החולים וכן אחיות בכירות ועובדות המגזרים השונים ברמב"ם.

הנוכחים נשאו שלטי מחאה עם כיתובים נגד אלימות, וכן את תמונותיהן ופרטיהן של 24 הנשים אשר נרצחו מתחילת השנה בישראל. תחת הכותרת: "די לאלימות! לכל אישה יש שם", הקריאו במהלך המחאה את שמותיהן של הנרצחות שוב ושוב, על מנת להזכיר לציבור העוברים והשבים את קורבנות התופעה המכוערת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות