fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק משקיעה הכי הרבה בתושביה מבין ערי הקריות

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

מסקירת ההשקעה נטו בתושב בקרב עשר הערים העשירות והעניות בישראל, נכון ל-2016, שמפרסמת חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר, עולה כי עיריית קרית ביאליק נמצאת במקום השמיני בין עשר הערים שמשקיעות בתושביהן. חברת היעוץ הכלכלי צ'מנסקי בן שחר ושות' בע"מ ערכה בדיקת רשויות מקומיות בקרב 75 רשויות מקומיות ודירגה אותן לפי הסכומים שמשקיעות הרשויות בתושביהם.

ההשקעה נטו בתושב מבטאת את ההשקעה שהעירייה יכולה להשקיע במסגרת המשאבים שעומדים לרשותה, והיא כוללת את כל התשלומים שהרשות מוציאה על התושבים בתקציב הרגיל (השוטף), בניכוי השתתפות המדינה והתשלומים והתקבולים הבלתי רגילים. התשלומים הרגילים בתקציבה של כל רשות מקומית כוללים הוצאות שכר, הוצאות שנדרשות לתחזוקת העיר, כולל תברואה, ניקיון, אחזקה, תכנון העיר ופיקוח עירוני. כמו כן הם כוללים גם תשלומים לשירותים ממלכתיים, בהם חינוך, רווחה, תרבות, דת וקליטת עלייה ומימון ופירעון מלוות.

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

קרית ביאליק ניצבת במקום השמיני, קרית אתא במקום 34, קרית מוצקין במקום 43 וקרית ים במקום 58. מבחינת בשקעה נטו בחינוך לכל תושב, מובילה קרית אתא שממוקמת במקום 19, קרית ביאליק מקום 56, קרית מוצקין מקום 61 וקרית ים מקום 62. בסעיף השקעה נטו בתרבות לכל תושב נמצאת קרית ביאליק במקום 22, קרית מוצקין מקום 28, קרית אתא מקום 32 וקרית ים במקום 65.

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי: "מקומה של קרית ביאליק בדירוג זה לא מפתיע. הנתונים  מבטאים את מדיניות העיריה לייעד כל שקל לטובת רווחת התושבים והעלאת טיב השירות. אין לי נהג, אין עוזר, אני מנהל בעצמי את דף הפייסבוק שלי, עובדי רשות רבים מבצעים במקביל מספר תפקידים ובכך אנו דואגים לצמצם את הוצאות המנהלה ולהגדיל את ההשקעות בתושבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות