fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: המשתלה נסגרת בגלל המטרונית

המשתלה, שהייתה חלק מהנוף של קרית אתא ב-32 השנים האחרונות, מפנה את מקומה לטובת נתיב המטרונית
ערן טוויטו, י.ב הגנן (צילום: דורון גולן)
ערן טוויטו, י.ב הגנן (צילום: דורון גולן)

בצהריי יום שני השבוע, כשהשמש קפחה ללא רחמים, ישבה שולה טוויטו, 63, במה שנשאר ממשתלת י.ב. הגנן בקרית אתא, ללא חשמל וחיכתה ללקוחות שכבר אינם מגיעים כמו פעם. המשתלה, שהייתה חלק מהנוף של קרית אתא ב-32 השנים האחרונות, מפנה את מקומה לטובת נתיב המטרונית והבית שבו התגוררה המשפחה כבר נהרס לחלוטין.

את המשתלה הקימו יוסף ושולה טוויטו שעד אז התגוררו בקרית מוצקין והחליטו לפתוח משתלה קטנה ביציאה מקרית אתא לכיוון קרית ביאליק. השניים גם בנו שם את ביתם שהפך לחלק מהנוף של העיר. "המשתלה זה החיים האמיתיים" מספר ערן טוויטו, 38, שהפך להיות המנהל של המשתלה "עבודה מתחת לבית,תמיד רואים דברים פורחים וצומחים. זה היה כמו ממלכה קטנה משלנו".

עם השנים התפתחה המשתלה והמשפחה החליטה להבטיח את עתידה הכלכלי על ידי כניסה למיזמים נוספים בתחום הבנייה וטוויטו מספר "לאורך השנים הגדלנו את סל המוצרים שלנו כי הלקוחות דרשו מאיתנו דברים נוספים מעבר לגינון". לפני שבע שנים הבינה המשפחה, על דרך המקרה, שהמשתלה לא תעמוד על תילה לנצח "נתקלנו בקבוצה של מודדים שבאו עם תוכניות והבנו שהמקום עומד להיהרס" אומר טוויטו "רצינו מגרש זהה למה שהיה לנו אבל ב"יפה נוף" אמרו שנותנים כסף ולא קרקע".

ערן טוויטו, י.ב הגנן (צילום: דורון גולן)
ערן טוויטו, י.ב הגנן (צילום: דורון גולן)

כיום, במקום הבית, יש במקום ציוד תשתיות של חברת "יפה נוף" שבונה את מסלול המטרונית. "אנחנו לא חיים בעבר" הוא אומר "כל מי שעובר בכביש ורואה שהשטח פתוח, קולט שאין פה את מה שהיה. בשבילי זה עדיין מוזר". שולה ויוסף גידלו במקום שלושה ילדים, ערן, אבי ומיכל. יוסף נמנע מלהגיע למקום מאז שנהרס הבית ושולה מקפידה להגיע מדי יום, למרות שאין חשמל להפעיל אפילו מאוורר להפגת החום, ומחכה ללקוחות הקבועים שעדיין מגיעים מדי פעם אם בכדי לקנות משהו או רק לשאול לשלומה. "חשבנו שנוכל להוריש את המקום לילדים" היא אומרת "אבל עכשיו כבר אין מה להוריש. אולי ישאר לנו שטח קטן בשביל מה שישאר מהמשתלה אבל זה כבר לא יהיה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות