fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרייתים: "אני פעילה לקידום הנגישות וקבלת השונה"

רויטל שורץ-סבירסקי (צילום: דורון גולן)
רויטל שורץ-סבירסקי (צילום: דורון גולן)

ד"ר רויטל שורץ סבירסקי אומנם מתגוררת בקרית ביאליק אך נולדה בתל-אביב ובגיל 11 חודשים לקתה בשיתוק ילדים ומאז היא מרותקת לכסא גלגלים, מה שלא מונע ממנה להיות פעילה כמעט בכל שעה פנויה ביומה העמוס. "אני מגדירה את עצמי בראש ובראשונה כפעילה חברתית לקידום הנגישות וקבלת השונה" אומרת סבירסקי, שנשואה ליורם, אמא לשניים וסבתא לשני נכדים "לקרית ביאליק הגעתי בעקבות האהבה ליורם שעבד ברפא"ל". סבירסקי סיימה את הדוקטורט במחקר ביולוגי באוניברסיטת בר-אילן ואת הפוסט-דוסקטורט עשתה בפקולטה לביולוגיה בטכניון.

"העשור האחרון הוא מאוד משמעותי בכל מה שנוגע לנגישות עבור המוגבלים" היא אומרת "וזה בזכות החקיקה בנושא ופעילות של "עמותת נגישות ישראל". אפשר לראות הכלה וסיוע למוגבלים, מיתקנים ורשויות יותר נגישים וגם המרחב הציבורי נהיה יותר נגיש ולאנשים עם מוגבלות יש יותר ניראות ושילוב בחברה. עדיין, יש רשויות שאינן נגישות לאנשים עם מוגבלות וגם בתי ספר לא נגישים. הבעיה נובעת משילוב של חוסר הבנה וחוסר תקציבים". סבירסקי תומכת נלהבת בהעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום ולעודד אנשים עם מוגבלות ללמוד מקצוע ולצאת לעבודה מבלי לפגוע בקצבאות הנכות.

רויטל שורץ-סבירסקי (צילום: דורון גולן)
רויטל שורץ-סבירסקי (צילום: דורון גולן)

סבירסקי משמשת גם כיושבת ראש בשלוש וועדות של עיריית קרית ביאליק: תחבורה, רווחה וקשרי חוץ ובנוסף היא גם מהגרעין המייסד של להקת "הורה איל"ן" שהיא הלהקה הראשונה בארץ, שהוקמה לפני 28 שנה, שמשלבת אנשים עם מוגבלות על כסאות גלגלים עם רקדנים בריאים. "אנחנו מופיעים במסגרות של הגברת מודעות לבעיות הנגישות כמו למשל בפני תלמידי בתי ספר. עדיין, הלהקה צריכה תרומות על מנת להמשיך את הפעילות ולהגביר את המודעות של שילוב בחברה של אנשים עם מוגבלות".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, או בדוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות