fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריאה לח"כ זוהיר בהלול: תתנצל

חבר הכנסת השתתף באירוע שבת תרבות בעכו ותושבים נקראו להחרים את האירוע ולגנות את דבריו. ח"כ אבי דיכטר הגיע לאירוע והתעמת איתו על הבמה
הגיב רק על הבמה ולא אחרי. ח"כ זוהיר בהלול (צילום: אושרי כהן)
הגיב רק על הבמה ולא אחרי. ח"כ זוהיר בהלול (צילום: אושרי כהן)

ביום שבת האחרון השתתף חבר הכנסת זוהיר בהלול כמנחה שבת תרבות במרכז הג'אם בעכו, עיר מגוריו. בפייסבוק יצאה קריאה שדרשה לבטל את השתתפותו בשל דבריו שנאמרו קודם לכן כי "הדוקר מחברון הוא רוצח, אך הוא אינו מחבל", וזאת על רקע העובדה כי הדקירה אירעה נגד חייל לובש מדים. מלבד לביטול השתתפותו בשבתרבות, היו גם קריאות לגנות את דבריו, להחרים את האירוע, ודרישות מבהלול עצמו להתנצל.

תושב עכו: "לא יעלה על הדעת שחבר בבית הנבחרים של כנסת ישראל יירק בפרצופם של חיילי צה״ל ואנשי כוחות הביטחון ששומרים על כולנו ללא הבדל דת, גזע ומין. למרות זאת, מאות משתתפים הגיעו לאירוע והיו בטוחים כי ח"כ אבי דיכטר יבטל השתתפותו, אך הוא החליט להגיע ולהתעמת מעל הבמה עם בהלול, שאמנם יצר שיח בחברה הישראלית, אך מבחינה פוליטית זו  בהחלט מכה עבורו".

הגיב רק על הבמה ולא אחרי. ח"כ זוהיר בהלול (צילום: אושרי כהן)
הגיב רק על הבמה ולא אחרי. ח"כ זוהיר בהלול
(צילום: אושרי כהן)

דיכטר אמר באירוע: "אמרו לי לא להגיע לשבת תרבות עם זוהיר בהלול. בכנות, אם המשחק היה בלי קהל לא הייתי מגיע והרגשתי חובה להגיע עבור הקהל בעכו.  יש  הרבה מאוד סימני שאלה שנפתחו אצלנו, גם כיהודים וגם כערבים, שמשהו לא מתנהל כאן כשורה. אני מאוד מעריך אותך, אבל גדלתי וחונכתי על פי אמירות ברורות ופשוטות, וזוהיר, אם היית חושב להגיד אותם בפרלמנט המצרי או הצרפתי לא היית מעז לומר את זה אפילו לא ברמאללה. לנו יש מחויבות כנבחרי ציבור להסתכל לציבור של כולם. מי שמבצע רצח של אזרח, חייל או שוטר הוא רוצח, הוא טרוריסט".

בהלול השיב באותו המעמד בלבד ולא נענה לפניות עיתונאים: "אמרתי שמי שפוגע מאנשים חפים מפשע, שנכנס לבית שיש בו ילדים ונשים ישנים וקוטל את חייהם, אפשר לכנותו בכל הכינויים, כולל טרוריסט ומחבל. אבל חיילים? הם הסמן של הכיבוש. מה יעשה פלסטיני שכבר 49 שנה נאנק תחת עול הכיבוש, מקפח את חייו, מחפש את חירותו ועצמאותו ולא מקבל?. זה לא מותר לפלסטינים כדי להשיג את העניין הנשגב הזה? גם האצ"ל, הלח"י וההגנה יצאו לרחובות אל מול המנדט הבריטי וחייליו כדי לחולל את מדינתכם הנהדרת, למה לפלסטינים אסור?".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות