fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קונינסקי: כרמיאל צריכה תכנית אב לגיל השלישי

משה קונינסקי צילום אלכס הובר
התושבים אינטליגנטיים

משה קונינסקי מתכנן  לקדם, כראש העירייה תכנית אב עירונית לאוכלוסיית הגיל השלישי בכרמיאל. המועמד לראשות עיריית כרמיאל יו"ר סיעת רק במועצת העיר משה קונינסקי, מתכנן  לקדם לאחר בחירותו לראשות העירייה, פיתוח של תכנית אב עירונית לגיל השלישי שתייצר מתאר עבודה מותאם לגיל השלישי, לצד הקמת מערך עירוני חוצה מנהלים שידאג ליישמה. זאת בנוסף לתכנון ויישום של 230  יחידות לדיור מוגן שבכוונתו לפעול להקמתן. קונינסקי: "הגיל השלישי בכרמיאל מצריך התייחסות טובה יותר".

קונינסקי מפרט: "למעלה מ- 10,000 מתושבי כרמיאל הם בני 65 ומעלה, אוכלוסייה המכונה הגיל השלישי, מהווה כ-22 אחוזים מתושבי העיר.  ההתייחסות לאוכלוסייה זו חייבת להיות מצוינת, אלו אזרחים שתרמו רבות למדינה שילדיהם ולרוב גם נכדיהם נולדו ובגרו בעיר. לעיתים ישנה נטייה להתעלם מאוכלוסייה המוגדרת כגיל השלישי למרות שמדובר באוכלוסייה שהיא נכס. אלה  תושבים  שהקימו את העיר, הם נכס לקהילה ואנו מחויבים לחזק אותם. לא ניתן להסתפק במצב הקיים, קיים צורך דחוף לפעול ולמצוא דרכים לשיפור איכות חייהם ובריאותם".

משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי (צילום: אלכס הובר)

 

קונינסקי הציג תכנית עבודה היוצרת אינטגרציה בין פעולות עירוניות, שילוב אוכלוסיית הגיל השלישי והתאמה של שירותים ציבוריים של ספקים חיצוניים.

בין הפרויקטים שיכללו בתכנית אותה מגבש קונינסקי הקמת  בית גמלאים ומתנדבים עירוני שישמש כבית חם לכול קבוצות הגמלאים, הוותיקים, העולים. "החיבור של כל המרכזים יחדיו יצור אפשרויות נרחבות ושיתופי פעולה ביניהם".

קונינסקי, מעוניין לקיים  שיתוף פעולה עם חברת אגד בכדי לשפר ולהתאים את מסלולי התחבורה לקשישים  כמו גם עם מוסדות אקדמאיים בעיר, כגון: מכללת בראודה והאוניברסיטה הפתוחה על מנת להשיק מסלולים מיוחדים שיותאמו לאוכלוסיית הגיל השלישי.

בכל הקשור למסלולי לימוד עוד הוסיף וציין כי בין תכניותיו להקים את צבא המתנדבים של הגמלאים שישולבו כל אחד בהתאם לאפשרויותיו וכישוריו בפעילות התנדבותית אם במוסדות החינוך בעיר, אם בהדרכה ובחניכה, בסיוע למחלקות העירייה, בסיוע לשמירה ואבטחה וגם , חשוב מאוד,  יסייעו גם הם, באיתור מקומות תעסוקה לבני הגיל השלישי הזקוקים או רוצים לעבוד . קונינסקי הדגיש כי בכוונתו ליזום ולקדם עבור הגמלאים הטבות שונות וביניהן: הוזלה בשירותי התרבות העירוניים, כגון: הצגות וקונצרטים בהיכל התרבות  והוזלה משמעותית בתעריפי חוגים והרצאות של המתנ"ס ומנוי בבריכה העירונית.

לסיכום, מסביר קונינסקי, בהתייחסו לאוכלוסיית הגיל השלישי בעיר: "יש כל כך הרבה מה לעשות עבור אוכלוסיית הגיל השלישי. ההתייחסות אליהם כאל אוכלוסייה שאינה תורמת  ואינה פרודוקטיבית איננה מקובלת עלי, שכן המדובר בדור המייסדים ועלינו להוקיר להם תודה. אנו נדאג לכך שהם ייהנו מאיכות חיים והיצע רב של פעילויות  בכרמיאל."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות