fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבוצת אננדה מחדרה קוראת לכן להצטרף

קבוצת הכדורשת "אננדה" מחדרה לא מקבלת תמיכה ציבורית ובכל זאת חברותיה מקפידות להיפגש ולהתאמן והקבוצה מזמינה נשים לבוא ולטעום מהמשחק ומהרוח הקבוצתית
קבוצת הכדורשת אננדה חדרה. צילום: קרן אידלזון
קבוצת הכדורשת אננדה חדרה. צילום: קרן אידלזון

פירוש המילה "אננדה" בסנסקריט הוא אושר פנימי, ובמפגש עם חברות קבוצת הכדורשת המקומית, בהחלט ניכר שהן נשים שמחות. אבל שזה לא יטעה אתכם: לשמחת החיים של נשות אננדה מתלווה גם תחרותיות עזה ורוח ספורטיבית, שהן המפתח להצלחת הקבוצה.

"אננדה" הוקמה לפני שלוש שנים ומשחקת במחוז כרמל של הליגה הארצית באיגוד הכדורשת. הקבוצה מורכבת בעיקר מיוצאות קבוצת מאמאנט, ובניגוד לקבוצות אחרות שמקבלות תמיכה מהעירייה, זו קבוצה עצמאית שמממנת את עצמה על ידי תשלומים חודשיים של השחקניות ובעזרת ספונסרים שונים.

מתנ"ס גבעת אולגה בראשות המנהלת איה אנגל, מנהלת תחום הספורט אורית גולאברי ואב הבית חיים גואטה "אימצו" את הקבוצה לפני שנתיים ונתנו להן אולם לאימונים השוטפים. איש העסקים שי פנסו תומך בקבוצה מיום הקמתה, והשנה הן קיבלו עזרה גם מחברת המחשוב terasky.

השחקניות מספרות על ההחלטה להקים קבוצה עצמאית: "יש תנאים להרכבת קבוצה במאמאנט וכדי להשתייך אליה, חברות הקבוצה חייבות לעמוד בהם. לדוגמא, האמהות משויכות לקבוצות לפי בתי ספר בהם לומדים הילדים ולכן קשה ליצור קבוצה אורגנית שנשארת באותו הרכב לאורך זמן. הרכבנו את הקבוצה בעיקר כדי לענות על צורך קיים לקבוצה תחרותית שמתבססת על יכולות השחקניות ועל רצינותן".

הקפטנית סימה בלכמן והמאמנת יעל שטיבר. צילום: קרן אידלזון
הקפטנית סימה בלכמן והמאמנת יעל שטיבר. צילום: קרן אידלזון

מלבד האימונים השוטפים, הקבוצה יוצאת לטורנירים בכל רחבי הארץ וכן להשתלמויות ומחנות אימונים ובימים אלו מתכוננות השחקניות לטורניר השנתי והגדול של אילת. השנה יש להן גם מאמנת חדשה, יעל שטיבר, שהיא בעצמה שחקנית וחזרה לאחרונה מטורניר ברומא.

שרון מזור מספרת: "בסוף יום עבודה, אחרי הסידורים והילדים, אנחנו מגיעות לאימון ויהי מה, זה נהיה ממכר. אנחנו גם עושות ספורט וגם יוצאות מהבית ונהנות יחד, ואחרי כל משחק, לא משנה אם ניצחנו או הפסדנו, אנחנו מקפידות לבלות יחד באחד מבתי הקפה בסביבה".

ולגבי התכניות לעתיד: "אנחנו מחפשות שחקניות חדשות, עם אופי תחרותי ורקע במשחקי כדור. אבל אנחנו בהחלט נותנות מקום גם לנשים ללא ניסיון להגיע, ללמוד ולהתפתח. היינו שמחות אם עיריית חדרה הייתה נותנת יותר משקל וחשיבות לספורט הנשי באשר הוא ואנחנו מקוות שבעתיד ספורט הנשים יקבל יותר מקום בעיר ותמיכה מהעירייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות