fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צמד אש

הם צעירים ותוססים, אין אירוע נחשב שהם לא מנחים, לאחרונה אף הפציעו בקמפיין של שברולט, יש להם הרבה תובנות על החיים, ובעיקר הם עובדים קשה, כדי לזכות בהכרה ארצית © גבירותיי ורבותיי, קבלו את קארין קבסה ודניאל ציוני, צמד המנחים של תוכנית הבוקר ברדיו הקרייתי "חם אש". ראיון בשניים
קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)
קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)

אם השמות קארין קבסה ודניאל ציוני מצלצלים לכם מוכר, זה רק בגלל שהשניים מנחים תוכנית בוקר ברדיו הקרייתי "חם אש" של רדיו חיפה. הם התחילו לפני מספר שנים כצעירים אנונימיים, אך היום, אין בית שלא חדרו אליו באמצעות גלי האתר, אין אירוע נחשב שהם לא מנחים ולאחרונה אף הפציעו בקמפיין משותף לשברולט ספארקס.

קבסה, 29, נולדה בטבריה וגדלה בכפר תבור. בת בכורה במשפחה של ארבעה ילדים. "הייתי ילדה קשה", היא מספרת, "עושה מלא בעיות בבית הספר, כל פעם כשאמא שלי הייתה מגיעה ליום הורים, היא הייתה שומעת שעומדים להעיף את הילדה שלה מבית הספר. להיכנס לשיעורים היה ממני והלאה, הייתי מבריזה ומגיעה הביתה לפני ההורים שלי, כדי לגנוב מהדואר את המכתב שהודיע על הברזה. מצד שני, הייתי ילדה טובה, ילדה מפונקת, גדלתי בבועה, אמא שלי לא הרשתה לי ללכת למסיבות עד גיל 17".

ציוני, 23, נולד בחיפה, ילד סנדוויץ', בין אח לאחות. "הייתי ילד מפונק, מקבל כל מה שאני רוצה, ילד טוב שהצליח בלימודים, מבריק. בבית הספר לא היה טקס שלא השתתפתי בו. אפילו כשהייתי בכיתה א' השתתפתי בטקס של כיתה ו', כל המורות היו מתות עליי".

קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)
קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)

ואז נישליס נכנס לחנות

השניים לא ממש תיכננו להגיע לרדיו, למרות שלשניהם הייתה נגיעה עם עולם הזוהר. קבסה, בהיותה בת 12 השתתפה בפרסומת של בזק. "זו הייתה תקופה שההורים שלי היו רצים איתי לאודישנים. היה לי שער ב'פנאי פלוס' והייתי מספרת לכולם שהצטלמתי גם לפרסומת של במבה, למרות שזה היה שקר".

בצבא שירתה כמש"קית חינוך בגדוד נ"מ של חיל האוויר בצפון הר חברון, כשהשתחררה, עברה להתגורר בחיפה. היא למדה תקשורת במכללת עמק יזרעאל ובמקביל עבדה בחנות בגרנד קניון. "יום אחד דני נישליס הגיע לחנות וצעקתי לו, בלי בושה: 'דני, בוא רגע'. אמרתי לו: 'תסתכל עלי, אני לא צריכה להיות כאן, קח אותי לרדיו'. הוא הלך, אבל עשיתי את זה כמה פעמים, בכל פעם שהיה נכנס לחנות. עד שבסוף הוא אמר לי שאחת הכתבות יוצאת לחופשת לידה, שאגיע להקליט פיילוט עם יוסי פישר. בסופו של דבר עשיתי פיילוט עם שירן גולדשטיין. שירן אמר להם שאני טובה, שייתנו לי הזדמנות ונתנו לי את רצועת השידור של יום שישי במקום ריקי קיטרו שהייתה בחו"ל. כשהיא חזרה אמרו לי שאין רצועה לתת לי ונתנו לי מלא שטויות לעשות".

קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)
קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)

קבסה עבדה ככלבויניקית עד שהגיע חג הפסח ורוב השדרנים יצאו לחופש. היא קיבלה את רצועת הבוקר והשתלבה יופי. "אחרי יומיים שהייתי ברצועה הזו, דני נכנס ואמר לי מזל טוב. שאלתי על מה? והוא אמר שהוא מעביר אותי לתוכנית הבוקר משבע עד תשע. כל מה שעבר לי בראש היה, למה הוא מעניש אותי, לא חשבתי על זה שזו הרצועה עם הכי פריים טיים שיש. אמרו לי קחי רצועה ותתמודדי. עם הזמן קלטתי שזו הרצועה הכי מושמעת שיש. עד היום צוחקים עליי שהגעתי ומיד קיבלתי רצועה הכי פריים טיים".

לכם זה נראה אולי טבעי לפתוח רדיו בשש או שבע בבוקר ולשמוע את השדרן או השדרנית מדווחים לכם מה קורה, אבל למי שצריך להשכים כל בוקר יחד עם הציפורים, זה די קשה. "חודש לא ישנתי בלילות, כי פחדתי שלא אתעורר בבוקר. הייתי מגיעה לרדיו עם עיגולים שחורים מסביב לעיניים. בשבת אחת קמתי בבוקר, בשעה שבע ועשרה ומיד התחלתי להרים את כל הבית בצעקות. הערתי את אבא שלי שייקח אותי מהר לרדיו והוא הסתכל עליי ואמר לי: 'דפוקה, שבת היום, תחזרי לישון'. בשלב מסוים הבינו ברדיו שקשה לי עם ההשכמה והחליטו לשים מישהו אחראי שיעיר אותי כל בוקר. היום אני כבר רגילה, יש לי ארבעה שעונים שמעירים אותי. פעם אחת באמת לא קמתי, ודניאל צלצל אלי בשתי דקות לשבע ושאל איפה אני. אמרתי לו שאני ישנה, שלא יפריע לי ופתאום קלטתי שאני צריכה להיות ברדיו. הגעתי לרדיו עם פיג'מה ומברשת שיניים".

קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)
קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)

על סט הצילומים

הגלגול של ציוני ברדיו התחיל קצת אחרת. הוא סיים את השירות הצבאי בחיל המודיעין והתכוון לטוס בכלל לחו"ל. בינתיים, עבד באלדו בגרנד קניון. "לא רציתי במה מגיל צעיר, גם את הרדיו לא רציתי, אבל אחרי תקופה של עבודה בחנות, עשיתי ראיון עבודה לרדיו. אמרו לי שיש שדרנית שאני צריך לבוא לעזור לה בהקלטות של ילדים מקרית ביאליק. לא אשכח את היום הראשון, הגעתי לרדיו הכי חנון בעולם, חיכיתי במטבח, פתאום קארין נכנסה בסערה, לא הבנתי מילה ממה שהיא ביקשה ממני לעשות, אז נכנסתי לכיתה ופשוט ישבתי עם התלמידים. היא נכנסה ונטלה את העניינים לידיים. בסוף היום, אריאל (נישליס, מנהל רדיו "חם אש" _ ה"מ) שלח לה הודעה ושאל איך אני. בדיוק עמדתי מאחוריה וראיתי שהיא כתבה שאני תותח".

קבסה: "האמת היא שהמחשבה הראשונה שעלתה לי בראש הייתה שהוא לא ישרוד אותי בחיים, כי אם הוא ייגרר לשטויות שלי נגיע לאבדון".

ציוני: "כשנכנסתי לרדיו הערצתי את קארין. כל מה שהיא אמרה לי, אמרתי 'אמן'. הייתי מסתכל עליה בהערצה. הייתי הולך ועושה לה לובינג ויח"צ בכל הקריות".

ציוני התחיל כמפיק, אבל אי אפשר היה להתעלם מהאינטראקציה בינו לבין קבסה ומהכישורים שלו לסטייל ולטרנדים. "יום אחד זרקתי לדני: 'אתה מה זה ששון בלי אסון'. החמאתי לו על איך שהיה לבוש. יום אחרי זה, הוא ואריאל החליטו שאגיש פינת אופנה בתכנית של אסי לביא. אחרי עוד יום, הגעתי לרדיו ואני רואה את כל האולפנים מכוסים בשלטים ופרסומים על כך שאני מפקד משטרת האופנה".

ציוני השתלב כמפיק בתוכנית הבוקר של קבסה, ומשם למיקרופון הדרך הייתה קצרה.

"היה שידור חוץ בספינה של חיל הים והיה צריך מישהו שיישאר באולפן וישדר את דיווחי התנועה. קארין הציעה אותי ואני לא יכולתי לתפקד מרוב לחץ. רעדו לי הרגליים כאילו אני חולה פרקינסון. קארין עשתה משהו שאף אחד לא עושה, היא ויתרה על עצמה בשבילי, נתנה חלק מהתוכנית שלה לטובת מישהו אחר".

הם שונים אבל דומים. שניהם מדברים מהר בישראלית מדוברת, וציוני ידוע כבעל ז'רגון מיוחד. היא גדלה בכפר והוא גדל בבית דתי לאומי של חובשי כיפה סרוגה. הוא עדיין שומר שבת, ואפילו הצליח לגרום לקבסה ליטול ידיים ולברך.

"אחרי שנה ביחד, הבנו שמשהו עובד בווייבים ובצחוקים שלו", אומרת קבסה, "נכון לכל אחד יש את הצבע שלו, אבל כשאנחנו ביחד, אנו מביאים משהו שונה, שאין פה. פנינו לסוכן, רונן אור צרפתי, שאהב את החיבור בינינו ויצאנו לדרך".

השניים נגשו לאודישן לאם טי וי ישראל, לפיילוט לתוכנית מוזיקה, שתעביר ביקורת על קליפים מחו"ל. "עברנו את האודישן והתוכנית לא עלתה בסוף, אבל אמירה בוזגלו בדיוק ליהקה פרסומת לשברולט ספארקס", והשניים מצאו את עצמם על סט צילומים בפעם הראשונה, וזה עבד.

"קבסה, התרגשתי?", שואל ציוני את שותפתו, "כן לחלוטין התרגשתי. היה כיף כי היינו שנינו ביחד, זו הייתה חוויה".

קבסה: "התלהבנו כאילו היינו צריכים להופיע באוסקר".

קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)
קארין קבסה ודניאל ציוני (צילום: דורון גולן)

מלכת היופי של שנות ה-80

בשנתיים האחרונות, אין כמעט אירוע שהשניים לא מנחים באזור חיפה והקריות. "קארין קיבלה להנחות את נשף פורים של אגד והתעקשה שאבוא איתה. לא רציתי כל כך, אבל לא עזר לי. היא גררה אותי, בצרחות ואיומים ובסוף הגעתי, וזה זרם".

הם עובדים הרבה ביחד, אבל לכל אחד מהם יש גם את הדרך האישית שלו, שבה הוא עושה דברים בגפו. כך, לדוגמה, ציוני מנחה את אירועי הקיץ של חיפה 'משתלטים על העיר' וקבסה, מצידה, הצטלמה השבוע לפרק בסדרה "שנות ה~80".

קבסה מספרת: "לפני שנתיים וחצי, בבחירות לרשויות המקומיות, שלחו אותי לשדר בטירת כרמל. חשבתי שאני עומדת למות, לבלות מהבוקר עד הערב בטירת כרמל. הגעתי לשם ופגשתי את יורם כרפיס. הוא היה בדיוק עם אריה טל ואמר לי שהוא עומד לנצח בבחירות. פתאום הגיע מני אסייג והם אמרו לי להצטרף אליהם לכל היום. אמרתי לעצמי, שאם גם ככה טל עומד לנצח, עדיף לי להישאר איתם. מאז, ואני ומני נשארנו חברים טובים, והוא אפילו הגיש אצלי פינה בתוכנית. בכל הזמן הזה אמרתי למני שהגיע הזמן שייקח אותי לסדרה. לפני שבועיים הוא היה אצלי בשידור ושוב אמרתי לו שהגיע הזמן לבסס את הקשר שלנו ולהכניס אותי לסדרה. הוא אמר לי: 'קרצייה, רוצה להיות מתמודדת למלכות יופי?' חשבתי שהוא צוחק, אבל למחרת צלצל אליי עוזר ההפקה. אמרו לי שזה תפקיד בלי שורות. הלכתי למני ואמרתי לו שאין מצב שאני לא מדברת, אז הוא שאל אותי מה אני רוצה להגיד".

ממש ביום שני השבוע, בילתה קבסה את היום בצילומים לסדרה. בפרק שצולם, קבסה משחקת את גילה דהן, המתמודדת המרוקאית של טירת כרמל בתחרות מלכות היופי. "באחד הצילומים האחרונים התבלבלתי בטקסט ופתאום אני צועקת: 'קאט'. הבמאי צועק לי: 'מה קאט, רק אני אומר קאט'. אבל התבלבלתי, אז תגיד קאט. מי שחושב שזו עבודה קלה לשחק, שיחשוב שוב. זו עבודה בכלל לא פשוטה, כל שוט מצלמים עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם וזה מעייף, אבל היה לי כיף".

אז יש את הדרך שכל אחד עושה לבד, כמו מגזין הבילויים והתרבות "יוצאימוש" שציוני מנחה ומשודר בכל תכניות הרדיו המקומי, אבל הם חולקים שאיפה אחת: תוכנית בוקר משותפת בטלוויזיה.

קבסה: "אני חושבת שזו שאיפה של שנינו, אבל גם של כל אחד בנפרד. ככל שאתה רודף אחרי דברים, הם יתרחקו ממך. כשאתה מרגיש שזה הייעוד שלך בחיים, זה יבוא לבד. אתה צריך אדם אחד עם כוח שיאמין בך, כל השאר יבוא בזכות עצמך. מאז שאני ילדה תמיד אמרתי והייתי מדברת לעצמי ואומרת שיום יבוא ואעשה דברים גדולים. אמא שלי אמרה לי להיות כמו כולם, אז לא. לא אהיה כמו כולם. בנוגע לריאליטי, אני חושבת ש~15 דקות תהילה עוברות מהר מאוד, אתה צריך לבנות את עצמך לטווח ארוך, מעבר לזה ש'האח הגדול' זה למכור את נשמתך לשטן. אם יסגרו אותי בלי טלפונים ובלי אבא שלי, אני מאבדת את זה ברגע. אתמול עצבנו אותי בכביש, שחררתי פה ג'ורה של פרחה ממוצעת".

ציוני: "מה שכן, היא מרגיעה אותי. אני יכול להיות אדום ועצבני כמו האימוג'י בווטסאפ וקארין תיקרע מצחוק על העצבים שלי ותרגיע אותי".

התמונות צולמו בתיאטרון הצפון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות