fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ציון דרך: בארי הובר עולה לגן עירייה

הפך לסמל שוויון. בארי הובר צילום טלי לוסקי
הפך לסמל שוויון. בארי הובר צילום טלי לוסקי
הפך לסמל שוויון. בארי הובר צילום טלי לוסקי
הפך לסמל של שוויון. בארי הובר (צילום טלי לוסקי)

"הבן שלי יהיה טייס", אומרת כרמית הובר, שנאלצה לעבור להתגורר בכרמיאל, לאחר שהשמיעה טענות שקיבוץ אילון בו התגוררה, מפלה את בנה שאובחן כאוטיסט. בעוד שבועיים יתחיל בנה בארי את שנת הלימודים שלו בגן עירייה רגיל.

יותר ממיליון אנשים נחשפו לסיפור של כרמית הובר מקיבוץ אילון, שלחמה למען בנה הפעוט בארי. הילד, שאובחן כאוטיסט בגיל שנה ושבעה חודשים, השתלב במעון היום בקיבוץ, אך הובר טענה שמחלקת החינוך בקיבוץ מפלה אותו לרעה, כשבטיולים הרגליים ברחבי הקיבוץ, ישב בנה בעגלול. בקיבוץ טענו, שהדבר נבע מהעובדה שהסייעת לא צורפה לטיול ובהיעדרה הצוות לא יכול להשגיח עליו.

כמה ימים לפני שהתפוצצה הפרשה, נעלם בארי ונמצא על ידי חבר קיבוץ ברפת. כשגילתה בוהר שבנה לא משתתף בפעילויות בצורה שווה, כפי שהובטח לה, פנתה לנציבות שוויון לאנשים בעלי מוגבלויות שדרשו הסברים מהקיבוץ. בתום סערה תקשורתית גדולה עזבו בני משפחת הובר את הקיבוץ, בו התחנכו גם בנותיהן הגדולות.

המשפחה עברה להתגורר בכרמיאל אך הנושא סירב לרדת מסדר היום. אחותו התאומה של בארי השתלבה במעון ויצ"ו בעיר, אחיותיו השתלבו במערכת החינוך ואחותו הבכורה המשיכה את לימודיה בבית הספר מנור בקיבוץ כברי.

"אולצנו לעזוב את הקיבוץ, אז בחרנו לעבור לכרמיאל", אומרת הובר השבוע. בעוד כשבועיים, עם פתיחת שנת הלימודים, ילמד בארי, כבר עוד מעט בן 3, בטרום חובה, שם ישתלב עם פעוטות בני גילו במערכת החינוך הרגילה. בכיתת הגן, תלמד איתו אחותו התאומה. "הגענו לכרמיאל לפני שנה, אחרי משבר אפליית בארי בקיבוץ אילון", אומר הובר. "התקבלנו בזרועות מחבקות בעיריית כרמיאל, תוך הבנה וסובלנות אין קיץ של טובה פרי, אילנה שמר ומנחם שיכל, שעטפו את משפחתי, נעתרו לבקשותינו בנוגע לבארי וגרמו לנו להבין שאנחנו בבית. בארי נכנס לפעוטון ויצו ארבל, שם התקבל בחום ואהבה כשווה בין שווים. הצוות המדהים בויצו פתח את שערי הגן בפני אנשי המקצוע המטפלים בבארי, נרתם באהבה לקדם אותו ואיפשר חיבור של מעגלי הטיפול, נוסחה להצלחה. אנו חייבים תודה ענקית למנהלת הפעוטון איילת בן צבי, לגננת מרים מרציאנו ולשירלי אמר הסייעת שליוותה אותו, שבזכותן בארי עשה עשרות צעדים קדימה. הוא נפתח כפרח, החל לדבר, לשיר, לחבק ולשחק עם חברים. השנה הזו הביאה אותנו להבין שמספיק מבוגר אחד שמאמין בילד אחד, כדי שהשמיים יהיו הגבול".

הובר מתעקשת שרק בהשקעה של המשפחה והסביבה, הגיע היום בו בארי הוא ילד רגיל כמו כל הילדים. "דווקא מהמקום הזה שקשה כל כך לעמוד בו, אני לא מוותרת על הבן שלי, כי אני מאמינה בו. אני מאמינה שעם השקעה וטיפולים נכונים נצליח לתת לו את הכלים שהוא זקוק להם".

ב-1 בספטמבר יתייצב בארי בגן העירוני "אסף" לילדי טרום חובה וההתרגשות ניכרת במשפחה. "ההתרגשות בעיצומה וכך גם התקווה והצפייה. ניכנס ברגל ימין לשנה חדשה. אני מאמינה שמקום שיודע להעניק לכל ילד הזדמנות שווה, וליצור תמונה מרהיבה בשלל צבעים של ילדים מאושרים, מגדל חברה טובה ומתוקנת לעתיד ילדינו. רגע לפני תחילת הלימודים, אנו מאחלים לכל ילדי כרמיאל שנת לימודים מאושרת וזכרו, כולנו בארי, כולנו שווים זה אינו סלוגן, זו הדרך לבנות עתיד טוב יותר. 'איננו מפלים בין אדם לאדם. איננו שואלים מהי דתו של אדם, ובן איזה גזע הוא. עליו להיות אדם ובכך אנו אומרים די'. בחזוני. ה-1 לספטמבר הוא היום הראשון של 15 שנות הלימודים הבאות בדרך לקורס טייס".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות