fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צורי לא זימן את ישיבת מועצת העיר ומנע את מינוי פדידה לחבר בוועדת התכנון והבנייה קריות

במוצקין עקפו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה שקבע כי חבר מועצת העיר יוסי פדידה ימונה לחבר בועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות. המינוי היה אמור להיערך בישיבת מועצה הערב בעיריית קרית מוצקין. אך לראש העירייה חיים צורי היו תוכניות אחרות ולא יצאו זימונים לישיבה עבור חברי המועצה. הסיבה: העירייה סיימה את מכסת הישיבות לשנה זו
חיים צורי. צילום: דורון גולן
אין מענה לתושבים. צורי (צילום: דורון גולן)

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, מצא דרך יצירתית  למנוע את מינוי של חבר האופוזיציה העירונית, יוסי פדידה כחבר בוועדת תכנון ובנייה קריות. צורי פשוט לא זימן את המועצה לישיבתה החודשית שבה הייתה אמורה למנות את פדידה וזאת בטענה שמועצת העיר מילאה את המכסה השנתית הנדרשת של ישיבות.

החוק קובע כי בוועדת תכנון ובנייה קריות יהיה נציג של האופוזיציה העירונית של קרית מוצקין אולם צורי הפעיל את כל כוחו כדי למנוע את מינויו של פדידה. בחודש שעבר הגיע העניין לפני בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית דין לעניינים מנהליים שקבע בפסק דין כי מינוי של פדידה יעלה על סדר יומה של ישיבת מועצת העיר שאמורה הייתה להתקיים ביום רביעי השבוע. בית המשפט קבע כי הסיבות לאי מינויו של פדידה אינן קבילות ויש למנותו כחבר בוועדה.

חיים צורי. צילום: דורון גולן
חיים צורי. צילום: דורון גולן

ישיבת מועצת העיר בקרית מוצקין מתכנסת בשבוע הראשון של כל חודש. על פי חוק, אמורים חמישה-עשר חבריה לקבל את סדר יומה של הוועדה לכל הפחות 48 שעות טרם כינוסה. כבר בשבוע שעבר פורסם ב"הד הקריות" כי בסביבתו של צורי מחפשים דרכים למנוע את מינוי של פדידה או לפחות לדחות אותו ככל האפשר.

"כבר ביום שני השבוע הבנתי שלא תהיה ישיבת מועצה" אומר חבר האופוזיציה, אבי רוטמן "ברגע שלא הגיע הזימון לישיבה הבנתי שהיא כבר לא תתקיים. אני נתתי שלוש הצעות לסדר יומה של הישיבה בנושאי בנייה וחנייה והן כבר לא יועלו לדיון. הוא (צורי, ד.ג) עושה את זה כדי לא לממש את החלטת בית המשפט. אני לועג לו, שלא מתנהג בכבוד שמגיע לתושבים".

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

לחברי מועצה שניסו להבין מדוע לא תתקיים הישיבה החודשית נאמר כי מועצת העיר הגיעה למינימום החוקי של עשר ישיבות במהלך שנה ולכן אין צורך לערוך ישיבות מועצה נוספות. יצוין כי מינויו של פדידה לחבר וועדת תכנון ובנייה קריות הוא בנוסף על תפקידו בוועדת הביקורת, מה שמציב אותו בשני צמתים מרכזיים הנוגעים להתנהלות העירייה ומעניק לו כוח פוליטי שצורי מנסה למנוע ממנו.

יאיר אבני, עורך דינו של פדידה, שלח לצורי מכתב שבו טען כי אי זימון הישיבה נעשה שלא כדין ומתוך מטרה לעקוף את פסק הדין. עו"ד אבני דורש לזמן את הישיבה בדחיפות ואם לא יעשה כך יפנה לבית המשפט בטענה לביזיון בית המשפט. פדידה מסר השבוע: "כמובן שאי כינוס מועצת העיר זה בכוונה לעקוף את פסק הדין של בית המשפט שהורה למנות אותי לוועדה לתכנון ובנייה. לצערי פעם אחר פעם אנו רואים שראש העירייה עושה שימוש בדרכים לא ראויות בכוונה לבזות את בית המשפט המחוזי. וזאת לא הפעם הראשונה כפי שרואים בפסק הדין של השופטת למלשטרייך שאמור להיות נידון בישיבה הקרובה בה נדון בחשד להטיית מכרזים. לכן אם לא יוצא זימון כפי שנדרש בחוק, אפנה לבית המשפט נוכח הפרת פסק הדין".

מעיריית קרית מוצקין לא נמסרה התייחסות לדברים.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות