fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: מהפך בשוק הישן

חנויות בוטיק מעוצבות. השוק החדש הדמיה: משרד אדריכלים ויתקון-ציונוב
חנויות בוטיק מעוצבות. השוק החדש הדמיה: משרד אדריכלים ויתקון-ציונוב

העבודות לשיפוץ ושימור מתחם השוק הישן בפרדס חנה מעלות הילוך. הפרויקט החדשני אשר ראש המועצה, חיים געש, החל בקידומו לפני מספר שנים כולל הפיכת רחבת השוק הישן במרכז המושבה למתחם תרבות תיירות ופנאי  תוך שימור אופיו הייחודי המקורי של המתחם.

בימים אלו נבחר זכיין שינהל את המתחם בהיבט המסחרי כולל קיום ירידים, שווקים  ותערוכות מתחלפות במקום. עוד החל אגף ההנדסה  במועצה בראשותו של אדריכל אריה רפפורט בעבודות לבניית כיכר וסלילה וחידוש של הרחבה ומגרש החנייה במקום,. שלב זה מהווה חלק משמעותי בפרויקט. בשל עבודות אלו נסגר המעבר למגרש החנייה הישן. פרויקט זה מבטא את מדיניות המועצה המשלבת התחדשות עירונית צמיחה ופיתוח לצד שמירה על הצביון ההיסטורי הייחודי למושבה.

שוק פרדס חנה

מתחם השוק כולל את מבנה השוק המתפרש על פני שטח בן כ-250 מ"ר ורחבה המקיפה אותו בת כ-2 דונם. הפרויקט החדש הינו בעל מאפיינים תיירותיים אשר נועד לשמש את תושבי האזור כמו גם את שאר תושבי הארץ. המקום יציע בתי עסק זעירים בעלי אופי כפרי (כ-10 מ"ר לכל בית עסק), חנויות בוטיק בדגש על עיצוב ותרבות המשלבים אלמנטים לשחזור התקופה ההיסטורית בה פעל השוק הישן. כמתחם תרבות ופנאי הוא צפוי לכלול מסעדות, בתי קפה , גלידריה ועוד, כאשר בלב המתחם תוקם כיכר פנימית. עוד יכלול המקום חניה מוסדרת לכלל המבקרים.

לפרויקט הייחודי גויס משרד האדריכלים ויתקון- ציונוב, ששקד על התוכניות המפורטות. במסגרת ההכנות לעבודות בשטח קיימה המועצה מפגש בעלי עסקים אשר נועד להציג את התוכנית המפורטת למתחם והיתרונות הגלומים בחידוש ושיקום המתחם לבעלי העסקים והתושבים יחד. העבודות כוללות בין השאר חידוש חזית המבנה וצביעתו תוך שיחזור המאפיינים האדריכליים המקוריים של המבנה , פיתוח רחבה עירונית חדשה סביב המבנה לקיום פעילויות חוץ מגוונות לציבור הרחב, הסדרת מגרש חניה למבקרים ולרכב תפעולי והסדרת מקום לאיסוף פסולת על פי זרמים השונים. עוד מתוכנן חידוש חזית מבנה המסחרי הגובל עם רחוב הדקלים. במקום יוצבו פינות ישיבה מוצלות בשילוב תאורה כאשר על פי התכנית המתחם המתחדש יחובר לוואדי ליצירת מתחם בילוי נרחב הכולל גינון וסביבה ירוקה עתירת צמחייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות