fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה -כרכור: תיאטרון הידית בסכנת סגירה

מזדהים עם הידית: הנהלת הידית עם תושבים במפגש אתמול. צילום: נירית שפאץ
מזדהים עם הידית: הנהלת הידית עם תושבים במפגש אתמול. צילום: נירית שפאץ

מנהלי תיאטרון הידית ברחוב החרושת בפרדס חנה הודיעו כי המקום נמצא בסכנת סגירה.  תיאטרון הידית פועל ב-12 השנים האחרונות, בעקבות צו של מנהל מקרקעי ישראל,  נקבע כי תוך חודש  ימים יש להתפנות מהמתחם  ולמצוא בית חדש לפעילותם. הידיעה התקבלה בצער ובזעזוע בקרב תושבים המוקירים את פעילותו של התיאטרון.

אתמול (שני) התקיימה ישיבת חירום שיזמו מנהלי התיאטרון עם 50 תושבים שהתחלקו לצוותי פעולה. מטרתם לנסות למנוע את סגירת התיאטרון בשל מחסור באכסניה.

המנהלת האמנותית שירי ג'ורנו, ייסדה את התיאטרון ביחד עם הנס פלדה מתארת: "אנחנו שוכרים את המקום בו אנחנו פועלים מאז שהגענו לכאן, ולפני כחודשיים הגיע פקח מטעם מנהל מקרקעי ישראל ושלח לבעלי השטח צו בו נכתב כי מדובר באזור תעשייה ולכן פעילות של תיאטרון בו אינה חוקית. אנחנו קיבלנו צו לפיו עלינו לפנות את המקום תוך שלושה חודשים. חודשיים עברו מאז, וניסיונותינו לפעול בדרכי החוק לקבל הארכת זמן עד שנמצא מקום חדש לא צלחו עד כה. התאטרון עלול למצוא את עצמו בלי בית ב-20.7".

מחפשים בית. תושבים וחברי הנהלה בכנס אתמול. צילום: נירית שפאץ
מחפשים בית. תושבים וחברי הנהלה בכנס אתמול. צילום: נירית שפאץ

תיאטרון הפרינג'  הידית התבלט מאז הקמתו בפעילותו המגוונת: בנוסף להצגות מבוגרים וילדים זוכות פרסים, מתנהלים במקום בית ספר למשחק למבוגרים, חוגים לילדים, סדנאות לנוער, במות פתוחות ופעילויות אחרות. התיאטרון פועל בשיתוף פעולה בין ההנהלה, מועצת פרדס חנה כרכור ומפעל הפיס, מוכר כמוסד שאינו למטרות רווח וב-2011 קיבל הכרה כמעבדת תרבות ומקבל תקציבים ממשרד התרבות. בשל הקשר החזק לקהילה בפרדס חנה כרכור, ההנהלה לא רואה אפשרות להתמקם במקום אחר. "אנחנו מחפשים את הבית החדש בפרדס חנה כרכור. אנחנו רואים את עצמנו חלק מהיישוב הזה, יוצרים ופועלים כאן, ההשראה שלנו כאן ואנחנו מחוברים לקהילה", אומרת ג'ורנו. "התיאטרון הוא גוף יוצר ייחודי שמביא גאווה למקום. צריך לדאוג שתהיה לו האפשרות להמשיך לפעול. שנוכל לתת מענה. המועצה תומכת בנו לאורך השנים, וזה רגע שצריך לייצר בו פתרון ממשי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות