fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה כרכור: אלפים חתמו על עצומה להקמת תחנת מד"א

המקלט ברחוב עציון המיועד לתחנת ההזנקה (צילום: נירית שפאץ)
המקלט ברחוב עציון המיועד לתחנת ההזנקה (צילום: נירית שפאץ)

3000 תושבים מפרדס חנה חתמו על הקמת תחנת מד"א במיידי. בשבוע שעבר הועלתה לרשת עצומה הדוחקת במועצה להקים תחנה. בפרדס חנה- כרכור אין כיום תחנת חירום רפואית, ואמבולנסים מגיעים ליישוב מיישובים סמוכים, מה שמאריך את זמן ההגעה שלהם ל-20 דקות ויותר, דבר שבמצבים מסכני חיים עלול להיות קריטי.

יוזמת  העצומה היא איה אנג'ל, לאחר שנפגע ילד בפרדס חנה, ובהיעדר תחנת מד"א ביישוב, נדרש לאמבולנס זמן ממושך להגיע. "בעלי יצא לשים את הקטנים בגן מחויך וחזר מזועזע", כתבה אנג'ל ביום התאונה בפוסט ברשת. "ילד בן 12 נדרס במרחק של כמה מטרים ממנו ברחוב גינת אגוז המסוכן. לאמבולנס לקח 23 דקות להגיע למקום. המשטרה הגיעה עוד דקות ארוכות אחר כך.

"מתנדב של איחוד הצלה הגיע הרבה קודם אבל לא יכול היה לעזור, היה צריך טיפול שכולל הרדמה ולכך, חייבים אמבולנס… לא יכול להיות שביישוב של מעל 40,000 תושבים אין לנו תחנת מד"א. אם הייתה פגיעת ראש, הילד היה מת. הילד מתאושש בבית החולים וכולנו מקווים לטוב, אבל אם לא נפעל, לא יהיה טוב. החלטנו לקחת יוזמה ולהרים את הכפפה שהוגשה בצורה כל כך קשה הבוקר. חייבים לפעול ולעשות משהו, חייבים תחנת מד"א ביישוב".

המקלט ברחוב עציון המיועד לתחנת ההזנקה (צילום: נירית שפאץ)
המקלט ברחוב עציון המיועד לתחנת ההזנקה (צילום: נירית שפאץ)

מהעצומה שהעלתה אנגל באותו יום לרשת: "בפרדס חנה כרכור חיים היום מעל 40,000 תושבים ואף אחד מאיתנו לא יכול להתמוטט. למה? פשוט, כי אין מי שיציל אותנו. בכל היישוב הגדול והמקסים שלנו אין אמבולנס שיושיע. האמבולנס שיוזעק כשיקרה משהו לכם, לילד שלכם, לבן הזוג או לתינוק הקטן יגיע מחדרה, בפקקים, וייקח לו זמן רב.  נדרס ילד בן 12 ברחוב גינת אגוז. לאמבולנס לקח 23 דקות! להגיע וגם אז, הגיע אמבולנס רגיל ולא נט"ן שלקח עוד זמן. בכל הזמן הזה הילד שכב על הכביש זועק מכאב ומחכה לעזרה. וזה קורה כאן לא מעט. אנחנו נמצאים במצוקה אמיתית ובסכנת חיים וזה נוגע לכולנו, לכל אחד מאיתנו יכול לקרות משהו היום או מחר ומי יעזור לנו במקרה כזה? לא ייתכן שנסכים לכך! אנחנו, תושבי פרדס חנה כרכור מאיצים בך ראש הרשות לקחת אחריות על חיינו וחיי ילדינו, חייבים להקים כאן ובמהירות תחנה של מד"א ובה אמבולנס ופרמדיקים שיגיעו למקום דקות ספורות לאחר שיוזעקו ולא כפי שקורה היום".

בעיית המחסור בשירותי חירום בפרדס חנה כרכור, יישוב שאין בו לא תחנת מד"א, לא תחנת משטרה ולא תחנת מכבי אש, הועלתה במועצה לא פעם.

חבר המועצה אבי כאכון ניסה לקדם את העניין בעבר, ולפני שנה התקבלו במליאה הצעתו של חבר המועצה איציק לב להקמת תחנת חירום רפואית ביישוב, והצעתה של חברת המועצה הגר פרי יגור להקמת מרכז חירום יישובי שיכלול תחנת חירום רפואית, תחנת כיבוי אש ותחנת משטרה. בנובמבר האחרון פורסם כי במקלט 26 שברחוב עציון 12 בפרדס חנה תיפתח בקרוב נקודת הזנקה למד"א, כשלב מוקדם לקראת הקמת תחנת חילוץ והצלה קבועה ביישוב, אך עד כה לא החלה התחנה לפעול במקלט, ונכון לערב חג הפסח, עדיין אין שירותי הצלה מקומיים בפרדס חנה כרכור, גם לא ארעיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות