fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: המועצה מקדמת את הרחבת יד לבנים

הבניין יפה, מה עם הרחבה? בית יד לבנים. צילום: נירית שפאץ
הבניין יפה, מה עם הרחבה? בית יד לבנים. צילום: נירית שפאץ

מועצת פרדס חנה כרכור יוצאת בפרויקט חדש להתחדשותה של רחבת יד לבנים בישוב. הרחבה ממוקמת מחוץ למבנה יד לבנים ומשמשת לטקסים קהילתיים רבים בהם טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. על פי היוזמה החדשה, הפרויקט יצא לדרך כתחרות אדריכלית. במסגרת התחרות מוזמנים אדריכלים מכל רחבי הארץ להציג את תכנון יצירתי להפיכת הרחבה לפיאצה עירונית נעימה וירוקה הכוללת 2,500 מושבים ונותנת ביטוי לזיקה ההיסטורית למקום ומשמעותו.

היוזמה אושרה על ידי מליאת המועצה, ובימים אלו מקדם מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט, מסמך פנייה כדי לאפשר את יריית הפתיחה של התחרות, כולל גיבוש ועדת שיפוט מקצועית.

הבניין יפה, מה עם הרחבה? בית יד לבנים. צילום: נירית שפאץ
הבניין יפה, מה עם הרחבה? בית יד לבנים. צילום: נירית שפאץ

געש ציין: "אנחנו מעניקים משקל רב לאזור זה בהיבט הקהילתי, הסביבתי והאישי. מבנה יד לבנים הוא אחד המבנים הציבוריים הראשונים והחשובים בישוב. דווקא משום כך ישנו מקום להתייחסות יתרה לרחבה מחוץ למבנה בה מתקיימים טקסים קהילתיים מרכזיים, בהם כמובן טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל. חשוב להזכיר כי המבנה המוכר לנו כיום כבית יד לבנים אינו המבנה המקורי. המבנה הנוכחי נחנך בתחילת שנות האלפיים. התחרות האדריכלית נועדה לתת במה לשטח זה ולהפוך אותו למרכזי בשימושים הקהילתיים, פיאצה עירונית הכוללת אפשרות שהייה במקומות מוצלים תוך הבלטת הטבע העירוני הסובב אותו. חשוב לי להדגיש כי ייחודה של הרחבה יישמר כחלק בלתי נפרד ממבנה יד לבנים, מהותו ותפקידיו. פרויקט זה הוא חלק ממגמה נרחבת להתחדשות הישוב והתאמתו לצרכים העדכניים של הישוב הצומח. התחדשות זו מעניקה מקום של כבוד לציבורי, להיסטורי ולצביון הייחודי של הישוב כל זאת לצד דגש אסתטי, הרחבת השימושים הקיימים ושמירה על נוחות ורווחת התושבים".

מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט, הוסיף: "מבנה יד לבנים המקורי הוקם בשנותיה הראשונות של המושבה ותוכנן על ידי האדריכל המפורסם אבא אלחנני ז"ל. בעבר כללה הרחבה אף גינה ציבורית. כיום אנו מתכוונים לעצב מקום פתוח ורחב המשתלב עם הסגנון האדריכלי של המבנה ואשר עושה שימוש יעיל וחכם בנוף העירוני ובחורש הירוק".

חבר המועצה, מיכה מגידש, מציין בנושא: "נושא פיתוח ובניית רחבת בית יד לבנים הועלה על ידי לראשונה בישיבת המועצה מיד לאחר יום הזיכרון ויום העצמאות, בישיבת מועצה במאי 2016. ביקשתי לקבוע לוח זמנים לסיום העבודה, כך שבערב יום הזיכרון בעוד שנה נעמוד כולנו ברחבה מכבדת. בהסכמה, הוחלט על פתיחת תחרות בין אדריכלים לתכנון הרחבה. רחבת יד לבנים הוזנחה במשך 68 שנים, ובהצעתי קראתי למחוק את חרפת התייחסותנו לנושא. אשמח מאוד שהנושא ימומש במהירות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות