fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: בן 12 יושב בבית לא מסגרת לימודית

חודשיים בבית. הילד. צילום: פרטי
חודשיים בבית. הילד. צילום: פרטי

ילד בן 12, תושב פרדס חנה לא החל את שנת הלימודים שנפתחה לפני חודשיים ויושב בביתו ללא מעש וללא מסגרת לימודית. הוריו מספרים כי בשנת הלימודים הקודמת  בנם למד בכיתה רגילה. במהלך השנה אובחן כלקוי למידה וסובל מבעיות רגשיות. ההורים מסבירים כי הובטח להם שבנם ילמד בבית הספר לחינוך מיוחד שפרירים בקיבוץ גבעת חיים.

אמו של הילד: "בתחילת יולי התקשרה אלי מנהלת מחלקת החינוך המיוחד, לא יכולתי לדבר איתה באותו רגע כי הייתי באמצע העבודה והיא אמרה שתחזור אלי ביום ראשון. אותו 'יום א" מעולם לא הגיע, ולא היה עם מי לדבר כל החופש במועצה. מיוזמתי, שבועיים לפני סוף החופש הלכתי אליה והתברר לי שדבר לא סודר, היא רשמה אותו מיוזמתה לבית הספר שרת בפרדס חנה כבר ביוני, ואיש לא יידע אותנו על כך.

"עוד נאמר לי כי בני לא יכול ללמוד בבית הספר שפרירים, כי אין מקום עבורו. הסיבה היחידה שבני לא יכול להיכנס לשפרירים כיוון שמלאו לו  12, ולכן נדרש לקפוץ כיתה כביכול, אבל מכיוון שמדובר בבית ספר מיוחד, קיימות תכניות לימודיות המותאמת לגילו, והוא גם נשאר שנה נוספת בגן, ולכן הוא לא צעיר כל כך. בני לא מתאים לבית ספר שרת, בשל שילוב ההגדרות שלו, ואינו מתאים לאף בית ספר בסביבה חוץ מבית הספר שפרירים. אחרי שנודע לנו באוגוסט שהוא רשום לשרת, ניסינו בכל זאת לרשמו לשפרירים, אבל כבר לא היה שם מקום. נשארנו בלי בית ספר, ואנחנו מתעקשים שהילד ילמד בשפרירים השנה. אמרו לנו במועצה שאחרי החגים יתקשרו אלינו ויקבעו לנו פגישה במחלקת החינוך. בינתיים, הילד בבית כבר חודשיים.  לצערנו, אנחנו מכירים מקרים נוספים דומים שהתרחשו הקיץ".

חודשיים בבית. הילד. צילום: פרטי
חודשיים בבית. הילד. צילום: פרטי

חבר המועצה אבי כאכון, שההורים פנו אליו לבקשת עזרה מספר: "לצערי הרב, הסיפור מוכר. ניסיתי, ואני עדיין מנסה, לעזור למשפחה. הבטחתי לאם שבשנה הבאה הילד יוכל להתקבל לשפרירים, ואמרתי גם שאם תמצא בית ספר אחר ביישוב או בסביבה, אני מתחייב שיועבר לשם על בסיס של מקום פנוי. לצערי הרב, המועצה חייבת למצוא פתרון לילדים כמו הילד הזה, ולא רק בבית ספר אחד, אלא גם במקום נוסף לבחירת ההורים".

ממועצת פרדס חנה -כרכור נמסר: "מדובר בתלמיד כיתה ו' שבהחלטת וועדת השמה אושרה לו זכאות לחינוך המיוחד. ועדת השיבוץ, שהינה סמכות חוקית ומקצועית לשיבוץ תלמיד, מצאה לנכון לשבץ את התלמיד, בהלימה לצרכיו ולמענים הנדרשים לו, במסגרת חינוכית מתאימה לו ביישוב. המשפחה פנתה לאגף החינוך בבקשה לשבץ את התלמיד בביה"ס התיכון 'שפרירים'  שנמצא במועצה האזורית עמק חפר וקולט תלמידים החל מכיתה ז', בעדיפות לתלמידי המועצה האזורית. למרות זאת, מפקחת משה"ח, מנהלת אגף החינוך ומנהלת מח. החינוך המיוחד פנו מספר פעמים לגורמים המקבילים להן  במועצת עמק חפר  לבדיקת אפשרות שיבוצו של התלמיד בביה"ס שפרירים, לפנים משורת הדין. הבקשות נדחו מפאת חוסר מקום, אך בעיקר משום שהתלמיד עלה  לכיתה ו' בשנת הלימודים הנוכחית. אגף החינוך נפגש מס'פר פעמים עם המשפחה והציע לה  חלופות מתאימות. כמו כן, נמצא עימה בקשר רציף במטרה להחזיר את התלמיד למסגרת חינוכית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות