fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: בית הספר האנתרופוסופי יהפוך לרשמי

אותו המקום, חסות חדשה. בית ספר "רימון". צילום: נירית שפאץ
אותו המקום, חסות חדשה. בית ספר "רימון". צילום: נירית שפאץ

בית הספר האנתרופוסופי בפרדס חנה- כרכור  יהפוך ממוכר שאינו רשמי למוכר ורשמי. הבעלות על בית הספר תעבור  לידי הרשות המקומית ובפיקוח משרד החינוך. בית הספר מעניק חינוך לילדים מהישוב והסביבה על פי התפיסה האנתרופוסופית, ועבר מאלוני יצחק לפרדס חנה כרכור ב-2013. הוא ממוקם בסמוך לתיכון החקלאי ולומדים בו כיום ילדים מכיתות א'-ט'. עד כה בית הספר פעל כמוכר שאינו רשמי, וזכה להיענות גבוהה. כיום לומדים בו כ-280 תלמידים, מפרדס חנה כרכור ומיישובי הסביבה, והוא צומח משנה לשנה.

מזכיר וגזבר המועצה, רן גלר, ומנהלת אגף החינוך, אילנה זגול, נפגשו עם חברי עמותת בית הספר השבוע כדי לגבש הסכמות לגבי אופן פעילות בית הספר והאפשרות לתרום לצמיחתו. על פי ההסכמות, בית הספר יצטרף ל-14 בתי הספר הפועלים ברשות המקומית. לכאורה מדובר בצעד מפתיע ולא שגרתי עבור בית ספר מזרם חינוכי ייחודי כל כך, אך במסגרת מערכת החינוך המקומית כבר פועלים בתי ספר ייחודיים נוספים: בית הספר הדמוקרטי "שבילים" ע"ש מנחם בגין, בית הספר ממלכתי "ישורון" המשלב חינוך ממלכתי דתי עם מאפיינים אנתרופוסופיים ובית הספר הממלכתי דתי תורני מרשת "נועם" שעבר לפני שנתיים לפעול בישוב.

אותו המקום, חסות חדשה. בית ספר "רימון". צילום: נירית שפאץ
אותו המקום, חסות חדשה. בית ספר "רימון". צילום: נירית שפאץ

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, חיים געש, ברך על הצטרפות בית ספר "רימון" למערכת החינוך המקומית כבית ספר מוכר ורשמי והודה למשרד החינוך ולמנהלת המחוז על הובלת התהליך: "מערכת החינוך שלנו היא מגוונת ומורכבת ואינה חפה מאתגרים. אנחנו גאים בה, בהישגים של התלמידים ובדגש הניתן לחינוך ערכי לאהבת אדם ולאהבת הארץ. אחד המאפיינים הבולטים בישוב ובקהילה הוא הפלורליזם התרבותי, העושר האנושי והקהילתי, ואחד היעדים שלנו כרשות הוא לתת לכך ביטוי בכל תחום: חינוך, תרבות, חברה. אנחנו שואפים לסייע לצמיחת בית הספר ולאפשר להורים הזדמנות לבחור זרם חינוך איכותי ההולם את תפיסת עולמם המגובה במערכת חינוך מקומית מגובשת המציבה את החינוך בראש סדר העדיפויות."

מנהלת אגף החינוך, אילנה זגול, מסרה: "אני שמחה ומברכת את בית הספר "רימון" על הצטרפותו  למגוון המענים החינוכיים הקיימים ביישוב מגיל הגן. אנו קולטים ומחבקים את כלל הזרמים ורואים בכך צעד חשוב בחיזוק החינוך הציבורי. כולם תחת קורת גג אחת בשותפות מלאה, שבעינינו היא ערך ומהווה גלגל תנופה מרכזי בהובלת התהליכים החינוכיים וביכולת לצמוח. אני מבקשת להודות לגב' רחל מתוקי, מנהלת המחוז, על שותפות מלאה לאורך כל הדרך ועל הובלת המהלך".

מחפשים יציבות. בית ספר רימון. צילום: נירית שפאץ
מחפשים יציבות. בית ספר רימון. צילום: נירית שפאץ

עדיין מוקדם לדעת בדיוק כיצד ישפיע המהלך על הלימודים בבית הספר, הכוללים כמה מאפיינים שונים מבתי הספר הרגילים, כמו דגש חזק ומוגבר על לימודי אמנות ושפות. דבר אחד ברור: כמו בבית הספר הדמוקרטי, החסות הממלכתית תאפשר הורדה משמעותית בשכר הלימוד, שעד כה היה גבוה למדי, למעלה מ-1,000 שקלים בחודש, כפי שהתחייב מבית ספר פרטי שמתקצב את עצמו לגמרי לבדו. חלק מההורים ציינו זאת כנימוק משמעותי להצטרפות. "זה עולה לנו המון כסף. עכשיו עדיין נשלם שכר לימוד, אבל משמעותית פחות", הסבירו. "האחריות לתכנית הלימודים, כמו לתחזוק המבנים ושאר ההוצאות, כולה עלינו כיום". כמו כן, ציינו חלק מההורים כי ההצטרפות למשרד החינוך מעלה את הביטחון שבית הספר ימשיך להתקיים לאורך זמן ולא ייסגר. בעיקר הדבר משמעותי עכשיו, כשבתכנית הרחבת בית הספר לתיכון. אם זוכרים את המאבק שנאלץ בית הספר לנהל, למשל, על זכותו להתנהל במיקומו הנוכחי מיד לאחר שהגיע ליישוב, אפשר להבין את הרצון ביציבות.

מדבריה של נועה יזדי, מנהלת בית הספר, ניכרים הביטחון והציפייה לכך שבית הספר אכן יצמח לתיכון מלא: "עמותת רימון לחינוך אנתרופוסופי שמחה על הפיכת בית הספר "רימון" למוכר ורשמי בבעלות המועצה ומשרד החינוך. אנו סמוכים ובטוחים כי נזכה לשיתוף פעולה פורה שישמר את הרוח הייחודית של בית הספר והקהילה שצמחה סביבו. אנחנו רואים את הקהילה שצמחה סביב בית-הספר כחלק בלתי נפרד מהקהילה הגדולה של פרדס חנה כרכור. הקהילה תמשיך לתמוך בבית הספר ותעבוד בשיתוף פעולה עם המועצה כדי להמשיך ולספק חינוך ולדורף (אנתרופוסופי) מגיל הגן ועד י"ב לחברי הקהילה ולמצטרפים חדשים מפרדס-חנה והסביבה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות