fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: איך נוהגים בצומת הנדיב?

מאיפה נוסעים כאן? הכיכר בלילה, עם הסימון המטעה. צילום: דורית שרון
מאיפה נוסעים כאן? הכיכר בלילה, עם הסימון המטעה. צילום: דורית שרון

מה קורה בצומת דרך הנדיב בפרדס חנה? מאז החלו  עבודות להסדרת צומת הנדיב- יוגב- צפירה, הגיעו תלונות של תושבים על מפגעים חדשים ושיבושים בתנועה.  עיקר הטענות  הם לסוללת עפר שנבנתה על הצומת וכן כי העבודות נמשכות זמן רב מידי ולא נראה צפי לסיומם.

צומת הנדיב-היוגב-הצפירה הוא ציר תנועה מרכזי שרבים עוברים בו על דרך הנדיב בין צפון לדרום (גם הנוסעים מבנימינה, זכרון יעקב, גבעת עדה ויישובי הסביבה לכיוון חדרה ומרכז הארץ), ועל רחובות היוגב והצפירה בין פרדס חנה לכרכור. נהגים רבים אינם מכירים את סידורי התנועה.

סוללת העפר יצרה אי תנועה גבוה, אך הסימון על הכביש סביב הכיכר לא השתנה ולטענת הנהגים הוא מטעה משום שהוא מכוון אותם לנסוע ישר ולהיכנס לתוך הכיכר. סביב הכיכר הוצבו תמרורי תנועה קטנים המכוונים להסדרת התנועה. לדעתם של תושבים שהתלוננו על כך, זה רחוק מלהספיק, גם לא כסידור זמני. "התמרורים נראים לעין רק מקרוב גם בשעות האור, והסימון הישן על הכביש מטעה", מסבירה אחת מהתושבות, "ובלילה לא מבחינים בתמרור עד שמגיעים ממש קרוב לכיכר. כבר ראיתי מכונית עולה על אי התנועה שבמרכז הכיכר בגלל זה. וזו סכנת נפשות, ובנוסף, בשילוב עם גובהו של אי התנועה, מסוכן לעלות עליו במידה ומתרחש מצב כזה".

"אני נוסע להביא את ילדיי מפרדס חנה לכרכור ובחזרה, וכל פעם שאני עובר במקום הזה על הכביש, אני מרגיש שאני מסכן את חיינו", מוסיף נהג תושב כרכור.

מאיפה נוסעים כאן? הכיכר בלילה, עם הסימון המטעה. צילום: דורית שרון
מאיפה נוסעים כאן? הכיכר בלילה, עם הסימון המטעה. צילום: דורית שרון

צומת דרך הנדיב-היוגב-הצפירה וסביבותיה נמצאות בתהליך שיפוצים, שדרוגים והסדרת כיכר כבר זמן ממושך. תלונות של תושבים בנוגע למפגעים ושיבושים באזור הצומת שהפכה לכיכר נענו כי בתום התהליך המפגעים יתוקנו. "העבודות להסדרת כיכר הנדיב הצפירה היוגב טרם הסתיימו, והן צפויות לכלול את סלילתו של רחוב היוגב עד לרחוב האלון. השיקול הראשון בתכנון וביצוע העבודות להסדרת הצמתים הוא בטיחות הנהגים ואנו פועלים לסיום העבודות בהקדם לרווחת התושבים ולנוחותם", נמסר מהמועצה לפני ארבעה חודשים, לאחר שעברו כבר מספר חודשים של שיפוצים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות