fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: חורשת האורנים של החקלאי בסכנה

כבשת הרש. חלק מעצי החורשה. צילום: נירית שפאץ
כבשת הרש. חלק מעצי החורשה. צילום: נירית שפאץ

חורשת האורנים בסמוך לתיכון החקלאי ברנקו וייס בפרדס חנה בסכנה. השבוע נודע להורים בבית הספר, להפתעתם, כי בכוונת המועצה לכרות לפחות חלק מהאורנים לצורך הקמת המבנה החדש של קן תנועת הצופים ביישוב. התקציב להקמתו אושר במליאת המועצה לפני חודשים. לדברי הורים, נודע להם כי בכוונת המועצה להתחיל בכריתה ובעבודות כבר בימים הקרובים, והם  מביעים התנגדות.

כבשת הרש. חלק מעצי החורשה. צילום: נירית שפאץ
כבשת הרש. חלק מעצי החורשה. צילום: נירית שפאץ

יו"ר הנהגת ההורים בתיכון עופר פירסט: "מדובר בחורשת עצי אורן שנמצאים על דרך הבנים, עם שולחנות וספסלים שהילדים יושבים בהם. ה

לא סיפרו, לא שאלו. הגר פרי יגור. צילום: מיה כרמי דרור
לא סיפרו, לא שאלו. הגר פרי יגור. צילום: מיה כרמי דרור

שבוע שמעתי שבימים הקרובים מתחילים לבנות את מבנה שבט הצופים שם, והולכים לכרות את כל העצים או חלק מהם. מאוד הופתעתי. אני לא מבין את החלטת המועצה. בית הספר הולך וגדל ובשנה הבאה יתווספו אליו עוד כ-200 תלמידים, ובמקום לחשוב איך מגדילים אותו, רק מקטינים אותו. במקום לחשוב איך להנעים יותר את זמנם של התלמידים, כורתים את החורשה. בהנהגת ההורים יש התנגדות לכריתה, ואנחנו נקבל החלטה כיצד להגיב בנושא".

 

יו"ר האופוזיציה וחברת ועדת המשנה לתכנון ובנייה במועצה, הגר פרי יגור, פנתה בתחילת השבוע במייל לכלל חברי המועצה וההנהלה בנושא: "נודע לי כעת שבניית קן הצופים החדש במתחם החקלאי הולך להיבנות על שטח שבו ייכרתו (לשם הבנייה) עצי אורנים, מתחם שמשמש מקום מנוחה ומפגש לתלמידים רבים… מעבר להחלטה העקרונית (הכספית) במליאת המועצה על בניית המתחם החדש, לא נדונו עם החברים (מועצה/ועדה) חלופות למיקום המבנה ו/או כל פרט אחר מעבר לאישור התקציבי. הבקשה לא הוצגה לוועדת המשנה ו/או למליאה. וככל שאושרה ברשות הרישוי, לא נשלח פרוטוקול לחברי הוועדה. הבקשה לא הוצגה למליאת המועצה כיזם/מגיש/בעל עניין, ועל כן כל חתימה על הגרמושקה אינה חוקית… נודע לי בכוונת המועצה להחל ביצוע מיידי. אבקש להשהות הכל עד להצגת הנ"ל לחברים". פרי יגור מדגישה כי אינה טוענת נגד עצם ההחלטה להקים מבנה חדש לצופים, אלא נגד בחירת המיקום והדרך שבה ההחלטה נעשתה, ללא שיתוף וללא הליך תקין.

ממועצת פרדס חנה כרכור  טרם נמסרה תגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות