fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פעילים חברתיים מנסים לקדם הפרדת מועצות בנימינה

אם ביחד אז רק לחוד. ממפגש הפעילים. צילום: שלומי סלמה
אם ביחד אז רק לחוד. ממפגש הפעילים. צילום: שלומי סלמה

לאחר שבחודש שעבר נערך מפגש פעילים המקדמים ניסיון להפריד את מועצות בנימינה, שאוחדו לפני 13 שנה בהחלטה ממשלתית, ממשיכים הפעילים לפעול לכך ובשבוע הבא יפיצו עצומה.

ורד שרעבי, פעילה חברתית קהילתית מגבעת עדה, מובילה עם אורית לוי מאבק בנושא. "בשיחות עם תושבים שומעים כל הזמן את אי שביעות הרצון מהמצב. היישוב מוזנח, תקציבים לא מוזרמים לפה ואנחנו לא מקבלים את השירותים שאנחנו אמורים לקבל. למשל, אולם הספורט שלנו לא בטיחותי, אין מועדון מתנ"ס לחוגים ועושים אותם באולם ביה"ס. אני רושמת את ילדיי לחוגים מחוץ ליישוב ומשלמת אותו סכום. גבעת עדה הייתה יישוב פורח יותר לפני האיחוד, התנהלה עצמאית ותפקדה יפה. מאז נוצרה פה הזנחה של תשתיות, מים, ביוב, כבישים, מדרכות שבורות. התקציבים לא עוברים כמו שצריך. מקבלים פר תושב, אבל לא משקיעים במקום".

שרעבי מספרת כי כנס הפעילים היה מוצלח. "סיכמנו שנכין תוכניות עבודה ופלאיירים. במקביל פניתי לחברי כנסת, ליו"ר ועדות ולשרים. שאיפתנו היא שעד הבחירות הבאות של 2018 כבר נהיה מועצה נפרדת".

אם ביחד אז רק לחוד. ממפגש הפעילים. צילום: שלומי סלמה
אם ביחד אז רק לחוד. ממפגש הפעילים (צילום: שלומי סלמה)

חבר המועצה שלומי סלמה, תושב בנימינה, השתתף במפגש ומעורב בפעילות. סלמה: "כחבר מועצה, התחלתי כבר לפני הבחירות לפעול להפרדת הרשויות למען הצדק. לצערי הרב, אנחנו מקבלים תקציבים בזכות גבעת עדה ולא מפנים אותם במלואם לטובת תושבי גבעת עדה, שיוצאים מופסדים וקרחים מכל הכיוונים. לאחר שיחות ארוכות עם חברי כנסת ושרים, אני משוכנע שגבעת עדה יכולה לעמוד ברשות עצמה כמו לפני האיחוד. אני מניע את המהלך מול יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, שר הפנים, אריה דרעי, שר האוצר, משה כחלון, ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט".

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר: "המועצה מכבדת כל עמדה ומחויבת כתמיד לקיים דיאלוג ענייני ומכבד עם כל תושבי המושבות. הטענות לפיהן המועצה מזניחה את גבעת עדה משוללות כל יסוד עובדתי ובניגוד מוחלט לנתונים בשטח. בשנתיים וחצי האחרונות ביצעה המועצה עבודות רבות לשיפור ושדרוג פני גבעת-עדה וכן השקעות חסרות תקדים בתשתיות המים והביוב. הבריכה שופצה בעלות כוללת של מאות אלפי שקלים וטופלו תשתיות נוספות כגון מדרכות ותאורה שהוזנחו במשך שנים. בשנה האחרונה שופצו ושודרגו גני המשחקים, הוקמו הצללות ונוספו מתקני משחק חדשים, בנוסף לשיקום ופיתוח גן המייסדים המתבצע בימים אלה. בית התרבות שופץ והוכנסה מערכת סאונד חדשה ומתקדמת. פעילויות תרבות ואירועים מתקיימים בגבעת עדה על בסיס שבועי ומופעים של מיטב הזמרים בארץ בעלות מסובסדת לתושבים מתקיימים אחת לכמה חודשים. מועצת בנימינה-גבעת עדה תמשיך לפתח ולקדם את גבעת עדה כפי שעשתה ועושה בשנים האחרונות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות