fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיירברג-איכר: "לא נאפשר לעולם לשכוח"

טקס יום השואה צילום נמרוד גליקמן
טקס יום השואה צילום נמרוד גליקמן

 

עיריית נתניה קיימה אתמול (ראשון) את עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה בסימן "סיפורו של היחיד בשואה". בעצרת, הדליקו ניצולי שואה, נציגי מועדון "עמך" ו"מועדון ניצולי השואה", נרות זיכרון כשלצידם נכדים ונינים. חברי התיאטרון העירוני הקריאו קטעי עדות מרגשים ומקהלת "ניצן" של הקונסרבטוריון העירוני בניצוחה של ויטה גורביץ הופיעה בקטע האמנותי.

טקס יום השואה צילום נמרוד גליקמן
טקס יום השואה צילום נמרוד גליקמן

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: " השנה אנו חסרים את נוכחותו של ד"ר אברהם בר מנחם, ראש העיר לשעבר אשר בסוף שבוע זה ימלאו חודש לפטירתו. בר מנחם או כפי שקראו לו בעיר הולדתו גיסן אלפרד גוטסמונט, נמלט מגרמניה בגיל 21 עם עליית הנאצים לשלטון. לגיסן חזר בפעם הראשונה אחרי 30 שנה ואט אט למד להושיט לגרמנים יד לשלום ששיאה היה בכריתת ברית ערים תאומות בין נתניה לגיסן. הוא היה בעל תואר אזרח כבוד של גיסן ושנים רבות היה פעיל בשיקום והקמה מחדש של הקהילה היהודית. לפני כשנה הוענקה לבר מנחם מדליית כבוד שרק 100 איש בכל תולדות גרמניה זכו לקבל. בכך סגר דר' בר מנחם את מעגל חייו שכולו שליחות ארוכה למען הציבור".  בהמשך דבריה ציטטה פיירברג – איכר את העיתונאי נח קליגר, ניצול שואה שאמר: "העם היהודי הוא עם שזוכר. עם שנדר את הנדר לזכור את הכל. הציווי "והגדת לבנך" טבוע עמוק ב D.N.A של העם היהודי, זורם בתוך מחזור הדם שלו והוא נדבך בבניית עתידו. לא נאפשר לעולם לשכוח ונלחם במכחישים את השואה, בשנאה ובפנאטיות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות