fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פורסם דוח מבקר עיריית קרית אתא

עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן
עיריית קרית אתא | צילום: דורון גולן

27622 פניות הגיעו למוקד העירוני של קרית אתא במהלך שנת  2017 לעומת 26615 בשנה שלפניה. כך עולה מדוח דוח מבקר עיריית קרית אתא, אלישע שלם, לשנת 2017 שהוגש לחברי מועצת העיר. הממונה על תלונות הציבור בעירייה מצא כי 89 אחוז מהתלונות שהוגשו נגד אגפים שונים בעירייה היו לא מוצדקות ו -11 אחוז מהתלונות היו מוצדקות.

בהתייחסו לניהול מאגרי מידע ואבטחת מידע מציין המבקר כי בעירייה קיימים שבעה מאגרי מידע. קיים בעירייה נוהל העוסק באבטחת מידע אך לא קיימת וועדת היגוי לאבטחת מידע. הביקורת ממליצה להקים וועדת היגוי שתעסוק בין היתר בנושאים הבאים: קביעת מדיניות המחשוב ואבטחת המידע. אישור תוכנית עבודה שנתית בתחום אבטחת מידע לרבות תקציבים. סיווג המידע: רגיש, סודי, אישי, פומבי. קיימים בעירייה נהלים שמנחים איך לטפל באירוע אך לא קיים תיעוד לאירועים אם התרחשו. הביקורת מצאה כי אומנם ההסכמים עם גורמי החוץ חתומים אך הם לא הוחתמו על הסכם סודיות כמתבקש בחוק. העירייה הודיעה למבקר כי שכל הנושאים מטופלים על ידי המנמ"ר (מנהל מערכות המידע הראשי).

בנושא המוקד העירוני הביקורת ממליצה שמנהל המוקד ייזום פגישות עבודה עם המנהלים הרלוונטיים על מנת לבחון את התלונות החריגות ואופן הטיפול בהם כולל הגשת דוחות תקופתיים של ניתוח התלונות. הביקורת ממליצה שמנהל המוקד יבצע תיעוד לישיבות אלו בצורת פרוטוקול. הביקורת ממליצה לחזור לתושבים באופן מדגמי בטלפון, על מנת לבחון את מידת שביעות רצונם מהטיפול בתלונה. מבקר העירייה מצא כי אחוז הפניות המטופלות בזמן בנושא כבישים ומדרכות עומד על ארבעה אחוז בלבד והוא ממליץ לבחון לעומק את אופן הטיפול בתלונות אלה.

מעקב אחר תיקון ליקויים שהתגלו ב-2016  בדוח ביקורת מפורט של משרד הפנים מעלה כי ל-22 מעובדי העירייה חובות ארנונה ואגרות שהסתכמו בחודש דצמבר של אותה שנה בסך של 779 אלף שקלים. מתוך סכום זה כ-654 אלף שקלים הם חובות בכינוס נכסים או חובות המיועדים למחיקה. נושא זה על פי מבקר העירייה, לא תוקן.

עוד נמצא כי העירייה לא גבתה חובות בסך 285 אלף שקלים המגיעים לה מזה שנים מעמותת תום. מהעירייה נמסר כי מדובר בהערה טכנית המופיעה בדוח מזה מספר שנים וכי הנושא נמצא בהליך משפטי מתמשך. בנושא מנגנוני בקרה וביקורת פנימית נמצא כי חלק מוועדות החובה של מועצת העיר, לא התכנסו בשנה המבוקרת. בתחום מערך השכר והעסקת עובדים נמצא כי 56 מעובדי העירייה צברו 2607 ימי חופשה העולים על הצבירה המותרת, מבלי שהעירייה מחקה עודף ימי צבירה כנדרש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות