fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פומרנץ: יום היסטורי למעלות, בוחבוט: השפלה גדולה לארקדי

בזמן שהאופוזיציה אירגנה הפגנה נגד העלאת הארנונה והקמת שיטור עירוני, עשרות אנשים ובהם עובדי העירייה השתתפו במפגן תמיכה בראש העיר
הפגנה במעלות. צילום: דורון גולן

מי שהיה נוכח ביום שני אחר הצהריים בכיכר העירייה במעלות תרשיחא לא הבין על מה כל המהומה. שלוש שעות לפני אישור חוק העזר החדש והקמת מרכז שיטור עירוני בעלות של 2.3 מיליון שקלים, שעבר ברוב של שישה חברי מועצה מול ארבע מתנגדים, נערכה הפגנות של שתי קבוצות: חברי האופוזיציה יזמו הפגנה כנגד העלאת מיסי הארנונה והקמת שיטור עירוני, שזכה לכינוי "משטרת בוחבוט", ומהצד השני של הכביש נערכה הפגנת תמיכה בראש העיר תחת הכותרת: "סומכים על בוחבוט".

ההפגנה נועדה למעשה להראות "למי יש גדול יותר". כמות התומכים שהגיעו למפגן התמיכה בבוחבוט הייתה כפולה ומכופלת לעומת תושבים בודדים (אך אמיצים יש לומר), שלא פחדו להפגין נגד ראש העיר. בסופו של דבר, ולאחר פחות מחצי שעה, המפגינים משני הצדדים התפזרו. בין התומכים בבוחבוט היו גם עובדי עירייה ומנהלי מחלקות, וכן נתמכי רווחה, קשישים מבית יום לקשיש ופעילים של תנועות דתיות.

בוחבוט צא מהכיס. המפגינים צילום: דורון גולן
בוחבוט צא מהכיס. המפגינים צילום: דורון גולן

 

תושבים אמיצים. הפגנה במעלות נגד עושק הארנונה. צילום: דורון גולן
תושבים אמיצים. הפגנה במעלות נגד עושק הארנונה. צילום: דורון גולן

 

בחירות באוויר? תמיכה בבוחבוט במעלות. צילום: דורון גולן
בחירות באוויר? תמיכה בבוחבוט במעלות. צילום: דורון גולן

באופוזיציה מספרים כי ההפגנה המקורית תוכננה כמחאה נגד היטל השמירה, הפגנה צרכנית דמוקרטית. לטענתם, בוחבוט לא השלים עם העובדה שמתארגנת הפגנה לגיטימית ויזם הפגנת תמיכה.

ארקדי פומרנץ: "יצאתי מחוזק עוד יותר מההפגנה שקיימנו. זה אירוע היסטורי אחרי 41 שנה של משטר פחד, אנשים אמיצים עמדו עם שלטים מול העירייה והביעו דעה. הגיעו תושבים מכל שכבות האוכלוסייה, אף אחד לא הכריח אותם, בוחבוט דיבר על זה שאנחנו 'בריונים' ובלחץ ומפחדים, אני אומר  שהמילים שלו הם 'הפוך על הפוך'. אחרי 41 שנה הוא מפחד וארגן תוך שבוע ימים אנשים הפגנה ברחוב".

לדברי פומרנץ הפגנה הייתה נגד עושק הארנונה, הקמת שיטור קהילתי והוכיחה את העמדה הדמוקרטית, שזכותו של כל אזרח להפגין.

עו"ד יוסף ברדא: "מי שילם על המנוף ועל השלטים במפגן התמיכה של בוחבוט?  הנה לכם שיעור נוסף בדמוקרטיה מבית מדרשו של ראש העיר הוותיק בישראל. כעת גם להפגין אסור. צר לי על כל אלה שאולצו להגיע למפגן התמיכה".

קרע בין תושבים? צילום: דורון גולן
קרע בין תושבים? צילום: דורון גולן

 

הפגנה במעלות. צילום: דורון גולן
הפגנה במעלות. צילום: דורון גולן

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר: "המפגן האדיר שהתרחש ביום שני בשבוע הביע תמיכה בדרך העשייה של הנהלת העיר בראשות שלמה בוחבוט ושותפיו לדרך. מפגן התמיכה קרא כן לעשייה ולא לשנאה ולהגנה על גורמים שמבקשים לפגוע בביטחון הציבור. המפגן קרא כן לביטחון האישי והעלה דרישה מארקדי פומרנץ לחשוף מי הם הגורמים שמפחדים מהשיטור העירוני ומי מפעיל אותו? המציאות הכתה לארקדי בפנים. תושבים רבים מכל גווני האוכלוסיה, ממעלות ומתרשיחא, יהודים, מוסלמים, נוצרים, סגנים וחברי מועצת עיר מכל קצוות הקשת הפוליטית התאחדו כדי להגיד כן לעשייה של ראש העיר, ולא לשנאה ולניצול ציני של הציבור. הביזיון הזה, בו ראש רשימה ביישוב לא מצליח לארגן 10 תושבים לתמיכה בו, מביא למסקנה שיעשה טוב לכבודו ולעצמו אם יתפטר מהמועצה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות