fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פדידה, נתקל בקשיים להתקבל כחבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

הוועדה לתכנון ובנייה קריות לא זימנה את חבר מועצת העיר קרית מוצקין, יוסי פדידה, לישיבתה שנערכה השבוע, זאת בניגוד להחלטת מועצת העיר שאישרה את מינויו כחבר בוועדה. הדבר מנוגד גם לפסיקת בית המשפט המחוזי בחיפה.

הוועדה לתכנון ובנייה קריות שייכת לקרית מוצקין, קרית ביאליק וקרית ים. בתום מאבק משפטי שהגיע עד לבית המשפט העליון, פסק בית בית המשפט כי אין כל מניעה חוקית למנות את פדידה לחבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות ומתוקף היותו חבר באופוזיציה העירונית יש למנותו כחבר בוועדה. בסוף החודש שעבר אישרה מועצת העיר קרית מוצקין את מינויו של פדידה כחבר בוועדה והיועץ המשפטי של העירייה, עו"ד בן ציון מלכה, אף שלח מכתב לוועדה שבו הוא מודיע על המינוי.

עם זאת, ככל שחלף הזמן התברר כי פדידה לא קיבל זימון לישיבת הוועדה לתכנון ובנייה קריות שהתקיימה בתחילת השבוע. ביום שבו התקיימה הישיבה החליט פדידה להגיע בעצמו לישיבה, גם ללא זימון רשמי. עם זאת, מכיוון שהוועדה לא קיבלה את מינויו, הוא היה מנוע מלהתייחס לנושאים שהועלו בוועדה. "גם שמה (וועדה לתכנון ובנייה-ד"ג) מפחדים שאמצא מחלות קשות כמו שמצאתי בוועדה לביקורת" אמר פדידה "ככה אני אמצע גם בוועדה לתכנון ובנייה, מה שקורה בקרית מוצקין".

יוסי אזריאל (צילום: הילה מלמד)
יוסי אזריאל (צילום: הילה מלמד)

יצויין כי פדידה משמש גם כיו"ר ועדת הביקורת בעיריית קרית מוצקין ובשילוב עם חברותו בוועדה לתכנון ובנייה קריות הוא נמצא בשתי עמדות מפתח הנוגעות לכל המתרחש בעיר. מנגד, ראש העירייה, חיים צורי, מנגד בכל כוחו למינויו של פדידה לוועדה לתכנון ובנייה והוא פנה לבית המשפט העליון לדחות את המינוי אולם נענה בשלילה. כעת תלויה בבית המשפט העליון בקשה נוספת של צורי לקבוע את הדיון בעייניינו של פדידה למועד המוקדם ביותר שניתן.

פדידה ממשיך להיאבק על מינוי והוא הודיע שבשבוע הבא יגיש עתירה לבית המשפט נגד הוועדה לתכנון ובנייה קריות בכדי לקבלו כחבר מן המניין.

יו"ר הוועדה, יוסי אזריאל, שהוא גם סגן ראש עיריית קרית ביאליק, מסר כי הוועדה לא קיבלה את פדידה עקב התיקים התלויים ועומדים מולו בגין עבירות בנייה (תיקים שלגביהם קבע בית המשפט שאינם רלוונטיים למינוי-ד"ג). לדברי אזריאל הוועדה התנהלה על פי חוק תכנון ובנייה ופנתה עם כל החומר המשפטי שנוגע למינוי אל היועץ המשפטי לממשלה על מנת לקבל הנחיות שטרם הגיעו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות