fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית פארק היין בזכרון יעקב נפתחה מחדש לשינויים

תכנית הבנייה במושבה תעבור שינויים נוספים, התושבים חוששים מבנייה מאסיבית של דירות "מחיר למשתכן"
תושבי נווה שרת בישיבת המועצה שבה אושרה התכנית במרץ (צילום: נירית שפאץ)
תושבי נווה שרת בישיבת המועצה שבה אושרה התכנית במרץ (צילום: נירית שפאץ)

התפתחות חדשה בפרשת תכנית פארק היין השנויה במחלוקת בזכרון יעקב: התכנית נפתחת כנראה לשינויים בסיסיים במסגרת הדיונים בתכנית המתאר של זכרון יעקב, ואין לדעת איך תיראה בסופה.

אחרי שעברה במתכונת הכוללת אזור תיירות ודיור "מחיר למשתכן", נדונה תכנית פארק היין ואושרה במליאת מועצת זכרון יעקב בחודש מרץ האחרון, ושני שטחי בנייה במתחם המתוכנן הוצאו בהמשך למכרזים שניגשה אליהם (וזכתה בהם) חברה אחת בלבד, "א.מ. הרי ברכה". 130 תושבי זכרון יעקב הגישו בחודש יולי האחרון עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה, בה הם מבקשים להורות על ביטול המכרז, בטענה שהמכרז כפי שפורסם עומד בסתירה להוראות התכנית החלה על המקרקעין, בניגוד להחלטות הממשלה ובסתירה להחלטות מועצת מקרקעי ישראל לעניין שיווק דירות למגורים במסלול "מחיר למשתכן", ובניגוד להבטחות שניתנו על ידי המועצה המקומית לתושבי זכרון יעקב. הדיון בעתירה צפוי להתקיים ב-10.11.

תכנית פארק היין הוגדרה במקור כשילוב של 196 יחידות דיור עם מבני תיירות סביב נושא היין: יקבים, בתי בד, מרכזי מבקרים, חנויות יין, בתי מלון, צימרים, פארק הליכה, מקומות חניה רבים ועוד, בפארק תיירותי שמטרתו למנף ולמתג את זכרון יעקב. מאז שרמ"י הודיעה ביוני 2016 על החלפת התכנית המקורית בתכנית "מחיר למשתכן", עמד ראש המועצה זיו דשא, בפני ביקורת הטוענת כי הוא מאבד שליטה על התכנית. בינואר האחרון הוסכם בין המועצה לרמ"י על שילוב "מחיר למשתכן" בתכנית פארק היין, הסכם שעבר לאחר דיון סוער בישיבת המועצה, ונטען אז כי תנאי "מחיר למשתכן" ישולבו עם המאפיינים התיירותיים המקוריים של התכנית. תנאי חוברת המכרז של התכנית שהוציאה רמ"י במרץ האחרון לא תאמה את הסיכומים והגבירה את החששות מפני בנייה של שכונה סטנדרטית של "מחיר למשתכן" שלא תתאם את התכנית המקורית, ודשא הודיע אז כי המועצה מתכוונת לעמוד על התנאים שסוכמו מול רמ"י. לבסוף עברו המכרזים, כאמור, בהשתתפות חברה אחת.

תושבי נווה שרת בישיבת המועצה שבה אושרה התכנית במרץ (צילום: נירית שפאץ)
תושבי נווה שרת בישיבת המועצה שבה אושרה התכנית במרץ (צילום: נירית שפאץ)

בעודם ממתינים לדיון המשפטי במכרז, ההתפתחויות בנושא ממשיכות להדאיג את תושבי שכונת רמת שרת הסמוכה. עכשיו נודע להם כי בדיון הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה לפי כשבועיים, ב-6.9, כשנדונה תכנית המתאר של זכרון יעקב, ביקשה רשות מקרקעי ישראל לפתוח את הפרויקט כולו לתכנון מחודש. מפרוטוקול הוועדה: "תיבחן האפשרות לסימון 'פארק היין' (תכנית ש/656) בהנחיות מיוחדות לצורך תכנונו מחדש וקביעת הנחיות תכנון עדכניות עבור מתחם זה לעניין גבולות הבינוי והשימושים המוצעים בו, תוך שילוב הנחיות לשילוב שימושי תיירות ומרכז מבקרים במתחם. בנוסף, בחלקו הדרומי של המתחם יש לבחון את האפשרות להרחבת השטחים הפתוחים והמעבר האקולוגי".

מבחינת המתנגדים, זהו פתח לשינוי התכנים המקורית של מתחם התיירות, ואולי גם לביטולו. אופיר פריש מוועד הפעולה פארק היין ביטא השבוע את החששות: "החשש כי פרויקט מחיר למשתכן בפארק היין יהווה פתח לשינוי תכניות פארק היין המקוריות מתממש כאן ועכשיו!"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות