fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עציוני: "קרית חיים בראש סדר העדיפויות, חייבת לקבל אוטונומיה נפרדת"

"קרית חיים בראש סדר העדיפויות שלי. אנחנו רואים את קרית חיים כאחד המקומות החשובים בחיפה, מקום שהוזנח הזנחה על גבול הפושעת ואני חושב שהגיע הזמן לתקן את העוולה הזו", כך אמר המועמד לראשות עיריית חיפה עו"ד דוד עציוני, בשיחה מיוחדת ל'הד הקריות ואתר בלינקר' בערב הרמת כוסית שנערך  אתמול (ראשון) במלון גארדן הוטל בחיפה. אלף תומכים ותושבי העיר השתתפו באירוע של עציוני שמתמודד בסיעה עצמאית.

" עברתי דלת- דלת ברחוב דגניה, ראיתי בעיניים שלי את ההזנחה של הבניינים, השטחים הציבוריים, התשתיות. כל קרית חיים צריכה לעבור התחדשות עירונית.  זה ישים מאד, רק עניין של ראש העירייה. יש החלטות תקועות שמחכות שנים ויש ביורוקרטיה שראש העיריי יכול לפתור בחמש דקות ואני לא מגזים. הוא צריך להחליט שהוא מוריד את החסמים אם הוא נותן עוד קומה או פחות קומה.
אם אני אבחר, קרית חיים תקבל אוטונומיה מוחלטת, כלומר כל קרית חיים תהיה כפופה אך ורק למנכ"ל העירייה עם תקציב נפרד מהעיר. עכשיו היא כפופה לאגף בעירייה שמנהלת אותה מישהי שקרית חיים לא בראש מעינה. העירונית או כל גוף בשם אחר תספק כל שירות שתושב חיפה מקבל. תושבי קרית חיים בזמן קצר מאד לא יצטרכו לקבל תושבים מחוץ לקריה ולעלות לחסן שוקרי בחיפה".

 לירן חולצה אפורה ועציוני (צילום מיכה בריקמן )
לירן חולצה אפורה ועציוני (צילום מיכה בריקמן )

 

לחבר את קרית ים לקרית חיים

לדברי עציוני הוא נפגש עם ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, מתוך צורך לחבר בין קרית חיים לקרית ים. "הקימו מגרשי ספורט ליד בית נגלר שהיו צריכים להיות לרווחת הציבור, בפועל משתמשים בהם גופים פרטיים, ממש מכרו אותם. גני כלבים כמעט לא קיימים. אין מספיק פיקוח ואכיפה של לכלוך. אני חושב גם שקרית חיים וקרית ים צריכים לשתף פעולה. ישבתי עם ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור והוא רוצה את החיבור הזה שיכלול את פינוי חוות המיכלים. אני מתחייב שהחווה תפונה ולא תימכר בנזיד עדשים לחברת נמלי ישראל, זה כולל השקעה בתשתיות ההרוסות בבתי ספר שמוזנחים כבר שנים".

– אתה מועמד מאוד צעיר, רק בן 35
"העולם היום מנוהל בהרבה מקרים על ידי צעירים, כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן ובואי, בינינו מארק צוקרברג לא זקן".

 

אלף משתתפים. עציוני בכנס הרמת כוסית
אלף משתתפים. עציוני בכנס הרמת כוסית צילום: מיכה בריקמן

"אנחנו רוצים משהו אחר בעיר"

במעמד האירוע נאם חבר וועדת הבריאות העירונית בחיפה ושותף בשורת ארגונים בינלאומים שעוסקים בבריאות, ד"ר דורון מנצ'ל: "אצל עציוני מצאתי אוזן קשבת ונכונות לייצג את הקונספט שאני מאמין בו: בריאות בכל מדיניות שהעיר מציבה קודם כל את התושבים צורכיהם בראש מעיינה. לספק סביבה פיזית ראויה, תשתיות באיכות גבוה, המערכת אקולוגית יציבה ולצערי חיפה מזוהה יותר מכל עם זיהום האוויר, המים והקרקע שלה. נדמה לי שאנחנו שוכחים כולנו שראש העיר אחראי לתפקוד ובריאות המערכות העירוניות ושלא נתבלבל לראש העיר יש סמכויות כמעט בלתי מוגבלות בעיר וזה מגיע עם אחריות בלתי מוגבלת וראש עיר שמשיל מעצמו את האחריות הזו חוטא מהתפקיד שלו"

איש החינוך והמרצה ד"ר שי קרן הוסיף: "אני גאה להיות חיפאי, עשיתי דוקטורט בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון ופוסט דוקטורט בסטנפורד. חזרתי לארץ כדי לעסוק במקצוע הכי משמעותי, אני מורה בבית ספר יסודי, מרצה בבית ספר אורנים, ומרצה אורח באוניברסיטת הארווארד. מערכת החינוך החיפאית היא במשבר שלא היה כמותו ואנחנו פה כדי לתקן את זה".

יו"ר נעמ"ת במרחב חיפה והקריות: "התחברתי לדוד בגלל שהוא צעיר ואנחנו רוצים משהו אחר בעיר, מישהו שיעיר את העיר ויחזיר את הצעירים ואני יודעת שהוא יכול לעשות את זה, להוריד את הארנונה ולהרים את העסקים שקורסים כאן".

עציוני: "העיר הזו הולכת אחורה. מעל 25 שנה של גנרלים גדולים, חברי כנסת (כראשי ערים נ.פ) וכולם נכשלים בדבר הכי פשוט להשאיר פה צעירים ולדאוג לתעסוקה. לא ניתן למצב הזה להמשיך. אני רוצה להזכיר לכם שבעיר זו נולד ההייטק, הוקמו כל המנהלות של הבנקאות וחברות הנדל"ן והדלק אבל כולם עזבו אותנו. נחזיר את המצב לימים היפים של העיר.  במשך עבודתי במשרד האוצר, עבדתי כתף מול כתף עם שר האוצר לימדו אותי מה העיר צריכה: קשרים טובים בממשל מה שלא קורה פה והדבר השני את המגזר והשוק הפרטי אתנו ואנחנו נדאג לשני הדברים האלה".

הצעירים נוטשים

בסוף דבריו התפנה עו"ד עציוני לשאלות שעלו מהקהל.

 מה הצעד הראשון שתעשה אם תיבחר?

עציוני השיב: "התחלת תהליך של הורדת מחיר הארנונה בעיר".

איך תפעל להחזיר את הצעירים לחיפה?

"הצעירים עוזבים כי אין להם כאן תעסוקה, אפעל לעידוד העיר כאזור עם העדפה לאומית בתעסוקה, העדפת צעירים שמסיימים אוניברסיטאות ומכללות ושוב, הנחות בארנונה. חיפה הייתה פעם אימפריה והיום היא מפסידה ליקנעם, שהיינו בעבר צוחקים עליה והיום אנחנו מובלים עליה רק בהשקעה בגינון ובארנונה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות