fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמק חפר: הורים הפגינו נגד מינויה של מנהלת חדשה לבית החינוך בית יצחק

טוענים כי בית הספר סובל מהידרדרות מתמשכת וכי למנהלת החדשה אין ניסיון ניהולי מספק. "ראש המועצה צריך לקחת אחריות ולהוביל שינוי", אמרו ההורים
הפגנת ההורים השבוע (צילום: אריה חייקין)
הפגנת ההורים השבוע (צילום: אריה חייקין)

סערה ביישובי עמק חפר: מאות מתושבי היישובים הפגינו ביום שלישי מול שערי מועצת עמק חפר במחאה על מינויה של מנהלת חדשה לבית הספר בית החינוך בית יצחק. ההורים הגיעו עם שלטים וטרקטורים ומחו כנגד הבינוניות של החינוך אותה מקבע לטענתם ראש המועצה רני אידן. ההורים נשאו שלטים עליהם נכתב: "קחו אחריות על החינוך באידן הזה", "דורשים אידן של חינוך איכותי בעמק חפר" ו"אידן, החינוך בעמק חפר הוא קריטי, לא פוליטי".

בית יצחק הוא בית ספר יסודי בו לומדים כ-600 תלמידים. ההורים קיוו למנהל בעל שיעור קומה וניסיון מוכח שיוציא את המערכת מבעיות רבות אליה נקלעה לאחרונה, בין השאר אירועי אלימות, הישגים נמוכים של התלמידים ונטישה של מורים. ההורים טוענים כי המנהלת החדשה מקורבת למערכת וללא כל ניסיון ניהולי וכי מועמדים אחרים היו בעלי שיעור קומה, חזון וניסיון רב.

הפגנת ההורים השבוע (צילום: אריה חייקין)
הפגנת ההורים השבוע (צילום: אריה חייקין)

לאחר הודעת המינוי החליטו ההורים לצאת למאבק. בימים האחרונים הוקם דף פייסבוק שהפך מיד לפעיל מאוד, התקיימו מפגשי הורים עם ועדי המושבים ואף הוקמה תשתית לגיוס כספים לצורך המאבק.

ביום שלישי הפגינו כ-250 הורים מול שערי המועצה ודרשו מראש המועצה רני אידן להפעיל את השפעתו על משרד החינוך על מנת לשנות את ההחלטה.

אורית מבית הלוי הפעילה במאבק: "בית החינוך סובל מהידרדרות ארוכה והגיע לשוקת שבורה, אין לו מרווח נשימה ולו הקטן ביותר לקבל מנהל שאינו בר ניסיון עשיר עם קבלות. נמאס לנו מאלימות יום יומית בבית הספר. הבן שלי בכיתה א' עבר תחלופה של ארבעה מחנכים בשנה אחת, ראש המועצה צריך לקחת אחריות ולהוביל שינוי".

ההורים נחושים להמשיך במאבק, כולל אי פתיחת שנת הלימודים ונערכים להקמת תשתית אלטרנטיבית לילדים, עד למציאת מנהל בעל ניסיון מוכח ואג'נדה סדורה שיוכל להצעיד את בית החינוך קדימה.

ממועצת עמק חפר נמסר: "בחירת מנהלת או מנהל לבתי ספר יסודיים היא בסמכות משרד החינוך ומי שחתומה על ההחלטה היא מנכ"לית משרד החינוך.

בחירתה של המנהלת החדשה לבית הספר נעשתה במכרז פתוח על ידי וועדה המורכבת מאנשי מקצוע, ביניהם שני נציגים בכירים ממשרד החינוך, נציגת המועצה, נציג הסתדרות המורים ומפקחת בית הספר ששימשה בתור משקיפה. ראש המועצה נפגש עם שני מועמדים שהוצעו על ידי קבוצת הורים ולאחר שנבחנו הכישורים וההמלצות של כל אחד מהם הסתבר שהמועמדת שנבחרה היא המתאימה מכולם. ראש המועצה קשוב לדאגתם של ההורים ונפגש עימם מספר פעמים, בהן הובא לפניו מסמך ובו רעיונות ועקרונות חינוכיים לאורם היו רוצים ההורים שבית הספר יפעל והוא הזדהה עם כולם. לדעת המועצה אין ספק שהמנהלת החדשה היא בעלת תפיסה חינוכית התואמת את ציפיות ההורים והיא תדע בשיתוף עם צוות בית הספר וההורים לצקת תכנים ברוח המסמך שגיבשו ההורים וליצור חזון חינוכי משותף שיוביל את בית הספר לכיוון חדש".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר: "לניהול בית החינוך בית יצחק נבחרה פה אחד במכרז המועמדת המתאימה ביותר. הליך בחירתה נעשה על ידי ועדה המורכבת מאנשי מקצוע, ביניהם נציגי משרד החינוך, נציג הסתדרות המורים ונציג מטעם המועצה, במכרז פתוח העומד בכל הנחיות חוזר מנכ"ל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות