fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יישובי חוף הכרמל מובילים בגיוס לצה"ל

מנתוני שנתון 94' של מדור קהילה בלשכת הגיוס חיפה עולה, כי 95 אחוז מהבנים מבית הספר גלים ו-97 אחוז מהבנים מהמשותף התגייסו. גם נתוני הבנות גבוהים מהממוצע הארצי ועומדים על 91 אחוז
גאים ומרוצים. מהישיבה בה הוצגו הנתונים. צילום: אבי ברומברג
גאים ומרוצים. מהישיבה בה הוצגו הנתונים. צילום: אבי ברומברג

 

 

המועצה האזורית חוף הכרמל נמצאת מעל הממוצע הארצי בנתוני הגיוס, הן בקרב גברים והן בקרב נשים. כך עולה מנתונים שהציגה השבוע ראש מדור קהילה בלשכת הגיוס חיפה, רב סרן שרית סולימני.

מנתוני הגיוס לשנתון 94' עולה כי 95 אחוז מבוגרי בית הספר גלים ו-97 אחוז מבוגרי המשותף התגייסו לצה"ל. גם נתוני הבנות גבוהים מהממוצע הארצי ועומדים על 91 אחוז. גם בממוצע המשוכלל של גיוס קרבי, חוף הכרמל עומדת בראש הטבלה ומעל הממוצע הארצי (64 אחוז) עם 77 אחוז גיוס גברים לתפקידי לחימה. עוד נתון מרשים: 8 אחוזים מבנות המועצה התגייסו לשירות בתפקידי לחימה שונים.

העלייה בנתוני הגיוס מיוחסת בין היתר לתהליך שמובילה המועצה, תוך שיתופי פעולה עם מחלקת הנוער ובתי הספר התיכונים גלים והמשותף. הפעילות משולבת עם מדריכות-חיילות בשעות אחר הצהריים במרכזי הנוער ובמרכז מיר"ב. בתי הספר מפעילים בשיתוף עם צה"ל פעילויות הכנה לקראת הגיוס, בין היתר יום בעקבות לוחמים, מפגשי הכנה של תלמידים והורים לקראת צו ראשון, שבוע גדנ"ע במסגרתו יוצאים תלמידי כיתות י"א לשבוע אימונים במחנות צה"ל, מפגש היכרות של תלמידי כיתות י"א עם נציגי החילות השונים וקבלת מידע לגבי אפשרויות השיבוץ בצבא.

גאים ומרוצים. מהישיבה בה הוצגו הנתונים. צילום: אבי ברומברג
גאים ומרוצים. הישיבה בה הוצגו הנתונים (צילום: אבי ברומברג)

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, אמר בנושא: "נתוני הגיוס המרשימים בחוף הכרמל הם נגזרת ישירה של מדיניות החינוך שהמועצה מפעילה בשנים האחרונות, הן בבתי הספר והן בפעילות מחלקת הנוער. המועצה תמשיך לפעול כל העת בשיתוף פעולה פורה עם צה"ל כדי לשמר ואף להגביר במקומות מסוימים את המוטיבציה בקרב בני הנוער לשירות משמעותי בצה"ל".

סגן ראש המועצה, אורן עוזרד, הוסיף: "נתוני הגיוס הגבוהים משקפים את הפעילות הערכית שמובילים אגף החינוך ומחלקת הנוער. יש לנו נוער נהדר, נוער מעורב חברתית וקהילתית, נוער ערכי עם שייכות חזקה לאזור ולמדינת ישראל שתורם שירות משמעותי לצה"ל ולאזרחי המדינה. זו הזדמנות נהדרת להודות למנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים על פועלם וחלקם המבורך.

מנהל אגף החינוך במועצה, דני גילדין: "נתוני הגיוס משמחים ביותר כיוון שהם מעידים על הצלחות ועבודה חינוכית יסודית גם בקרב הילדים שמתקשים ומתמודדים עם אתגרים לא פשוטים בתהליך הגיוס. הנתונים מעידים על הצלחה בקרב כל מרכיבי האוכלוסייה ועל בחירה והתמדה בשירות משמעותי. בשנים הבאות נצטרך לקחת על עצמנו עוד מטלות בתהליך זה בשל הקיצוצים במערך הצבאי ואנחנו ערוכים לכך, הן בבתי הספר והן במחלקת הנוער של המועצה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות