fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: פרויקט ללא מרפסת

הישג לדיירי רחוב מוטה גור: הועדה המקומית לא תאשר הקמת מרפסות בפרויקט על שטח הפארק
הפארק ברחוב מוטה גור צילום; רותם כבסה
הפארק ברחוב מוטה גור צילום; רותם כבסה

 

הועדה המקומית בעכו לא תאפשר ליזם לבנות מרפסות בפרויקט הבנייה ברחוב מוטה גור 8. כך עולה מדיון שנערך בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעכו, לאחר הגשת התנגדות של 200 משפחות.  הדיירים צפויים לערער על ההחלטה.

לפני חודשיים שמונה בניינים בעכו הגישו התנגדות נחרצת לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית עכו, כנגד בנייה המתוכננת של בניין מגורים נוסף על שטח גן שעשועים ברחוב מוטה גור 8 בעכו.

הפארק ברחוב מוטה גור צילום; רותם כבסה
הפארק ברחוב מוטה גור צילום; רותם כבסה

לאחר שמיעת ההתנגדויות, הגיע הועדה לסיור בשטח. לדבריהם במהלך הסיור נאמר להם על  ידי המתכננים כי העירייה תבנה להם פארק משחקים מעבר לכביש הראשי, ליד הכולל החדש של הרב כדורי. את הדיירים ייצג בערעור עו"ד יריב רז.

לאחר הסיור בשטח החליטה הועדה בראשות מ"מ וסגן ראש העירייה זאב נוימן שלא לאפשר ליזם להקים בפרויקט מרפסות.  הועדה החליטה לקבל מכל ההתנגדויות שהוגשו החלטה באשר לצפיפות הבנייה הגבוהה בשכונה ולדחות את הבקשה להקלה לתוספת קומה. במקביל הועדה לא אישרה בקשה לחריגה במרווח הקדמי וכל הבלטת מרפסת מעבר לקו הקדמי של הבניין.

וכך נכתב:  "הועדה סבורה שהשכונה כולה תוכננה בסטנדרטים חריגים של צפיפות והשכונה כולה סובלת ממחסור חמור של תשתיות ציבוריות: דרכים, חניות ציבוריות, מבני ציבור ושטחים ציבורים פתוחים ומשכך הועדה סבורה שיש להקפיד במיוחד על מילוי כל הוראות התוכנית כלשונו, לשם הקטנת הצפיפות בשכונה, תוך שמירת זכויות בעל הקרקע".

עוד נכתב באשר למרפסות: "לבליטה של המרפסות לקו בניין קדמי יש השפעה על המראה של הרחוב, על תחושת הצפיפות בו. המרפסות מותירות מרווח קדמי ברוחב של 3.2 מטר במקום 5 מטר כחוק ולכן אינן מאושרות".

עוד מציינת הועדה כי השטח אינו פארק בתב"ע אלא מגרש המיועד למגורים מיוחד שבוצעו במסגרת טיפול זמני של העירייה בשטחים נטושים שאינם בשימוש לטובת גינון או חנייה. ואילו הגינון אינו גורם לשינוי בייעוד הקרקע או אינו פוגע בזכויות בעליו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות