fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיתונאי הצפון התגייסו למען מערך הכבאות

דוח מבקר המדינה לאחר אסון השריפה בכרמל, בסוף 2010, קבע כי יש להקים רשות ארצית לכבאות והצלה, והיא אכן הוקמה בשנת 2012. מאז ההקמה הרשות נמצאת תחת אחריותו של המשרד לביטחון פנים, שאחראי על שירותי הצלה וביטחון נוספים כגון המשטרה ושירות בתי הסוהר.

בעוד שירותי הכיבוי מעסיקים בתקן עובד אחד – הדובר הארצי, הרי שהמשטרה, גוף אמנם גדול יותר, אבל מעסיק לא פחות מ~92 דוברים בתקנים מלאים, עליהם יש להוסיף צלמים, אנשי ניו מדיה ועוד. לאורך השנים התקיימו מגעים בין דוברי הכבאות לבין הנציב, והצדדים הגיעו להבנה שלפחות למחוזות יהיו דוברים בתקן. גורמים בשירותי הכבאות טוענים כי נציבות שירות המדינה אף אישרה לפני שנה את שבעת התקנים, אבל מאז לא נרשמה התקדמות, וגורמים טוענים כי נציב כבאות והצלה התחלף, והנציב החדש, תא"ל במיל' דידי שמחי, פחות פועל למימוש הבנות אלה.

שריפת צוברים בלטם
צילום אלכס הובר

מסוף חודש מרץ חדלו עשרות הדוברים מעבודתם התקשורתית, ומתמקדים בעבודה המקצועית שלהם ככבאים. במידה ועיתונאי מתקשר אליהם, הם מפנים אותו לדובר הראשי של שירותי כיבוי אש. קבוצות הוואטסאפ האזוריות והמחוזיות שמפעילים הדוברים, שקטות בתקופה הזאת ואינן מתעדכנות.

בנוסף השבוע התבשרנו על בעיה חדשה בעטיה מתקיימת מחאה של ארגון הכבאים. בתקנון הבטיחות של נציבות הכבאות חל איסור שימוש בחולצות עבודה העשויות פוליאסטר בשל היותו חומר דליק. הנציבות רכשה במיליונים, מכספי המדינה, חולצות אלו והן סופקו על ידי נציבות הכבאות ומשמשות כמדים הרשמיים של לוחמי האש. במסגרת המחאה הכבאים פשטו את חולצת העבודה, ולבשו אך ורק גופיה שחורה, עד אשר נציבות הכבאות תסכים לשוחח עם ארגון הכבאים ולרכוש עבורם מדים תקניים העמידים בשריפה.שריפת צוברים בלטם (3)

בתחילת השבוע כתב אחד הדוברים מאזור הצפון בקבוצת הוואטסאפ: "ימים כאלו והדוברות לא עובדת. בא לי להתאבד". בעקבות הפוסט ומצב הדיווחים בחודשים האחרונים התארגנו עיתונאים, וכתבים ממחוזות, חיפה, צפון וחוף שלחו מכתב דחוף לנציב כבאות ארצי עם העתק לשר לביטחון פנים. במכתב דרשו העיתונאים את התערבותו המיידית של השר לסיום המשבר והחזרת מערך הדוברות לכשירות מבצעית ולדיווחים שוטפים.

עד ליום רביעי לא התקבלה התייחסות הנציב ו/או השר. מדובר הכבאות הארצי נמסר: "במערך הכבאות יש מאות בעלי תפקידים שממלאים תפקיד נוסף, ביניהם דוברי מחוזות ותחנות. כחלק מאותו סכסוך עליו הכריז ועד העובדים, ניתנה הנחיה גורפת לא לבצע את העבודה הנוספת. נציב הכבאות וההצלה מינה את מפקד מחוז דרום למפות את כלל בעלי התפקידים הנוספים במטרה להגיע להסדרת הנושא".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות