fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית קרית אתא הבטיחה להתחיל בשיפוץ מרכז זבולון לפני פסח. אז הבטיחה

מרכז זבולון קרית אתא השבוע. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא השבוע. צילום: דורון גולן

סוחרי מרכז זבולון בקרית אתא כבר מיואשים. הם מעבירים את שעות היום בחנויות כמעט ריקות מלקוחות וצופים בעיניים כלות איך המרכז המסחרי דועך ונעלם. הבטחות העירייה על תחילתו של מהלך שיפוצים שיצא לדרך עוד לפני פסח לא נראות בשטח והסוחרים אינם מופתעים.

מרכז זבולון קרית אתא השבוע. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא השבוע. צילום: דורון גולן

בתחילת החודש פורסמה ב"הד הקריות" כתבה נרחבת על הירידה החדה בהיקף המכירות של עשרות החנויות במרכז, חלקן נמצאות במקום כבר עשרים ושלושים שנה. הסוחרים מדווחים על ירידות של בין 40 ל-60 אחוז במכירות, בעיקר בשנתיים האחרונות. את האשמה לכך תולים הסוחרים בעירייה שלבריהם מזניחה בעקביות את המרכז זה שנים. בין הבעיות המרכזיות שהובילו להתדרדרות המצב הם מצביעים על מחסור חמור ביותר של מקומות חנייה חנייה עבור הלקוחות וגם עבור עשרות הדיירים שמתגוררים מעל המרכז וכן הזנחה ממושכת של התשתיות כגון חוסר בתאורת רחוב וריצוץ מאולתר שעלול לסכן את הולכי הרגל.

לקראת פסח, חג שידוע כהזדמנות פז עבור הסוחרים להעלות את מחזור המחירות באופן משמעותי, מבקשים הסחורים היתר מהעירייה למשך שבוע להוציא סחורה אל פתח החנויות בתקווה שזה יעזור למשוך לקוחות. "אני כבר לא יודע מה לעשות" סיפר בעל חנות בגדים במרכז "לא משנה כמה אני מוריד מחירים ועושה מבצעים, אין פה לקוחות. המרכז הזה הולך וגווע כל הזמן ואין לנו עם מי לדבר. אבל הארנונה ואגרת השילוט לא משתנים. העירייה יודעת לקחת את המיסים שמגיעים לה, אבל אנחנו לא רואים מזה כלום".

בעקבות הפרסום הודיעה עיריית קרית אתא על תוכנית רחבת היקף לשיקום וחידוש חזית מרכז העיר שתעניק לבעלי העסקים "מעטפת שתמריץ ותמנף את עסקיהם וכמובן תאפשר לתושבי העיר חווית קניות ובילוי במרכז העיר. העבודות כוללות התקנת עמודי תאורה חדשים , הצבת ספסלים וריהוט רחוב, שדרוג המדרכות, השלמת הריצופים ופיתוח נופי נרחב הכולל עבודות גינון נרחבות ושתילת שדרות עצים". עלות הפרוייקט לדברי העירייה, כעשרה מיליון שקלים והוא היה אמור לצאת לדרך לפני פסח.

לאור הבטחות העירייה הגיע "הד הקריות" השבוע לבדוק את הנעשה במרכז העיר ומתברר כי מלבד פעילות השיטור העירוני שנמשכת כבר שבועות ארוכים, לא נעשה דבר במרכז זבולון. ההזנחה והזוהמה עדיין באותו מצב, הסוחרים עדיין מיואשים ושום דבר פיזי לא נעשה בתשתיות המרכז.

בעקבות פניית "הד הקריות" נמסר מעיריית קרית אתא לגבי מרכז העיר: "עבודות התשתית במרכז העיר יחלו מיד לאחר פסח. בינתיים מבצעים במקום ניקיון וטיפול במפגעים באופן מוגבר על ידי מערך השיטור העירוני בעקבות תלונות של תושבים, בין היתר גם איסור על  הוצאת דוכני מכירה מחוץ לחנויות. העבודות הצפויות להתבצע במרכז העיר מתבצעות במספר שלבים כאשר כבר בוצעו שדרוגים רבים ברחוב כולל הסדרת הכבישים , בניית כיכרות תנועה, פיתוח נופי נרחב ועוד. בשלב הבא יתבצעו עבודות תשתית נרחבות הכוללות את שיפור פני מרכז העיר. העבודות כוללות שדרוג מדרכות כולל השלמת ריצוף, ריבוד אספלט מלא בכל הצירים המקיפים את מרכז העיר, עבודות ניקוז, התקנת עמודי תאורה חדשים, התקנת ריהוט רחוב ופיתוח נופי נרחב".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות